1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Savunma — İçinde bulunduğumuz haftanın ortaların- da Çarşamba sabahı, 9.30 da Genel Kurmay Başkanlığı Brifing Salonunda milletvekili ve senatörlere bir brifing verildi. Milli Savunma Komisyonu üyeleri ile Millet Meclisi ve Senato Başkan ve vekillerine bi bu brifingde, Türk Silâhlı 'Kuvvetlerinin duru etraflı bir şeklide gözden geçirilerek, 1964 yılı bütçesiyle milli savunma alanında yapılması öngörülen hususlar Parlâmento üye- lerine izah edildi. Basın Parlâmento muhabirlerinin Parlâmento içi çalışmalarını tespit eden yeni statüyle ilgili olarak ilk ciddi reaksiyon, haftanın ortalarında Çarşamba ogünü yapılan B.M.M. birleşik oturumunda, İstanbul C.H.P. milletvekili Suphi Baykamdan geldi. Baykam konuşmasında, bu yeni statüyle, Par- lâmento muhabirlerinin haber alma imkânlarının kısırı landığını ve yeni büroları ile dinlenme odalarının sıhhi bakımdan son derece elverişsiz olduğunu belirt rtti. Bilindiği gibi Millet Meclisi ve Senato (Başkanlık Divanları bundan kısa bir süre önce müşterek bir top- lantı yaparak Parlâmento muhabirlerinin çalışma şart- larını kısıtlayıcı bir takım tedbirler almışlar ve bu ted- birleri yeni bir talimatname ile ilgililere duyurmuşlardı. 1 Şubat “iğ günü ya girecek olan bu yeni tali- matnameye göre, Parlâmento muhabirleri ancak Meclis binasının arka tarafında bulunan bir kapıdan işleyecek- ler, koridorlara, şeref holüne, diğer katlara, grup - larına ve komisyonlara giremiyeceklerdir. o Gazetecilere arka tarafta bulunan giriş kapısının holünde bulunan bir vestiyer toplantı ve dinlenme odası olarak tahsis edil- miştir. Vestiyerden bozma bu holde tipik bir ie barı andıran tezgâhın arkasında Basın Bürosu mur- ları çalışacaklar, milletvekili ve senatörlerin amini rını, grup bildirilerini teksir edeceklerdir. Holün en ga- rip özelliği ise çıkış kapısının her açılışında Ankaranın kuru ayazının bir anda odayı soğuk hava depolarına çe- virmesidir. Basın toplantıları da bu odada yapılacağın- dan Parlâmento muhabirleri muzip bir gülümseyişle bu talimatnamenin çıkışında oöncülük etmiş olan politika- Genel Kurmaydaki brifing Aydınlık için AKİS 4