17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

R A 1 .Y <i T.R.F Yeni kuruluşa düşen işler eçen kaftalarda da belirtildiği gi bi, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Kanunu 1 Mayıs 1904 tarihin de yürürlüğe girdiği halde yeni te kilât henüz çalışmaya başlamamıştır. Buna rağmen, bugün dahi radyolar mıza düşsen görevler yavaş yavaş ağır basmağa başlamıştır. Ru görevlerden hiri, Türkiye Radyolarının yuyt çapın daki eğitimde oynamaları gereken rol ile ilgili bulunmaktadır. Diinyanın her yanında milletlerin radyo ve fteleviz- vondan eğitim alanında büyük bir ra hatlıkla yararlandıkları artık görme mezliğe gelemiyeceğimiz hir gerçektir. Ne var ki Türkiye Radyoları, bugüne kadar, bu alanda son derece kısır kak mıslardır. Fakat gecen yıldan beri de eğitimde radyoyu kullanmak için kücük de olsn bir fanliyetin başladığını be ilirtmekte fayda vardır. Mili Eğitim Bakanlığı ile Ankara Radyosu arasın daki işbirliği sayesinde her ik) kuru luşun müşterek çalışmaları gerçekleş- miş ve Başkent radyosunda olduğu ka dar Anadolu İl vadyolarında da eğitim programları yayınlanmaya başlamış- tr. Bugün için bu eğitim programları» nın ne dereceye kadar etkileyici ol- duğunu söylemek çok güçtür. Fakat radyo eğitim programlarının hiç ol mazsa Türkiye vadyolarına girdiğini ve yerleşeceğini söylemek Için ortada bir zemin vardır, Bununla boraber te# kilâtı yeni kurulacak Olan Türkiye tadyo ve Televizyon Genel Müdürlüğü nün eğitim programlarına büyük bir önem vermesi ve bu önemli görevi yurt capında ele alması gerekmektedir, Gereci bugün, dünyanın birçok ye rinde, yalnız radyo değil, televizyon dan da eğitim alanında büyük çapta vararlanılmaktadır ama, radyo veya televizyonun bu görevi yerine getirebil- mesi Için büyük bir teşkilât kurulması yoluna gidilmiştir. Bu teşkilât, radyo veya televizyonların eğlence, kültür ya- yınlarını yöneten teşkilâttan apayrı bir bölürdür ve bu bölümde çalışan bütün prodüktör, yazar ve spiker gibi elemanlar özel olarak eğitim yayımla” rı için yetistirilmişlerdir. Bir prog amecınmn veya konuşmacının hem eğ” lenee ve kültür programları bölümün” de, hem de eğitim yayınları bölümün- de çalıştığı görülmüş sey değildir. Her iki dalı birbirine karıştırmak ortalığı darmadağın etmekte ve İşin kötürü, programları özel amaçlarından uzak» Jastırmaktadın. Aym zamanda radyo #aajr114 t1 Yarl ink? ol 1 rin eğitim kuruluşlarından du yardım görmekte, gayretlerini ve yerine göve masraflarını kg il yerede Üni- versiteler, okullar, özel eğitim kuruluş» ları, radyo veya televizyonlara könü- rın Seçimi ve takdimi bakımından faydalı olmakta ve yayın organları bu konuların ancak programlaştırılması için çcalışmaktadırlar, Sözün kısası, dünya radyolarında bu alan tamamen ibtisaslastırılmış elemanlara birakık mıştır. Türkiye Radyo ve '"elevizyon Genel Müdürlüğünden de, aynı nokta” yı gerçekleştirmesi (o beklenebilir. Bn noktanın gerceklestirilmesinde radyola rımıza elbette, başta Milli Birim Ba» kanlığı, bütün bakanlıkların ve Kuru- luşların yardımcı olmaları ve yeni ku rulan bu yayın organlarını destekleme leri şarttır, En başta, program! B: gitim rağyoculuğu alanında bugü e kadüp Türkiye radyolarna ya” üni. olabilecek adımlar atılmamış de Zildir. Ne yazık ki bu adımların ati- masında önce memleketi tanımanın, sönra da bir eğitim plânına göre prof” ram yapılmasının şart olduğu hususu üzerinde heniz durulmamıştır. Radye larımızın, Türkiyenin cesitli dertlerini gözönünde tutarak, tek başlarına de gil de, yurt çapında bir devlet politi» kasına göre girişilen eğitim teşebbüsü» ne ayak uydurmaları gerekir. Bügün Devlet Plânlama 'Teğkilâtı, Köy İsleri Bakanlığı ve Mili Eğitim Bakanlığı gibi kurulusların yurt çapında bir eği tim plânı uygulamaları ve bü plânı diğer bakanlık ve kuruluşların da des tekleyip zenginleştirmeleri beklenmek- tedir. Eğitim faaliyetlerini hazırlayan mı gibi #uruluşlarla beraber çalıştığı ve onlama çizecekleri plâna ayak uy” durduğu takdirde radyolarımısın fop- lam kalkınmasına, yetişkinlerin eğiti- mine ve okul eğitimine büyük yardımı dokunacağına hiç şüphe yoktar, Radyolarımıza bir sürü yenilik ge tireceği tahmin edilen yeni kuruluşun, ilk olarak radyo eğitim programlarını ele alması beklenmektedir, Hem bugü” ne kadar bu konuda bir adım atılama” dığı, bem de bundan sonra bir adım atmanın uzun süreceği âşikâr ol- duğu için.. TOPTAN gren ded! Man Ne. 10. Tef 22 05 14 le Hele Ba Zorlu ele SİGORTASIDIR Gil A“G KLA. CI 1- Saç dökülmesini önler, -2-Kepek ve kaşıntıyı, yok eder. 3 Saçları kuvvetlendirir ve besler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen saçların ye- rine yenisinin gelme- sini sağlar. 5 “Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir. Lik (AKİS — 1065) Lara! 14! AKİS/31