17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Adaya taşındılar. Günlerini yarı İsti- rahat yarı eğlence ile geçiriyorlar, Bu sırada, bacanağı yüksek mühendis, baskebolcu' İzzettin Somer de işi do- layısıyla, birkaç günlüğüne Almanyaya gitti, * İmar ve İskân Bakanlığı yüksek mi- maılarından Ferit Örsün eşi Hölene Örs, bir süre denize girebilmek için, geçen hafta Cumartesi günü İstanbula gitti * Yüksek mühendis Azmi Erkaslanın eşi Sevim Erkaslan, bu yıl, her za- manki gibi erkenden İstanbula kaç- madı, sadece büyük kızını gönderdi, Kendisi, eğiyle birlikte, Ağustos başın- da, İller Bankasının Tuzladaki kam- pına gidecekmiş. * Başbakan İsmet İnönü, fransızların 14 Temmuzunu kutlamak üzere Fransa Büyük Elçiliğindek!i kabul res- mine gitti, Dış kapıda bir elçilik baş- kâtlbi duruyordu. İnönüyü o karşıladı, Basbakan sordu: “ws Bu kutladığınız, kaçıncı yıldö- nümüdür?" Başkâtip şaşırdı, Başladı hesapla- maya,. İnönü gülerek bekliyordu, Sön- ra adamcağız: “. 175, yıldönümü efendim" dedi, Paşa yukarıya çıktı. Elçiyi tebrik etti ve imtihanının sualini ona da yö- neltti “ Bu kutladığımz, kaçıncı yıldö- nümüdür?” Büyük Elçi bir an afalladı, dura- ladı,, Zihninde bir çıkartma ameliyesi yaptı. Neticede: “.- 175, yıldönümü efendim” dedi, Bu sırada Dişişleri Bakanı Feridun Cumal Erkin gelmişti Paşa sualini bu defa ona sordu: “ Bu kutlanan, kaçıncı yıldönü- müdür?” Erkin : end in zaptının yıldönümü- dür?” ded — ra biliyoruz canım, Kaçıncı yltöetimidür. sen onu söyle,” Erkin de duraladı, “Bastille'in zap- tı, 1789" diye Genie başladı, sonra tmiyasiğkiyele : «— 175, yıldönümü” dedi, Başbakan giderken Büyük Elçi ken disini otomobiline kadar uğurladı, Pa- şa Ek$elansın elini sıktı (o “İnşallah, 200, yildönümünde de tebrfke gelirim" dedi Şoför Hali Efendi enza bastı, Buick uzaklaştı, MILYON 150000 ; RR şansınıza N AYR RE (AKİS — 1002) AKİS /23