1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler (gecen | haftanın en renkli ve güzel gecesi, o çarşamba amı Büyük Tiyatrodaki "Jenufa" operasının ga- lası oldu. M k tenor Vilem Prıbyl'in iştirakiyle oOoynanan o eser dakikalarca alkışlandı. Uzun zamana- dır sahnede görmediğimiz o Neriman Esi oldukça iyiydi. Belkıs Aran, ge- cenin en sükseli artistiydi. Duyduğu- muza göre Aran, operadan sonra dost- larına büyük bir davet vermiş ve ba- şarısının tadını iyice çıkarmı: Gala oldukça kalabalıktı. Dren kesin gözünü üzerine çekecek kadar güzeldi Selçuk Milâr ve eşi de gala- daydılar. Aynur Milâr galiba siyah rengin kendisine ne kadar yakıştığı- nı biliyor. Zira, ekseri bu rengi tercih ediyor. Yine üstünde, bu renk, par desü tarzında ,yanlardan kapanan, a- simetrik yakalı, çok şık bir elbise vardı. Konservatuarın ikiz balerin- leri sarı, kırmızı yollu türk deseni ku- maştan yapılmış bir örnek bluzları, yine aynı kumaştan ayakkabıları ve çantalarıyla ilgi çekiyorlardı. Mah- Çocuk Bakımı Derneğinin yıllık kongresi Ahenkli çok şık bir gecesi olda Beyaz kürk yakalı siyah astragan mantosu ve to- puz, şeklinde yaptırdığı saçlarıyla Ay- ten Kaçmaz, tiyatronun sahibesi du- rumunu epeyce benimsemiş görünü- yordu. Bej brokar, çok şık şanel dö- piyesi oile Hümeyra Yaltkaya gene gecenin en şık kadınlarından biriy- di. Yakın arkadaşı Şadan Candarla beraber gelmişlerdi. . Yanlarında da, Tarık Levendoğlunun ayrılmak üzere olduğu Sevim Levendoğlu vardı Ko- cası ile barışmaları ihtimalinden bah- sedilen Bayan Levendoğlu o gece her- bir çalışma mut Öngören ile, beline kadar açık, ateş kırmızısı kadife bir elbise giymiş olan siyah saçlı damı, başbaşa, uzun sohbetlere dalmışlardı. Öngörenin sağ özüne kan gelmişti.. Galiba hanımın elbisesinin rengi aksetmiş! Saçları okırlaşmıya başlamış eski Kızıltopraklı yüksek mühendis Adnan Şimşek ve gri lâse dantelden çok şık ve zarif bir elbise giymiş olan biblo gibi eşi -meçlerinin güzelliği ile meş- hur- Sitare Şimşek, Sovyet Büyük Elçisi, İtalyan Büyük Elçisi, Çek Büyük Elçisi, Ulvi Cemal Erkin ve eşi Ferinin de Erkin ayrı sıralara düşmüşlerdi. Mahir Canova, siyahlar giymiş, gü zelliği pek üstünde olan Gökçen Hıdı- ra kavalyelik ediyordu. Özcan Sev- gen, Lütfi Ayın eşi Nevin Ay, Dr. Hayati Sevgen, Aslan Özügür ve eşi- de galadaydılar. Sevda Aydan topu- zunu o kadar yüksek yaptırıyor ki, arkasında oturana acımamak o kaabil değil. çev haftanın sonunda, Cumartesi günü, Kızılay Genel Merkezi Kon- ferans salonunda Ankara Çocuk Ba- kım Derneğinin kongresi yapıldı. Dr. Bahtiyar Demirağ ve eşi Zerrin De- mirağ ev sahipliği yapıyorlardı. Kong- re epeyce kalabalıktı. Bayan Sevim seçildiler. Dr. Bahtiyar Demirağ yaptığı ko- nuşmada, bahsetti. Cebecideki çocuk hastahanesinin bi- -inci bloku bitmiş ve âcil ihtiyaç do- layısıle şimdiden çalışmaya başlamış- tır. Altı aya kadar bütün kısımlar ta- mamlanacaktır. Washington Üniver- gelip çalışmaya başlıyacaktır. hanede ücretsiz hastalar da kapıdan çevrilmiyecek ve bir kısmına ücretsiz bakılacaktır. Hastahanenin geliri Tıp Fakültesi döner sermayesi ve Dernek geliri ile sağlanmaktadır. Gönüllü ço- cuk hemşiresi kursu açılmak üzere- dir. Yenişehirde Fevzi Çakmak sokak- taki, Kızılaya ait arsada yaptırılacak kreş, çalışan annelere çok faydalı o- lacaktır. Hastahaneye yeni bir rönt- gen makinesi de alınmıştır. Bu ço- cuk hastahanesinin bitmesiyle, kori- jenital kalp hastalıklarının teşhis ve tedavisi, yeni doğanda kan uygunsuz- rındaki (ogecekonduların taranması, hasta çocukların tedavisi ve aşıları- n muntazaman yapılması da prog- rama dahil edilmiştir.