1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

İlk icraatı olarak feshettiği B.MM- nin muhterem üyelerini, siyasi partiler ürlü i lar ve indi tercih edebilen profesörler gene de or- taya atılacaklar ve hazırladıkları. » Yücesoyun sözlerinin burası C.H.P. sıralarından gelen gürültüler ve sıra kapaklarının vurulmasından çıkan ses- lerle kesildi. Fakat hatip devam etti : «— ve belki de hazır bulundur- dukları ve ihtilalin meşruiyetini, mâna ve ruhunu, Atatürk ilkeleriyle olan mü- nasebetlerini, Anayasanın nasıl çiğ- nendiğini belirten ve sanki ihtilallerin nan BEYE ANAMIN İhtilâl Komitesine sunacaklar ve böylece..» ma bu sefer, C.H.P. sıraların- dan gelen gürültüler öylesine arttı ki hatip susmak zorunda kaldı ve Başka- nın himayesi başladı. Başkanın müda- halesi şudur : — Bir dakika efendim, cümleyi beli, Ne demek istiyor, henüz bil- miyoruz. Arkadaşlar müdahale etme- yin, cümle henüz devam ediyor, ne ol- duğunu anlayamadık.» Milletvekilleri, ne olduğunu anla- yamayan Nureddin Oku ikaz ettiler : «— 27 Mayısı — ediyor!» Başkan devam ett — Sayın ia rica ederim cümlesini bitirmedi, nereye gidiyor bel- li değil, cümlesini bağlamadı.» onra, Yücesoya döndü ve «Buyu- run» dedi. ücesoy (o buyurdu! İhtilâl anatomisi S ait Sina Yücesoy aklınca pek par- lak bir hile bulmuştu, Bir cümlesi- nin içine şu ibareyi koymuştu : «İstis- naları hariç». Bunu şu cümlede kullan- dı : «İster meşru olsun, ister olmasın, ister muvaffak olsun, ister olmasın, ih- tilaller, istisnaları hariç, derin ihtiras- Er zararlı ideolojilerin milli bünye- di etmesinden başka bir şey de- gillerdir » Ondan a da. hele bir üfrit A.P. linin ağızından çıkrığında ie yaşındaki çocuğun dahi 27 Mayısı kastettiğini anlayabileceği ne kadar it- ham, isnat, iddia, kötüleme varsa hep- sini bir bir saydı döktü ve ihtilalcilere söylemediğini bırakmadı. Sözüm ona ihtilâllerin anatomisini Oo yapıyordu. yapanlar, zırlayanlar, alkışlayanlar kim ve ne olurlarsa olsunlar gerçek milli menfa- atleri düşünemeyen kimselerdir» dedi. Meclisleri Başkanlar Çileden Çıkarırlar Nureddin Ok Bu haftanın başında Meclisin kavgalı celsesini seyredenler, kendilerini bir Agâh Erozanın başkanlık ettiği eski Mecliste sanmışlardır. Böylesine taraf tutan, haksızlığı böylesine belli, bir takımdan istediği, beklediği şeyler bulunduğunu bu kadar açıkça ortaya koyan bir Başkan 1961'den sonra kurulan Mecliste ilk defa olarak görülmektedir. Nureddin Ok, bu, "kaderin cilvesi" B.M.M. Başkan Vekili, görüşmeleri dejenere etmek, her- kesi çileden çıkarmak, milletvekillerini birbirine sokmak için elinden ge- len her şeyi yapmıştır. Salt Sina Yücesoy ne söylediğini bilmeyen bir kimse olarak konuşmuştur. C.H.P. liler isyan etmekten kendilerini ala- mamışlardır. Tabii Senatörler açık tecavüz karşısında sinirlerine hakim ranmışlardır. Ama bunların hepsi, nihayet fırsatı, bugün Kayseride bu çeşit marifetlerinden dolayı ceza alıp çile doldurmakta olan D.P. Başkanlarının idaresine eş bir tarzda Meclisi ida- re etmeye kalkışan Nureddin Ok vermiştir. 1981'den sonra kurulan Meclisin çok kusurları olmuştur. Ama Baş- kanlık Divanı partizan olmamıştır, İdaresizliklerinden dolayı kavgaları önleyemeyen Başkanlar görülmüştür. esaplı kitaplı taraf tutan Başkan görülmemiştir. A.P. lisi, Y.T.P. lisi. C.H.P. lisi hep "tarat tutma birleşmişler, bazen bu yüzden kendi partililerini kızdırmışlardır. Fuad Sirmenin Meclisi idare ediş tarzından C.H.P. lilerin tamamı mem- nun mudurlar acaba? Her A.P. li, Ferruh Bozbeyliye eyvallah mı demek- tedir?'Katiyen Sait Sina Yücesoyun maksadı daha ilk cümlelerinden itibaren anla- şılmıştır. Bunların bir kavgaya sebebiyet vereceği daha ilk kıpırdama- lardan itibaren ortaya çıkmıştır. Diyelim ki Başkan bunlara önem ver- medi. t Sina Yücesoyun kürsüde sö Il. lar yapmakla yetinmiş, buna mukabil reaksiyon gösterenleri terslemeye koyulmuştur. Evet, tıpkı o unutulmaz Agâh Erozan gibi! kabarık, briyantinli saç, ne frak, ne kaytan bıyık bir Meclisi idare etmek için kafi geliyor. Nureddin Ok bir sebepten dola- yı asla affedilmeyecektir: Bir güzel âdeti yok ettiği için. imdi bütün temenni, Meclisin hayatında Nureddin Okun bir «istis- na" dan ibaret kalmasıdır AKİS/9