17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

T.B.M.M: u haftanın başında Salı günü sa- at 11 de Mecbs binasının birinci katındaki bir odada Meclis Başkanı Fuat Sirmen ile partilerin grup tem silcileri bir masanın etrafında toplan dılar. Konu Parlâmentonun ue zaman ve ne kadar yaz tatili yapacağı idi. Toplantıya katılan grup temsilcileri ile Başkan Sirmenin dikkatleri AP. yi temsil eden Grup Başkanı Mahmut Ri za Bertanın üzerinde toplanmıştı, Da” ha önce aynı hüviyette ve yetkide bir toplantıda Meclislerin Temmuz orta” larında, muhtemelen Kasım başına ka- dar devam edecek uzun bir tatile gir meleri (Bak : AKİS, Sayı ? fa 11) prensip olarak kararlaştırılmış, fakat sonradan koridorlarda «sen rüz” gârlar bu konuda mızıkçılık yapılaca” ğı hissini uyandırmıştı. Son bir kaç gün içinde tatil konu sunda. öyle bir hava yaratılmıştı ki, Muhalefet Hükümetin, Hükümet İse Muhalefetin «efendim tatil yapılacak zaman mı?..» kabilinden bir çıkış yap" masını bekler hale gelmişti. Bu ise en çok, çoluğunu çocuğumu, “ben de, Tem- muz ortalarında Meclis tatile girince yanınıza geleceğim» diyerek bir yaz lığa yerleştirip Ankaraya dönmüş olan ulağa Küpe... Siyasi Hastalıklar "Turgut Göle : Siyasi Nezle (Bol terlemeyle tedavisi Ka“ abildir) Nihad Erim ; Siyasi Tüber- küloz (Uzun bir kür. dikkatli bakım, sıkı rejim. muntazam hayat, sükünet insanı iyileştire- bilir) Avni Doğan : Siyasi Perito- “| nit. (Acemi bir operatör elinde hasta güme gitmiştir) Kasım Gülek : Siyasi Habis N Kanser (İflâh olmaz) Milletvekili ve Senatörleri korkutu- yordu Salı sababı yapılan toplantıda na sıl bir karar alınacağı bu sebeplerden kestirilemez hale gelmişti. Buşkan Sir men AP, temsilcisi Mahmut Rıza Ber tana tatil konusundaki görüşünü sordu, Bertan bu soruya cevap vereceği yer de, bu konuda önce iktidar partisinin YURTTA OLUP BİTENLER görüşünü açıklamasının uygun olaca Zını söyledi. Toplantıda bulunanlar ar tık endişe içindeydiler : Geçen toplan» tıda uzun tatil teklifini getiren Mal mut Rıza Bertanın bu tutumu wutlaka bir manevrayı gizliyordu! Yoksa böy“ le susar mıydı? Başkan Sirmen, Bertanm isteğini yerine getirdi ve CHP. yi temsil eden Grup Başkanvekili Kemali Beyazıta tatil için ne düşündüğünü «ordu. Be- yazıt genizden gelen kalın sesiyle ağır ağır konuştu : CHP. Grubu geçen top lantıda alınan karara aykırı bir görüş içinde değildi. Hükümet te kendi ça” lışmaları bakımından acele çıkarılması gereken bir takım kanun tasarıları ol- duğunu bildirmemişti. O halde daha önce alınan kararın değiştirilmesine mahal yoktu. Uzun bir tatil lüzumluy- du. Kafalar ve dikkatler yine AP. temsilcisi Bertana döndü. Mahmut Rı- za Bertan da nihayet ağzındun bakla“ yı çıkarttı ve partisinin 17 Temmuzda girilecek uzun tatile muhalif olmadığı nı açıkladı. Sıcağa rağmen bu açıklama üzerine toplantıda bulunanların yüre Zini bir serinliktir kaplayıverdi. 17 'Temmuzda başlayıp 1 Kasımda sona erecek üçbucuk aylık tatilin Ka- rara bağlanması bundan sonra zor ok madu Tatile giren T.B.M.M. de üyeler Plaja dolmuş AKİS/13