8 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

8 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL Moda Behar gelmeden hemen şişlere sarıl- mak ve yeni birşeyler örmek hem hoş zamanın iyi bir şekilde değerlen- dirilmesini sağlıyacak, hem de bahar gardrobunuzu az masrafla zenginleş- tirecektir. Bu mevsim, sveter modası çok değişik, çok çeşitlidir. Bazı sve- terler vücuda yapışık, kısa, sarıcı, ba- zıları ise bol, düşük ve kabadır. Me- selâ vücuda yapışık şekilde (o örülmüş bir dantel sveter nasıl gözde ise, saç örgülü kaba bir spor sveter de aynı şekilde gözdedir. Dirsekte biten yapı- şık kollar, birkaç yıldır ilk defa sah- neye çıkmış bulunmaktadır. Bu kol- lar insanı genç ve cazibeli yapmakta- dır ama, bu kolların yanında tam kol- suz, abiye sveterler veya uzun kollu- lar da çoktur. m . sveterler, özellikle ince ve m kolsuz sveterler, bu mevsim etek içine giyilecektir. Fakat tam belde bi- k içine girmeyen o yapışık sveğerler ve gene uzunsa etek üstüne düşen, çizgili ,kaba dokulu spor sve- terler de çoktur. n örgü elbiselerin bir kısmı vü- Güdü a Bunlar dantel beden- ler veya yün farbalalarla süslenmiştir HAYAT : ama, bunun yanında, torba biçimi lâs- tik ve saç örgülü " yakalı, uzun Kol elbiseler de sahneden çekilme- mişti Bahar için bir yün örgü manto hazırlamak için derhal harekete geçi- niz. Ucuza biten düğmesiz, yakın saç örgüsü ile yer yer kalınlık kazanmış düz örgü bir yün örgü man- to baharda hem yer savacak, hem de çok şık olmanızı Bağlıyacaktır. Sveterterin özellikleri Ü: renkli sveterler, özellikle genç- lerde çok rağbet görecektir. Meselâ enine beyaz, kırmızı, lâcivert | çizgili bir sveter etek içine giyilecek veya e- tek üstüne düşürülüp, birkaç yıl önce olduğu gibi bel, bir ince kemerle sı- kılacaktır. Bazen de dümdüz bir sve- terin tek kolunda, dirsek üstüne te- sadüf eden yerde iki değişik renkle elde edilmiş bir bilezik vardır, o üç renk, kombinezonu, bazen de değişik renkte, takım ikiz sveterlerle elde edilmiştir. Meselâ beyaz bir sveterin üstüne giyilen lâcivert sveterin kırmı- zılı beyazlı kenar bandları vardır. Yün mantolar gibi, pantalon veya etek üstüne giyilen uzunca spor örgü ceketler de çok modadır ve bunlar ge- nel olarak beyaz yünden yapılmakta- dır Birçok Avrupa omemleketlerinde Bu yılın kış kıyafeti Rahatlığa doğru. vücuda yün örgü sveterlere eş eteklik kumaş- lar satılmakta ve sveterler böylece ku- maş eteklerle beraber tayyör vazifesi görmektedir. o Uygun kumaşı arayıp bularak, bu tip bir takım örmek bu- rada da mümkün olacaktır. Bahar için çok aranan renk beyaz, m rengi, devetüyü rengi ve lâcivert olacaktır. sarısı ve hardal rengi de yer alacak, mavinin yeşile bakanı, yeşilin kibarı aranacaktır. Hardal rengi, devetüyü rengi..lâcivert sık sık beyazla karış- tırılacaktır. Meselâ iç sveterin V biçi- mindeki yakası beyaz band ile bitiri- lip,, içten beyaz bir eşarpla giydirile- cek ve üstteki önden düğmeli sveter de gene kol ve cep kapaklarında ve kenarlarda obeyaz bandlarla bitirile- cektir. Dernekler Beyaz bastonlular Şıcak atölyeye giren genç adam, be- yaz bastonunu katlayıp cebine koy- du, sonra masanın etrafında otur- makta olan arkadaşlarına bakmadan: — Biliyor musunuz çocuklar, dı- şarıda kar yağıyor" dedi. Gençler başlarını çevirip pencere- den dışarıya bakmadılar. Parmakları büyük bir meharetle hasır sepetleri örmekle meşguldü, ama gözleri gör- müyordu! Olay, geçen hafta içinde birgün, Bahçelievlerde, Altı Nokta Körleri E- gitme ve Kalkındırma Derneğinin re- habilitasyon merkezinde geçti. Derneğin amacı, gözleri görmeyen vatandaşları manen ve maddeten kal- kındırmak, onları iş sahibi (ederek, topluma yararlı hale getirmektir, Ö- zel bir eğitime tâbi olan çocuklar, or- taokulu bitirdikten sonra, eğer isti- datlı iseler liseye ve fakültelere de- vam etmekte, buralarda küçük maki- neleri ve iki katlı çalışmaları ile ba- şarı sağlıyarak meslek sahibi olmak- tadırlar. Fakat okuma sahasında bu derece olamıyacaklar için memleketimizde henüz iş sahası açıl- mış değildir ve ortaokul diploması a- lan gözleri görmez çocuklar, çoğu za- man, hiçbir yardımsız hayata terke- dilmekte, eğer varsa, dört duvarları- nın içine kapanıp kalmaktadırlar. İş- te Dernek, lara iş göstermi u işlere satış imkânları aramaktadır. Bir Başkan Pp Başkanı, tanınmış eğitim- cilerimizden Mithat Ençtir. Ençin kendisi de göremiyen bir insan olarak, görmemenin hayatta insanı en büyük başarılara ulaşmaktan alakoyamıya-