1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Dr. Bahtiyar Demirağın konuşma- sından sonra otuz kişilik Merkez Ku- rulu ittifakla ibra edildi. Kurul üye- lerinin hemen tamamı toplantıda na- zırdılar : Avniye Kurutluoğlu, Mem- duha Satır, Melâhat Akan, Nevin Bur- salı, Necla Özey, İlhan Akova, Ferit Apanın eşi Fazilet Apa, Belkıs Yalın, Samime Bingöl, Refia Çeliker, Yıldız Küçük ve daha birçok hanım, geçen seneki gibi bu sene de Derneğe yarar- lı olmak için çalışmaya çok istekli o- larak kongreye katılmışlardı. (Gençlik Parkındaki havuz iyice buz tutmuş. o Bilhassa pazar günleri burada, kayarak oeğlenenleri sık sık görmek mümkün oluyor. Dr. Sami So- lu da çocukları ile beraber (o parkın müdavimlerinden. Gençliğinden şüphe edenlere göstermek üzere, parkta ka- yarken çekilmiş resmini de hassasi- yetle saklıyor. K zılay Çankaya Şubesi, cumartesi günü, atölyelerinin açılışını yaptı. Çankaya Şubesi Başkanı Muhlis Ka- nalı ve Kadınlar Kolu Başkanı Gün- gör Berksan ile ikinci başkanı Tür- kân Akçakoca, doğrusu bütün güçle- riyle çalışmışlar. Burada açılan atöl- yelerde hem birçok kimseye iş öğre- tilmiş oluyor, hem de sağlanan ka- zanç, kendilerine (oemekleri karşılığı veriliyor. Üst katlarda hasır çanta ve şapka SERGİ satırları yazmıştır : atölyeleri, çorap örme makinelerinin bulunduğu salonda da çok ucuza mal edilen erkek çorapları ve yün Ö atölyeleri var. Alt katlarda ise panser kısmı, ana ve çocuk sağlığı kısmı bulunmaktadır. Dahiliye servis- lerinde gönüllü (odoktorlar çalışmaya bağlıyacaklar. Hastalara pek az bir ücret karşılığı (o bakılacak. (o Böylece, muhtaç kimselere de emek kaışılığı yardım yapılmış olacak. orme dis- (Gestiğimiz hafta içinde Senato Baş- kam Enver Aka ve eşi Canide A- kanın Senatör ve eşlerine verdiği kok teylde en şık elbiseli kadın Sevim Gö- le idi. Bayan Göle, zarif kıyafeti ve herkesle ayrı âyrı ilgilenişiyle kocası Kars senatörü Turgut Göleyi gölgede bıraktı, hattâ iki defa da İnönünün iltifatlarına mazhar oldu. ismail Rüştü Aksalın okardeşi Ke- mal Aksalın kızı Demet Aksal ile, yüksek mühendis Nazmı Karatekinin oğlu Aydın Karatekin, geçen hafta cumartesi oakşamı Ankara Palasta yapılan bir kokteylle (o nikahlandılar. Tarafların şahitliğini İsmet İnönü ve Devlet Su İşleri Müdürü Neşet Ak- mandor yaptılar. Genç evliler pazar- tesi akşamı Ankaradan ayrılacaklar ve birkaç yıl kalmak üzere İsviçreye, gidecekler. Düğünde her iki tarafın aileleri ve seçkin bir davetli kitlesi Hazır bulu- — 6 yaşındaki ressam Bedri Baykamın ünü hergün bir parça daha hudutlarımız dışına taşıyor. Baykamın son sergisi İsviçrede Difar ga- lerisinde açıldı ve büyük ilgi gördü. Difar Galerisinde açılan sergi davetiyesine tanınmış Gea Augsburg şu "Resimleri gördüm. Şüphesiz ki bir kabiliyetsin. Simdi sana düşen bu tazeliğini muhafaza etmektir. Bilir misin ki ressamların çoğu çocukluklarının safiyetini tekrar bulmak isterler". TÜLİDEN HABERLER nuyordu. Gelinin amcası İsmail Rüş- tü Aksal, eşi Jale Aksal ve kızı Bâ- nu ile gelmişti. Nedim Rüştü Aksal ise bekâr olduğu için yalnızdı. Fuat Sirmen ve genç eşi, Kemal Satır ve siyah, gayet zarif elbisesi, kürk süs- lü şapkası ile çok şık olan eşi Mem- duha Satır da nikâhtaydılar. AKİS/27