17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

saldırılara hedef oluyoruz, Irkçılar, nurcular, şerlatçılar, komünistler, faşistler hepsi saldırıyorlar” diyerek öğret- menlerin içinde bulunduğu durumu ifade ederken, salo- nu dolduranlar heyecanlanmışlar, “ezilecekler, kahrola- caklar” diye bağırarak Koçu desteklemişlerdir, General Güventürkün : “— Atatürk devrimleri başlamıştır, fakat bitmemiştir, Bunu bizler elden ele dünyanın sonuna kadar götüreceğiz. Ne hilâfet âşıklısı soytarılar, ne nurcu sapıklar, ne de hep geriden, başka kaynaklarla beslenen sapıkların Atatürk ilkelerine el sürmelerine imkân vardır, Kahrolacaklardır!,.” Şeklindeki sözleri de büyük heyecan yaratmış, bu arada ağlayanlar olmuştur. Hükümet — İçinde bulunduğumuz haftanın başında Esnaf Konfederasyonu Bölge Kongresi sebebiyle İzmire giden altı Bakan; geniş ve ilginç açıklamalar yaptılar, çe- şitli meslek temsilcileri ile temaslarda bulundular, Ba- kanlarla tüccar, sanayici, ihracatğı ve müstahsilin temas- iarı 0 derece kesif oldü ki, İzmir, Pazar ve Pazartesi gün- leri çeşitli meslek temsilcileri ile hükümetin karşılıklı te- maslârının merkezi haline geldi. Küçük Esnaf ve Teşkilâtı Konfederasyonunun Altıncı Bölge Kongresine 12 ilden katılan delegeler, Fuardaki Beheltiks 'Pavyonunu hıncahınç doldurmuştu, Deiegelerin çeşitli dert Ve dileklerle dolu konuşmalarından sonra Ba- kanlar 8öz aldılar, Ticaret Bakanı Fenni İslimyeli, esnafa müjdeyi tam gününde verdi; Halk Bankasının 150 milyona lira olan sermayesi bir kanunla 300milyona çıkarılacaktır Ve böyle Hkla kredi miktarında iki misline yakın bir artış sağlana- caktır, Çalışma Bakanı Bülent Ecevit, Sosyal Sigortalar Dera nununun Meclisin tatile girmesinden önce ti cağını ve bu kanunla yaşlı ve malül işçilerle, vefat etmiş işçilerin aylıklarının iki misli artacağını, hastalık sigor- tasından işçi eş Ve Çocuklarının da fi daha önemlisi, esnaf ve sanatkârlarla serbest meslek erba- bının da sigortaya tâbi tutulacağını: bildirdi, Türk halk oyuna Vereceği bazı önemli Em İz- mire sakladığı anlaşılan Enerji ve Tabii Bâkanı Hüdai Oral, Fırat havzasında 30 milyar lira harcanarak 102 baraj yapılması için Hüklimetin kararlı olduğunu, bu barajların etüdlerinin tamamlandığını veprojelerinin ha- zırlandığını bildirdi ve şöyle dedi: ı— Firat havzası 10 milyon küsur dönüm arazinin su- lanmasına imkân Vermekte ve yılda yalnız su Ve enerji konusunda milli gelire 5 milyar lira ilâve etmektedir. milyon liraya çıkacak Çiçeroz Hidro Elektrik Santralının şantiye tesisleri için hazırlıklara başlanmıştır. 'Türkiye hidrolik enerji potansiyeli bakımından Avrupada Norveç- ten sonra İkinci gelmektedir. Bu ise 100 milyar kilowat saattir Fakat biz, hâlen, sadece 4 milyar kilowat saat elektrik üretmekteyiz, Beş yıllık plânla bu miktar 12 mil- yar kilowat saate. yükseltilecektir.” ar Ve İskân Bakanı Celâlettin Uzer se, prefabrike usülünün tatbiki ile 'Türkiyedeki 450 bin gecekondunun kı- sa zamanda sıfıra indirileceğini, İmar ve İskân Bakanlığı ile Turizm ve Tanıtma Dean ortak bir büro kur- duklarını, bu büronun Marmara, Ege ve Akdeniz sahil- lerinde 30 pilot bölge tesbit iti, bu bölgelerde yapı- lacak turistik tesislerin gelecek yıl tahakkuk ettirileceği- ni Ve türistlere 1 dolara kadar kiralanabileceğini ve Çarşıları konusunun Hükümetçe önemle ele alındığını ifade ettiler. Dünyadan Akisler İngiltere — Bir zamanlar üzerinde güneş batmayan Büyük Britanya İmparatorluğunun eski sömürgelerinden doğan yeni bağımsız devletlerin temsilcileri, geride bı- Taktığımız haftanın sonunda Londrada, bir kere daha biraraya gelerek kendilerini ilgilendiren konuları görüşüp tartıştılar Bu toplantının en önemli konusu, Güney Ro- dezyanın durumu oldu, Buradaki bir avuç beyazın koca siyah kütlesi üzerinde kurduğu hegemonya, İngiliz Devlet- ler Toplulüğü içindeki siyah Afrika ülkeleri liderlerinin devamlı şikâyetlerine yol açmaktadır. Siyah liderlere göre bu ülkedeki zenciler hükümeti ele almalıdırlar, Fakat Ro- dezyanın çok iyi teşkilâtlanmış beyaz azınlığı buna şim- yadaki ingiliz çıkarlarını korumak, diğer yandan gerek- z kan dökülmesini önlemek için her iki tarafı da itida- le çağırmakta, fakat bundan daha fazla birşey do yapa- mamaktadır, Son Londra konferansı da siyanlarla beyazlar arasındaki bu ezeli çekişmeye bir çözüm yolu bulabilmiş değildir, Akis,5