25 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

25 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

işlerini halletmek üzere, ( İstanbula gitti. Fakat Kıbrısta rum kesimlerine kadar cesaretle sokulan Öztrak, bir- den bastıran o şiddetli kar yüzünden Hiltondaki odasında hapis kaldı. Bi- raz gezmek için bile dışarı çıkamadı. yyiryanın dört bir tarafında vazife- ler alması ile meşhur operatörle- rimizden Dr. Naci Ayralın, yakında, altı ay kalmak "üzere Parise gideceği- ni yazmıştık. İşittiğimize göre bu bir yerde duramıyan doktorumuz, da- ha ewel tetkiklerde bulunmak üzere Hindistana gitmek için O bugünlerde. yola çıkıyor. aftanın başındaki pazar günü, Pa- His caddesinde (oObir apartmanda güzel bir kokteyl verildi. Sağlık Ba- kanlığı uzmanlarından Mr. Elbert L. Hoocker ve eşi, bu partiyi önümüzdeki yıl içinde sosyal hizmetler konuşan- da hazırlanacak seminer için hazır- lık görüşmeleri yapmak üzere memle- ketimize gelmiş bulunan, o Birleşmiş Milletlerin Lübnandaki Oo merkezinde sosyal yardım uzmanı olan Miss. Car- la Cortese şerefine verdiler. Misafir uzman uzun boylu, tayyör- lü, tam bir iş kadını tipi. Ev sahi- besi Mrs. Hoocker işe yaşlı, patik, çok misafirperver bir hanun Davette sosyal hizmetler öğretim gö- revlilerinden genç ve zarif hanımlar vardı: Sema Kunt, Birsen ve Ülker hanımlar âdeta daveti süslüyorlardı. Misafirler arasında Dr. Gazanfer Bin- göl ve kırmızı, yünlü, kendisine çok yakışan bir elbise giymiş genç ve se- ninin güzelliği ile meşhur eşi Selçuk Bingöl, Dr. Muammer Örs, Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Dr. Nusret Fi- şek ve sosyal faaliyetleri ile tanınmış eşi Perihan Fişek, Dr. Mediha Eldem, Sağlık Bakanlığı i Kurumları Genel Müdürü Osman Yaşar ve umu- miyetle toplantılarda bulunmayı pek sevmiyen eşi, Sosyal Hizmetler yeni üdürü Dr. Nedim Coşkun, Dr. Dunning ve eşi, Mr. Scoot ve eşi, Prof. Manuel Lopez Rey -Adalet Ba- kanlığı danışmam- bulunuyordu. Mi- safirler arasında (oyeni yabancı ha- nımlar da vardı. göle m kanun teklifinin Mecliste görüşülmeden evvel ilgi- liler tarafından tartışılabilmesi mak- sadı ite Ankara Koleji Kültür ve E- debiyat Kolu öğretmenlerinin, Rük- san Güneysunun yönetiminde hazırla- dıkları açık oturum, geçen hafta cu- ma gecesi, Kolejin Lise kısmı konfe- rans salonunda yapıldı. Oturuma Lütfi Ay, Metin Ana, Orhan Asena, Sadrettin Çanga, Ziya Demirel, En- ver Ergün, Cüneyt Gökçer, Özdemir Nutku, Turgut Özakman ve İsmet Sezgin katıldılar. Rahatsızlığı dolayı- sıyla gelememiş olan Ertuğrul Muh- sin de bu konudaki fikirlerini bildi- ren bir raporla iştirak etmişti. Konuşmalar (o bilhassa iki konuda oldu: Birincisi, kanun teklifini uy- gun görenlerle görmeyenler ve sebep- leri. İkincisi, "Devlet Plânlama Teş- kilâtı, beş yıllık kalkınma o plânında bölge tiyatrolarına nasıl bir yer ayır- mıştır?" idi. oOBu konuda Ertuğrul Muhsin ve Beklân Algan, bölge ti- yatrolarının merkezden uzak, bağım- sız olması tezini savundular. Kanun teklifini hazırlıyanlar ise bölge tiyat- rolarının, bir yanı ile Bakanlığa ve Devlet Tiyatrolarına bağlanmasını is- tiyorlardı. Ertuğrul Muhsin, raporunda, "Ka- nun teklifi, bu şimdiki (o haliyle hiç bir zaman çıkmasın. Böylece Devlet Tiyatrosunun bir parçası olmaktan kurtulamayacaktır" diyordu. Ankara Tiyatrosu (o sanatçıları, o gece oyunları olduğu için, davetli ol- dukları halde, açık oturuma gele- memişlerdi. Davetliler arasında, en ön sıralar- da Mediha Gökçer ve kızı Deniz Gök- çer, Macide Tanır Ve eşi Vedat Ta- nır, Adalet Ağaoğlu, Devlet Konser- vatuarı öğretim üyesi Muammer Sun, Munis Faik Ozansoy, Cevdet Kudret Solok, oOMilli Eğitim Bakanı adına Nuri Kodamanoğlu, oKonservatuarın yeni Müdürü İlhan Usmanbaş ve eşi Cezmi Berktin ve eşi, Burhan Göksel ve eşi Emel Göksel, Konservatuarın öğretmen ve öğrencileri, (gazeteciler, sanatseverler, yönetim kurulu üyele- ri vardı. Açık oturum büyük bir il- giyle izlendi. K ontenjan senatörü, eski Adalet ve İçişleri Bakanlarından Sahir Ku- rutluoğlu, geçen hafta İstanbuldan gelirken yerini beğenmedi ve sabaha kadar uyumadan, o tekerlek üstünde nöbet tuttu. Vildan Âşir Savaşırın kızı çelist Ay- şe Ekşi ile Behiç Ekşinin 20 Ocak gecesi bir oğulları dünyaya geldi. Bana Savaşır artık üç katlı büyükbaba olda. Hani, "erkek adamın erkek çocuğu o- lur" diye bir söz vardır. Savaşır bu sözü, "erkek adamın erkek torunu o- lur" diye çeviriyormuş. Oğlu Dr. Yu- suf Savaşırın oğullarından sonra bu, üçüncü erkek torun! Ağız Tadıyla LA PAELLA 700 gr. civarında bir tavuk — 15 ta- ne karides 12 tane midye — 3 çorba kasığı zey- tinyağı Il soğan rendesi — 1 diş sarımsak I büyük bardak pirinç — 1 büyük bardak konserve bezelye mates — | cay kaşığı safras (ec- zanelerde bulunur) Tuz, biber — 3 dolmalık biber 2 havuç — Kereviz yaprağı, tereotu maydanoz. defne avuk ufak parçalara ayrılıp zeytin- yağında kızartılır. Rendelenmiş so- gan, ezilmiş sarımsak ilavesiyle bir- kaç dakika pişirilir. Yıkanmış pirinç, ufak parçalara kesilmiş domatesler, bezelye, tuz, biber, safran ve iki bü- yük bardak su tavuklara katılarak, hafif ateşte, 20 dakika pişmeye bıra- kılır. Diğer taraftan karidesler, içerisi- ne havuç, kereviz yaprağı, o tereotu, maydanoz, defne yaprağı konmuş su- da haşlanır. Midyeler, üstleri kazın- dıktan sonra kuvvetli ateş üzerinde, kuru tavada açılır ve kabuklarından çıkarılıp karideslerle (o beraber pişen pirince ilâve edilir. Servis yapılacağı zaman pirinç vs. tabağı ortasına muntazam şekilde ko- nur, etrafına, (halka halka kesilmiş dolmalık biber, bir iki karides ile süs yapılır. BATON SALE 150 gr. un — 160 gr. Sana veya tereyağ 15 gr. rende gravyer — 3 yumurta sarısı, tuZ. ie” gr. un, ince rendelenmiş grav- yer, Sana, 3 yumurta sarısı ve tuz hep birlikte hamur yapılarak uzatılır. ikiye katlanarak bir saat dinlendirilir.. Sonra ince uzun - kalem inceliğinde - bir sucuk yapılarak, 10 santimetrenle parçalara kesilir, istenilirse üzerleri- ne hafif yumurta sarısı sürülerek or- ta hararetteki fırında 10-15 dakika pişirilir. Semra CONKER AKİS/29