8 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

8 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

ge girmesinden sonra yepyeni bir ö- nem kazanmış olduğu bu günlerde, Türkiyedeki sendikaların en büyük ih- tiyaçları sendikacılık ilmine gerçekten vakıf, şuurlu ve bilgili sendikacılardır. Bu da ancak sağlam bir kültür, görgü meselesidir. işte meseleye bu açıdan bakan Demirsoy şimdilik gayretini bir tek noktaya, pek yakında (öğretime bağlıyacak olan Sendikacılık oKolejine teksif etmiş bulunmaktadır. Nisan baş- larında faaliyete geçeceği umulan ko- lejin bütün tesisleri tamamlanmıştır. Bir yıl İçinde üçer ay devam edecek kurslarla genç sendikacılara bu ko- lejde Ekonomi, iş hukuku, toplu pa- zarlık, sosyal sigortalar konularında. bilgi verilecek, sosyal münasebetlere, grup çalışmalarına ve özellikle tetkik gezilerine önem verilecektir. Kolejin eğitim programı içinde ücret sistem- leri, verim, istatistiki araştırmalar, e- konomik prensip ve problemler, Ana- yasa, Toplu İş Sözleşmesi, Grev ve Lo- kavt Kanunu, Sendikalar Kanunu, İş Kanunu, Toplu pazarlığa hazırlık ça- lışmaları, muhteva ve strateji mese- leleri, sosyal sigorta sistemi, işçi, işve- ren münasebetleri, politika demokrasi ve sendikalar ile milletlerarası müna- sebetler gibi çeşitli yetiştirici konular bulunmaktadır. Demirsoyun o karşı karşıya olduğu bir diğer önemli problem de teşkilât- lanma meselesidir. Son kongrede ka- rarlaştırılmış bulunan o"Milli çapta Sendikalaşma", prensibinden hareketle Türk-İş bütün sendikaları kendi çatı- sı altında toplayacaktır. Bu yolda ka- bul edilmiş bulunan parola ise kasa ve kafa birliğidir. Birleşmeler İş Kolu Yönetmeliğine (paralel olarak realize edilecektir. Demirsoyun üzerinde titizlikle dur- duğu bir konu da işçilerin omesken problemidir. Bu konu ile ilgili olarak yort çapında bir mesken projesi ha- zırlanmış ve ilk tatbikata Ankarada başlanmıştır. Bu pilot jroje 290 bin metrekarelik bir alan üzerinde, 3 bin işçiye ucuz, temiz ve sıhhi mesken in- şaatı amacıyla hazırlanmıştır. Buna göre 76 metrekarelik, kaloriferli, yeşil saha ve asfalt yollu bir apartman dai- resi 20 yıl vade ve yüzde 4 faizle iş- çiye 27 bin liraya malolacaktır. Aynı site içinde 35 metrekarelik bir mesken ise ayni şartlarla 30 bin liraya çıkacak- İşçilerin dinlenmelerini sağlamak amacıyla bir de Sosyal Turizm Po- jesi hazırlanmıştır. Bu proje ile türk işçilerinin boş zamanlan değerlendiri- lecek, tatillerini çok az bir masrafla geçirmeleri gerçekleştirilecektir. Kamp- lar, moteller, dinlenme evleri kuru- lacak, turistik geziler eğitici ve eğlen- dirici, programlar tertiplenecektir. Türk-İşin politik gelişmeler karşı- sındaki parolası ise sosyal adalettir. YURTTA OLUP BİTENLER Bu konu ile ilgili olarak Başkan Sey- fi Demirsoy, başında bulunduğu kon- federasyonun gerek yeni vergi kanun- ları ve gerekse de girişilecek diğer re- form harketlerinde dajma Hükümetin yanında olduğunu söylemektedir. AKİS/17