8 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

8 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

etmektedir. Bu arada, cuma sabahları radyoda yapılan konuşmalardan sonra da şimdi Ankara Koleji konferans sa- lonunda "Filmli Konferanslar" seri- sine başlamış bulunuyor. Türkiye Ruh Sağlığı Derneği ile işbirliği oyapan Ankara Kolejinin hazırladığı filmli konferansların ikin- elsi, Kolejin lise kısmı konferans sa- lonunda, bu salı gecesi, Hacettepe Fa- kültesi Dekanı Psikiyatr Dr. Doğan Ka ran tarafından "Aşırı Bağlılık" ko- nusunda verildi. 28 Mart 1964'de Ankara Palas salon- larında verilecek C.H.P. balosunun hazırlık komitesi, çalışmalarına Genel Merkez binasında başladı. Kalabalık bir hanım kütlesinin katıldığı bu ko- mite, bu yıl balonun çok daha güzel olmasına gayret etmektedir. Ee hafta çarşamba akşamı Ope adarı dönenler, anlaşılan, Ankara Palasın pavyonuna gidip Los Macu- kambos'ları da dinlemek istemişler. O gece,pavyon tamamen doluydu. Bir masada (Konya CHP. milletvekili Fakin Özlen ve eşi Nilüfer Özlen, ya- kın dostları Muzaffer İlkar Ve ailesi ile oturuyorlardı. Enis Tokcan ile eşi de Galip Kardamlarla gelmişlerdi ve çok neşeliydiler. Ferzan Baydar ve e- şi, yüksek mimar Sevinç Kaynak ve eşi ile beraberdiler. Evvelki hafta salı günü Çocuk Seven ler Derneği, aylık çaylı Otoplantı- sını Kavaklıdere, Tenis Kulübünün ya- nındaki Ahmet Karamancıya alt pek güzel ve geniş bir evde yaptı. Toplan- tı çok güzel oldu. Demeğin olumlu ça- lışmalarından bahsedildi. Yeni yapıla- cak işler hakkında görüşüldü. Evin ve bilhassa ser'in güzelliği toplantıda bu- lunanlar arasında hâlâ konuşuluyor. O gün üyelerin büyük bir kısmı gelmiş- ti. Bu Birada âliye Koryürek, Beyhan Ulaş, İstiklâl Pakstit, Sevim Erkaslan, Şükran Nasuhoğlu ve Fatma Derin de toplantıda hazırdılar. Ankara Körler Okulu ve Yetiştirme Yurdunun Ankarada o kuruluşunun yıldönümü münasebetiyle, önceki haf tanın başında pazar günü, okulda bir müsamere verildi. Misafirler okulu ve hazırlanan sergiyi gezdiler. Ayrıca Jim nastik gösterileri ilgi ile izlendi. Ağız Tadıyla TAVUK KÖFTESİ Malzeme : I tavuk — 1590 gr, un, 100 gr. ei — il e 600 gr. — 5 100 gr. di jambon, "hindistan cevizi. tereyağ. Herm tavuk, nohut büyüklüğün e parçalara doğranır. Dil ve jam- bon da aynı şekilde ulak parçalara kesilerek (o tavuğa ilâve edilir ve bir tarafa bırakılır. Diğer taraftan un ve tereyağı hafif ateşte, Mn kadar kavrulur ,hafif zerine WO gr. süt katılarak kalın bir salça yapılır, içerisine tavuk, jam- bon ve dil, İki yumurta sarısı, tuz, biber, hindistan cevizi, ince rendelen- miş peynir ilâve edilir, on dakika ka- dar pişirilip, ateşten alınır ve soğu- maya bırakılır. Zeytinyağı derince bir kapta kız- dırılır. lan tavuk kaşıkla küçük parçalara ayrılır, elde yuvar- lanır, önce galeta tozuna bulanır, sonra da vurulmuş yumurtaya batırı- lır, üzerinde pürüz varsa bıçakla dü- zeltilip, kızgın yağda kızartılır. Sofraya getirilmeden üzerine eri- tilmiş yağ dökülür, yanında haşlan mış patatesle servis yapılır Not: Yumurta aklarım kar ya- parken, çabuk kabarması için, aklara çarpmaya başlamadan evvel bir tu- tam tuz atmak lâzım Semra CONKER