1 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

1 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

pine göre şu altı etekten birini seçe- bilir I — Bej gabardinden yapılmış, ön den çift düğmeli ve vücudu saran port löy eteklik. 2 — Gene bej gabardinden veya açık lâcivert gabardinden yapılmış dümdüz, iki yan dikişlerinden gizli fermuarla açılan ve bu şekilde özel- azanan, vücuda yakın bir etek- 3 — Önden veya arkadan ilâve e- dilmiş, hafifce evaze bir parça ile ve- ya pli-kaşe ile yürüme kolaylığı ka- zanan tweed veya flanel bir etek. eniş kanon plileri o dizüstü hizasına kadar dikilmiş ve şişman göstermeyen tipte yeni, buruşmaz ku maşlardan yapılmış beyaz, gri veya gene bej bir etek. 5 — Tek tarafa yatırılmış o geniş pilli, çok genç edalı bir etek. — Düz hatlı etek kaidesinin is- tisnasını teşkil eden ekose verev bir etek. Verevin fazlalıkları alınmıştır. Vücuda yakın bir etek olup, erkek yakalı, düz renkli bir bluzla giyilmek- te, bluzu ise eteğin kumaşından bir ekose eşarp süslemektedir. kemerleri içine giyilmekte- Bütün bu eteklerin şık olup, bluzlar etek dir. Her derde yetişen bluz, Behar için şimdiden Oo hazırlanacak bluzlar çiçekli, çizgili, kareli, seli veya düz kumaşlardan küçük veya uzun kollu, çoğu mintan yakası şeklinde odüğmelenen küçük bluzlardır. Bahar için çok işe yarıyacak bir bluz tipi de beyaz, takdirde yakayı tam kapamayıp, yaka altından geçirilen bir küçük o kravat Veya eşarpla klâsik bluza çok değişik yeni bir hava vermek de mümkün ol maktadır. Bu her derde deva beyaz bluz, tayyör içinden, etek üstüne, jum per kıyafetle çok rahatça giyilmekte- dir. Bu, bahar gardrobunun bir temel kıyafetidir ve çok parlak olmıyan bir ipekten, ham ipekten, ince blüzluk ketenden, dökük bir kumaştan yapı- labilir. Yeni tip kemerli bir etek, bir be- SOSYAL HAYAT yaz şömizye bluz ve birkaç küçük bluz ronla, şimdiden dikip hazırlamak da la bahara şimdiden tam teçhizatlı gir (oOher kadının kolayca ve zevkle yapa- mek mümkündür. Bu kıyafetleri pat- bileceği bir iştir. Yılın Kadını T ürk Kadınlar Birliğinin yılın kadını olaran ilân ettiği sayın Beraet Ren- f neğinin çok faal başkanlarından biri olarak, muhtelif (vesilelerle, Sosyal Hayat sütunlarımızda kendisinden bahsetmiştik. Son yıl içinde bu derneğin, köy grupu içinde gösterdiği faaliyet ise gerçekten övgüye değer. Bu bakım- dan ın adını sıfatını Z. sı, bizim için, bir sürpriz teşkil etmemiştir. Ancak, adınlar Birliğinin her yıl tek- rar ettiği bu seçimin hangi usul ve ölçüler dahilinde yapıldığı, gerçekten, bütün türk a için bir merak konusu olmuş durumdadır. Bunu biz- Kadınlar Birliği üyeleri min ve faaliyet halindeki Türk Kadınlar lunuyorum. Dünyanın bir- böyle bir seçime gidilebilmesi için üyelerin toplanması, hiç ol- mazsa teşkilâtın muhtelif illerden aday göstermesi ve Genel Merkezin de bunun üzerinde esaslı bir etüd yapması zorunluğu vardır. Yılın Kadını seçilirken, demek faaliyetleri, toplum kalkınmasına ya- rarlı herhangi bir çaba elbette ki gözönünde tutulabilir. Ancak sosyal faa- liyet de tek seçim faktörü olmamalıdır. Geceyi gündüze katarak içerde ve n ü olan; kendi çabası ile yükselmiş ve bir varlık olmuş bir kadın, bir gençkiz pekâlâ yılın kadını olarak seçilebilir. Yılın Kadını ünvanı yalnızca büyük şehirlerimizde varlık gösteren kadınlarımıza değil, Türki iyenin herhangibir köşesinde bu sıfatı Tü e mek istiyorsa, herşeyden önce teşkilâtını harekete geçirmeli ve teşkilât yo- lu ile yurdun dört bir köşesinde, yılın kadını ünvanını kazanabilecek kadı- nı aramalı, teşkilâtın bu konuda göstereceği adayları Genel Merkez yönetim kurulunda, ciddi bir incelemeden geçirdikten sonra karar vermeli ve niha- yet de bu seçimi, seçilenin tercüme-i hali, gösterdiği başarı ve bütün hika- yesiyle beraber kamu oyuna ilân etmelidir. Öyle zannediyorum ki bugün bu işi Türk Kadınlar Birliği Genel Merkezi, kendi sahasında tanıdığı faal ka- dınlar arasından bir tanesini seçerek kısa yoldan halletmekte ve bu yüz- den her yıl, haklı-haksız bir tenkit yağmuruna tutulmaktadır. Üç defadır, üstüste seçilen kadınlar hep sosyal alanda, dernek faa- liyetleriyle varlık göstermiş kadınlardır. Birisi İstanbuldan ,ikisi ise - karadan seçilmiştir. Bu olay, Türk Kadınlar Birliğinin yurt çapında türk kadınını temsil edemediğini ve Türk Kadınlar Birliği gibi lüzumlu bir te- şekkülün, ne yazık ki sembolik olmaktan ileri gidemediğini bize bir kere daha göstermiş bulunmaktadır. Jale Candan AKİS/29