8 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

8 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüliden haberler (Gecen hafta cumartesi günü Sanat- severler Kulübünde, Devlet Tiyat- rosunun seçkin bir ekibi tarafından Eugene O'Neill'in "Parklı"sı (,okuma tiyatrosu şeklinde sahneye konuldu. Emma Grasby'yi okuyan ve aynı za- manda eseri yöneten Muazzez Kurdoğ lu pek içten ve canlı okuyuşu ile dik- kati çekti. Jack Grosby'yi okuyan Erol Kardeseci de çok başarılıydı. Dinleyi- ciler arasında Kasım Gülek de vardı ve sanatkarlarla olan sohbeti uzunca sürdü. Sanatseverler Kulübünün gay- dan dolayı ne kadar memnun olsa ye- -idir. (Gestiğlimiz hafta. (Alman Kitaplığı konferans salonunda, Türkiye E- konomi Kurumunun düzenlediği "Tür- kiye Turizm Politikası" Oo hakkındaki seminer çok ilgi çekici oldu. Açılışta, Turizm ve Tanıtma Bakam Ali İhsan Göğüs ile, Gümrük ve Tekel Bakam Mehmet Yüceler ve Bakanlıklar er- kânı hazır bulundular. Ayrıca, bu se- mineri takip edenler arasında, mem- leketimizin tanınmış ekonomistleri. Turizmle ilgili kimseler, bellibaşlı o- telciler de vardı. Açılış konuşmasını, Kurumun değişmez (o Genel Başkam Muhlis Ete yaptı. Onu takip eden ko- nuşmayı, Türkiyenin Baba Hiltonu de- nilen Şefik İnan yaptı. İnan, ekono- mimizin acıklı bir tablosunu çizdikten sonra, derde deva olarak "güneş, de- niz ve kum" ticareti olan turizmi tav- siye etti, diğer geri kalmış memle- ketlerin bu sahadaki inanılmaz ham- lelerini anlattı. 1937 yılında Başbakan- lıkta beraber çalıştığı amerikan se- natör Mr. Duvey'in bir ihtiyaç dola- yısıyla başından geçenlerin (o hikâyesi, seminerin havasına biraz neşe kattı. Daha sonra Hâmit Koşayın pro- jeksiyonlu kopferansı ve en eski tu- ristmiz Vedat Nedim Törün tebliğle- ri de ilgi ite karşılandı. Seminer cumartesi sabahı feci bil hadise ile tatlı edildi: Turizmin unu- tulma omücahitlerinden Süreyya Er- gün tebliğini okumakta iken bir kalp krizi neticesinde Oo hayata (gözlerini yumdu ve bu suretle turizm sahasın- da ilk şehidimiz oldu. Demeğin, bu seminer için hazırlanan tebliğleri bir kitap halinde yayınlayacağı ve Sü- reyya Ergüne ithaf edeceği söyleniyor. Raybank Genel Müdürü Ferit Naz- m ürmen ve yeni eşi, sık sık Kent Otelinde yemekte görülüyorlar.. Kır saçlı damat, bankanın durumu- nun pek parlak gitmediği şu son gün- lerde galiba böylece defi gam ediyor!.. (Geçtiğimiz hafta içinde Bulvar Pa- lasta yemek yiyen ilgi çekici bir grup, da Kemal Satır, Kemal Demir ve Fuat Bayramoğlu üçlüsü idi. Gecen hafta ortasında üç gece üst- üste Sanatseverler Kulübünde ya- pılan okullararası (o özel kıyafetli şiir geceleri çok ilgi çekici oldu. Gecen hafta salı akşamı, Ankara Dev let Konser salonunda, Arthur Fied- ler'in konserinden sonra, hiç de hoş o- mıyan bir olay cereyan etti. A- raları açık bulunan Karsını bir başka erkekle birlikte gören pek öfkeli bir kocanın hemen orada karısını dövmiye başlaması, gelenlerin alâkasını kapı önüne çekti!.. Ramazan dolayısıyla akşam üzeri, if- tar saatlerinde Yenişehirde. Bul- TATBİKATTA Avukat Naim Tezmen Avukat Tahsin Atakan 6831 sayılı Orman o Kanunu- nun tam metni - Temyiz Mahke- mesi - Tevhidi İçtihat - Hukuk Ceza Hukuk Dairelerinin emsal ka- rarları - Devlet Şürası kararları Tamimler - Mütalâalar. - Not - İzahlar. Fiatı: 10 TL. P.K. 366 Galata (AKİS — 782) varda dolaşanlar, alışık olmadıkları bir manzara ile karşılaşıyorlar: o Em- lak Kredi Bankası Müdürünün odasın- da -camdaki jaluziler de kapatılma- dığı ve tabii, içerde elektrik yandığı için- masanın üzerinde iftarlıklar, a- yakta birkaç kişinin hep birlikte iftar ettikleri görülüyor. Bu arada, işitti- gimize göre, Yargıtayın giriş holünde de kalabalık bir grup namaz (alıyor- muş! Bize kalırsa bu hareket lâiklik prensiplerine uymadığı gibi, ("ibadet de gizli, kabalut de.." diyen dindarla- rımızı da rencide ediyordur. Vatan gazetesi Başyazarı ve Giresun milletvekili Naim Tirali ve eşi Gü- nay Tiralinin bir oğulları oldu ço- cuğun ismini Yavuz koymuşlar. Son aylarda aynı aile içinde ikinci erkek çocuk hepsini memnun etmiş. Aynı apartımanda oturan akrabaları, Va- tan Yazışieri Müdürü Ergin İnanca oğlu birkaç ay farklı ağabey oldu. (Gönül Çavuşoğlu ve çocukları Ulu- dağda dinlenmeye gitmişler. o Ço- cuklar spor yaparken, Gönül hanım a böylece, zarif dağ (o kostümlerini göstermiş olacak. meyra Yaltkaya, bir ay kadar kal- mak üzere, İstanbula, ailesinin ya- nına gitti. Sömestr tatili dolayısıyla bütün çocuklar tatil seyahatine çıkı- yorlar. (Bayan Yaltkaya da böylece, çocuk kadar genç olduğunu ispat et- miş oluyor. Meşhur kayserililerden Osman Ka- ncu, İstanbulda sigortacılığa başlamış. Bu hafta başında Ankara- ya gelen Kavracu, büro alarak kulla- nılmak üzere bir. daire arıyor, An- karada da şube açacakmış. çı o Türkiye Ruh Sağlığı Demeği en çok sıkı bir şekilde faaliyetine devam