11 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

11 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Aralık ayının girmesiyle beraber An karada balo mevsimi başladı. Ge- çen hafta cuma akşamı Ankara Pa- tasın üst salonlarında geleneksel Mül- kiye balosu verilirken, aşağıda, opav- yonda da Azize St. Barba'nın hatıra- sına izafe edilerek bütün dünyada ya- pılmakta olan Madenciler balosu var- dı. Cumartesi gecesi ise aynı salonlar- da Türk - Amerikan Kadınları Deme ginin yıllık balosu gecenin geç saatle- rine kadar sürdü. Cuma gecesi iki balonun aynı bi- nada olması bazı karışıklıklara yol aç- tı. Her ilki balonun misafirleri diğer salona geçtikleri zaman bazı tatsız hâ- diseler de olmadı değil. Meselâ Mül- kiyelilerin toplantısından aşağıya, pav yona inen üç kişi ile Madencilerden bi- ri arasında çıkan kavga kanlı bir hal aldı ve taraflar geceyi karakolda ta- mamladılar. Madenciler balosu oldukça okala- balıktı. Gecenin eğlenmekten ve dans haberler etmekten yılmayan misafirleri arasın- da, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hüdai Oral ve eşi, Gümrük ve Tekel Bakanı Mehmet Yüceler ve esi, Koç müessesesi müdürlerinden Enis Tok- can ve eşi Nazlı Tokcan, Kemal Noyun ve eşi dişçi Dana Noyan, Behzat Firuz, Besim Üstünelin yerine tâyin olunan yeni Plânlama Dairesi Koordinasyon Başkanı Cevdet Akanın - Akarun daha Ziyade, etrafı tetkik etmekle meşgul- dü -, Muammer Şenkart ve uzun boylu, dantel blüzlu eşi, Ferit Kromer ve eşi Yuta Kromer, Cafer Zadil ve eşi Medi- ba Zadil, Bahri Savaşkan ve - Tardım Sevenlerin eski ve çok faal üyelerin- den - eşi Nafia Savaşkan, eski Philips' çi Ali Ülfeti ve eşi Hayriye Ülfeti. Or- han Kısakürek ve yeni" eşi Gül Kısa- kürek, Yusuf Gürata ve eşi Semiha ürata, Necdet Egeran ve eşi Sabriye Egeran varlardı. Hepsi de geç saatlere kadar baloda kaldılar. NİŞAN — Başbakan Yardımcısı ve CHP Genel Sekreteri Kemal Satırın küçük kızı Beril, karikatürist - mimar Güngör Kabakçıoğlu ile nişanlandı. Geçen haftanın sonunda cumartesi aksamı Satırların evinde yapılan sade törende, gençlerin parmaklarına nişan halkalarım İsmet İnönü taktı. Böy- lece Kemal Satır ikinci defa kayınpeder olmaktadır. Satırın her iki da- madı da mimardır. 22 Geçen hafta cumartesi gecesi yapılan Türk.- Amerikan Kadınları Derne- ğinin balosu, her yılkine göre oldukça sönük geçti. o Orkestra- anlıyanlarca bir mâna ifade etmiş olsa bile - çoğun luk için, rahatsız edecek kadar gürül- tülüydü.. Piyango organizasyonu, maa- lesef, birçok baloda olduğu gibi ober- battı. Buna mukabil yemekler çok gü- zeldi. Bir amerikalı tarafından gös- terilen kukla ise çok ilgi çekiciydi. Amerikan Büyük Elçisi Mr. Hare ve eşi ile Cumhurbaşkanımız Gürsel balodaydılar. Baloda gerek amerikalı, gerekse türk, pek çok üniformalı zat göze çarpıyordu. Balonun pek eğlen- celi geçmeyişi yüzünden, dâvetlilerin çoğu, geceyi. Süreyyada ve Klüp Ya- sarda tamamladılar. Klüp Yaşar, geçen hafta cumartesi gecesi, her zamanki gibi gene çok kalabalıktı. Ayrıca, balolarda hız larını alamayanlar da soluğu Yaşar- da almışlardı. - Bu lokal bu yıl, em- salinin yerini alacağa benziyor. o Sık gidenler, "biraz da fiyatlarda insaflı davransa, diyorlar. O gece, eski gazetecilerden Ümit Atay, yanında güzel hanımlarla gel- mişti. Pek çok eğlenir görünüyor ve sık sık dansediyordu. Güngör Garan, Leylâ Berki ve Berk Koçer birlikte gelmişlerdi. Leylâ Berkinin oüzerin- de panter desenli, yakası kürklü, ar- kasında panosu olan değişlik bir elbi- se vardı. Muzaffer İlkârın eşi, kızı ile beraberdi. Baba İlkar yanlarında yoktu. Dr. Sami Solu, pırıltılı elbiseli eşi Feza Solu ile balo dönüşü geldi- ler. - Solu ailesi bu yorgunluk ve uy kusuzluğun acısını çıkarmak için her halde birkaç gün akşamları sekizde yatarlar -. Mühendis Feyyaz İnceer ve eşi Ayşe İnceer de geç, saatlere ka dar Yaşarda kaldılar,. Dostları, "Gün, düzleri Elçilikte çok yorulan İnceerin geceleri de bu kadar gezme- ye nasıl hali kalıyor?" diyorlar. Yine geçen hafta Cumartesi gecesi Süreyyada da pek çok kalabalık vardı. Can Okan ile Hatice Okan ar- AKİS,11 ARALIK 1964