17 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

17 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Yurttan Akisler Ziya Müezzinoğlu Şeytanın bacağımı kırdı j Dışişleri — Bonn Büyük Elçisi Ziya Müezginoğlunun kararnamesi bugünlerde çıkmak üzeredir, Çok Bakan - ve Dişişleri Bakanı Feridun Cemal Erkin - kararnameyi 'im- e aaa Bu bakımdan, Erkinin mesle&ten olmayan bu Büyük Elçinin kararnamesini imzalamadığı yolunda Milliyetin yazdığı haberin bir esası yoktur, AKİS daha önce, Dışişlerini bir tarikat sânanların Mü- ezzinoğlünun Bonn'a Büyük Elçi gönderilmesine karşı va- Ziyet aldiklarını ve agremanin bu yüzden Başbakan Yar- dımcısı tarafından istendiğini bildirmişti, Bu hava bir sü- re daha devam ettirilmiştir, fakat hiç bir netice vermemiş- tir, Dışişlerinin mutlaka dışardan, seviyeli, maiyetini ciddi- yetle çalıştıracak ve onlara görevlerinin ne olduğunu ha- tırlatacak, karşısında gördüğü her türkü bir “baş derdi” saymayacak Büyük Elçilerle takviyesi lüzumu gittikçe da- ha yaygın hale gelmektedir Bugün Hariciyenin en başarılı bir kaç Büyük Elçisinden biri olarak Moskovada görev ya- pan Amiral Fahri Korutürk de Amiral, rütbesinin de gös- terdiği gibi meslekten değildir, Gerçi meslekten olmayan herkes meslekten olan her Büyük Elçiden daha iyi temsile! olur diye bir kaide yoktur ama, İstiklâl Savaşından sonra da meslekten olmayan bir çok sima elçilik görevine atan- mışlardır ve bunların çoğu en başarılı sefirlerimiz arasında yer almışlardır, Bugünkü elemanlar böyle bir yola gitme- nin zaruretini tekrar ortaya koymuştur, Zira bu Dışişleriyle dış politika yapmanın imkânsızlığı, dışardaki hariciyeciler- den ancak parmakla gösterileceklerin çalıştığı bi'hassa Bas- son seyahatinden sonra herkesin bildiği bir gerçek haline: gelmiştir, Başkentte zehir gibi çalışan bir hariciyeci dışarıya çıik- tığında neden postu serip yatıyor? Bu sualin cevabı alınma dıkça ve gereği yapılmadıkça Hariciye ıslah olmayacak Ve bütün bir milletin şimşeğini çekmekte devam edecektir, Eğitim — Türkiye Öğretmen Dernekleri Milli Federas- yonunun 17, Kurultayı bu haftanın başında Eskişehirde toplandı, Türkiyenin devrim Ve eğitim mücadelesinde gü- Venilen başlıca kuvvet olan öğretmenleri bu Kurultayda 600'den fazla delege temsil etmektedir, Milli Eğitim Bakam İvrahim Öktem, çok sayıda gazeteci ve'devrimci aydın top- lantıyı aralıksız izlemektedir, Atatürk Devrimleri için aç- tığı mücadele ile haklı bir sempati toplamış olan General Faruk Güventürk de Kurultaya katılmış ve şeref Üyesi Se- çilmiştir. Güventürk, Kayseride açtığı kampanyayı Eski- sehirde de devam ettirmiş ve Kurultaya bir Atatürk hey- Kelt hedive etmiştir. Toplantının en ilgi çekici tarafı, diğer teşekküllerin yaptıkları kongreler gibi kulis faaliyetleri ve seçim dala- veraları ile gürültüye getirilmemesi, aksine, memleketin önemli dert Ve yaraları üzerinde yapıcı fikir ve çarelerin heyecanla tartışılmasıdır,.. Kurultayın açış konuşmasını yapan Fi Başkanı Şükrü Koç, “sağdan, soldan d AKİS/#