1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Deve dikeni D kam de rejime karsı kendi içinden kmış sergüzeştçilere, Türk Silâhlı Kuyustlerinin kendi eliyle verdiği (oceza bu rejimin bir başka savunucusu — telik temsilcisi— olan Meclis tarafından gerçekçi bir davranışla EM gerektirdiğini yap- mışlardır. Aksi yolu tutanlar ise bu ço- gunluk önünde tesirsiz kalmışlardır. Te- sirsiz kalan bir başka gayret ise, Yassıada kararları sırasında da görülmüş oları bir «imzasız mektup» kampanyasıdır. İki kam panyanın kaynağının da aynı olduğu hu- susunda, zaten birçok kuvvetli delil var dır. Mecliste bir hâdiseye sebebiyet over- miş olan AP'li Sait Sina Yücesoyura, Ta- lât Aydemir tarafından Mamak Mahkeme si önünde okunan 33 sayfalık bir savun- manın hemen tamıtamına kopyasını «şah- si görüşşü olarak okuması da bir takım perdeleri gözlerin önünden kaldırmakta- şı verilen tâvizler»i ileri sürerek, 27 Ma- yısı savunmak için harekete geçirmiştir. Halbuki Mamaktaki savunmasında 27 Ma yısı ve Türk Silâhlı Kuvvetlerinin davra nışını A.P. li Sait Sina Yücesoyun oMec- listeki ithamı gibi itham etmiş ve mem- leketi «o badire» den kurtarmak için si- lâha sarıldığını bildirmiştir. Bu tezat, şimdi büyük çoğunluğu (gerçekleri gör- müş olan o maceranın gönülsüz iştirakçi- lerinin gözünden kaçmış olamaz. Ancak bu hafta, bir nokta berraklığa ka vuşmuştur. Şimdi son tasfiye muamelesi tamamlanmakta olan tadsız ve son dere- ce tehlikeli hevesler, suyu Ve havası ortam tarafından sağlanan nebatlar gibidir. A.P. li aşırılığa sevkedenler, sonra memleke- tin sağlam kuvvetlerine dönüp bu aşırılık hepaynı şahıslardır. Eğer bir yerde kötü maksatlıların tesiri aranıyorsa, bu şahıs- lar aranmalıdır. O Bakımdan en fazla dik- AKİS/6 Sait Sina Yücesoy Nush ile uslanmayanın.. kat göstermesi gereken teşekkülün A.P. olduğu kolaylıkla görülebilir. Eğer o taraf tahriklere kapılmaz veya tahrikçilere sırt vermezse bir maceranın meşru mazereti dahi maceracılarca artık Türkiyede bulu- na e bu ortamdır ki kuvvet leri hisleriyle harekete itmekte, bunun önlenmesi için ise insansütü gayretler i- cap etmektedir. 1963'ün ilkbaharından itibaren mem- leket, hiç olmazsa suyun yüzünde bir hu- zur bulmuştur. Bugün tasfiyesi (o yapılan rini il sükünetten önceki fırtına- dır. 1963 öncesi rüzgârlarının gene aynı in yaratabilecekleri, onun için asıl hedefin o rüzgârları yaratmamak ol- duğu hatırdan hiç çıkarılmamalıdır. Aynı geminin içinde bulunanların bunu hesaplaması lâzımdır. Demokrasi Bir delinin attığı taş mı? âdise, haftanın başlarındaki Salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisin. Yıl: 10 1 Şubat 1964 Sayı: 501 Cilt: xxıx de cereyan etti. Bir adam kürsüye çıktı ve konuştu. Türkiye Büyük Millet Mec- lisinin kürsüsünden, Türkiye Büyük Millet Meclisi Türkiye Büyük Millet Meclisi olalı bu derece şen'i bir konuş- ma duyulmamıştır. Böyle bir konuşma- ya hiç bir Türkiye Büyük Millet Mec- lisi Başkanı müsaade etmemiştir. Ko- nuşan adamın adı Sait Sina Yücesoy- dur, ona müsaade eden Başkanın adı Nureddin Oktur Nureddıin Ok, C.K.M.P. nin Çan- kırı milletvekilidir. Gazetecilikle uğraş- zamanki Arkana Temsilcisi Ecvet Gü- resine gitmi ondan iş istemiştir. lışl» demiştir. lira ücret istediğini bildirmiştir. Ecvet Güresin gülmüştür. «Nureddin, o kadar etmezsin be kardeşim!» demiştir. Bu- nun üzerine Nureddin Ok «Öyleyse ben de gider, politikacı olurum» o cevabını vermiştir ve Çankırıya gitmiştir, mil- letvekili seçilmiştir, Meclis Başkanlık Divanı her partiden belirli kontenjan alınarak teşekkül ettiğinden C.K.MP. onu aday göstermiştir, Meclis celseleri- nin idaresi görevi Nureddin Okun eline geçmiştir.. Nureddin Ok, kendisini rüya yası- yor gibi bir hayatın içinde bulmuştur, ama son mahalli seçimlerde C.K.M.P- Çankırıda iflas düdüğünü çalınca ayıl- mıştır. Yeni hayat tatlı, tekrar seçil- mek güç! O tarihten bu yana Nured- din Ok A.P. nin sadık bir sempatizanı- dır. Koalisyon görüşmelerinde C.K.M-P. nin bir C.H.P. - Bağımsızlar koalisyo- nuna girmemesi için elinden geleni yap- mıştır, A.P. lilerle temas kurmuştur, bir transferin imkânlarını hazırlamak maksadıyla tertibini tanzim etmiştir. Nureddin Ok, Salı günü bu plânı- nın gerçekleşmesi için fırsatların en bü- yüğünü buldu. MA bir ses , 20-21 Mayıs sanıklarından idam cezası alan ve cezaları Askeri Yargıtayca tasdik edilen dört kişinin idamlarının infazı ile alâkalı Hükümet tezkeresi gündemde bulun- maktaydı. Adalet Komisyonu tezkereye