8 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

8 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Yıl: 10 8 Şubat 1964 Sayı: 502 Cilt: XXIX KIBRIS OLAYLARI Millet Talihsizlik Bi "Pis Adam" ın yüzünden Türki- ye, en ziyade gayret ve dinamizme muhtaç olduğu bir sırada gücünün bir kısmını, hem de bir büyük kısmı- nı asıl meselemiz olan "Reformların Gerçekleştirilmesi Meselesinden baş- ka bir sahaya kaydırmak zorunda bu- lunmaktadır. Bir yandan, başta İs- met İnönü olduğu halde Hükümet, diğer taraftan umumi efkâr, mahiyeti itibariyle bizim için tâli bir konu ol- ması gereken Kıbrıs İşinin üzerine e- gilmiştir. Bunun sebebi, mahiyeti bu da olsa Kıbrıs İşinin, aldığı mâna ile dünyanın bir bölgesinde barışı şid- detle tehdit ettiğinin (o Türkiyede iyi bilinmesidir. Kalkınma Dâvasının peşinde olan Türkiyenin, içerde yapacak çok şeyi vardır. e Herkesin günlü istemektedir ki bütün kuvvetler o istikamette tek- durumunda bulunan Başbakan Ba- banlarının başında yea fer- ber hale getirsin, Kıl selesinin bizim için bir talihsizlik olmasının se- bebi budur. (o Başbakanın kafası, şu anda, her şeyden çok Kıbrıs Döâvasını hem bizim için, hem NATO için, hem de dünya barışı için en elverişli şekil- de bir sonuca erdirecek formüllerin bulunmasıyla (omeşguldür. Bu, çok kimseye bir vecibe yüklemektedir. Bir defa Bakanlar, üzerlerinde | numaralı adamın tazyiki bulunmak- sızın da kendi sahalarında hiç "dal- ga geçmeden" gece ve gündüz çalış- malıdırlar; Bu tarz çalışma, maalesef bizim bir | âdetimiz olmaktan u- zaktır. Bir iş, memleketin şu nazik durumunda ne, nisbette pişirilip Baş- bakanın önüne götürülebilirse o dere- ce başarı şansına sahip olacaktır. E- ger Başbakanı, Hükümeti (gündelik işlerle uğraşmaktan kurtarırsa İsmet Paşanın Kıbrıs konusunda bir iyi hal çaresini bulması kolaylaşacaktır. Gün nihayet 24 saattir ve ne kadar ola- ganüstü olursa olsun, her insanın bir çalışma gücü ve imkanı vardır. AKİS/6 Dışişleri Bakanı Erkin Londra dönüşü gazetecilerle Birinci perdenin sonu Bakanların yanında C.H.P. Grupu ikinci önemli yükü omuzlarında ta- şımaktadır. Eğer C.H.P. milletvekil- leri bilhassa Meclise ve onun komis- yonlarına devam görevlerini yapar- larsa, meselelerini bir defa Grupta karara bağladıktan sonra tek bir in- san gibi hareket ederlerse reformcu bir azınlık hükümeti olmasına rağ- men İnönü Hükümeti, iç sahada ham- leli bir iktidar olarak iş görebilir. Tabii, gönlün istediği (bir başka şey bütün siyasi partilerin ve bilhas- sa onların liderlerinin büyük dâva- larda küçük hesaplardan kaçınmaları- dır. Kibrisin kendisi bunun bir misa- lidir. İktidar "e Muhalefet arasında hedef birliği varsa Muhalefet, bu he- defe varmak için gerekli taktiği İkti- darın tesbit etmesi ve yürütmesi hak- kım kabul etmelidir. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır ve yoğur yenme- sine bir itiraz yoksa onun şeklinin ta- yini karşı tarafa bırakılmalıdır. Bütün bunlar yapıldığı takdirde- dir ki o "Pis Adam'ın sebep olduğu talihsizlik en az zararlı şekilde geçe- cektir. Kuvvetli milletler meziyetleri- ni böyle zamanlarda göstermelidirler. Milletin şimdi beklediği budur.