11 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

11 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

De- grup kadaşlarıyla gelmişlerdi. e Süheyl niz ile Erol Pekcan, büyük bir halinde eğleniyorlardı. . Balo dönüşü gelenlerden Oo Nevzat Çeliker ile eşi Refia Çeliker ve manken, seramikçi, ressam Tülin Tezgören ile eşi Orhan Tezgören, mühendis Ferit Ali Örs ve eşi Helen Örs, Erdoğan Bigat ve Er- dem Bigat ile gecenin en şık, en gü- zel kadını İstanbullu Serra Yazıcı, kı- zı ve damadı varlardı. Amerikan Üniversiteleri Türk oMe- zunları Derneği yıllık genel ku- rul toplantısını haftanın Oo başındaki pazar günü Türk - Amerikan Der- neği salonlarında yaptı. o Başkanlığa Dr. Sami Solu, Başkan yardımcılığı- na Tumpane şirketinden yüksek mü- hendis Necati Gözübüyük seçildiler. Seçimlerden sonra, Pan American'ın New York enternasyonal fuarı hak- kında bir film gösterildi. Pek beğe- nilen filmden sonra da delegeler, ha zırlanan büfede ağırlandılar. Türkiye Ev Ekonomisi Derneği, ge- çirdiğimiz hafta cumartesi günü, Sü- mer sokaktaki dernek binasında oge- nel kurul toplantısını yaptı. Başkan- lığa - kendisi toplantıda bulunmadı- gı halde - ittifakla yüksek o ziraat mühendisi Muallâ Akarca (seçildi. İdare heyetine de. Şebabettin Akıllı- oğlu. Sevim Erkaslan, Güngör oOGö- zübüyük, Turan Şenel, Bihin Anter, Melâhat Çizmeci, Süheylâ (o Alaybek, Ayten Yiğitsubay, Gülperi (o Yargucu, Kemal Sarıibrahimoğlu ve Nuran Ü- nal seçildiler. C.H.P. Kadın Kolları Merkez Yöne- tim Kurulu, 11 Aralık 1964 cuma günü saat 15 için Sanatsevenler Kulü- bünde bir tanınma çayı tertipledi. Perdesini Oo önceki oOhafta içinde açan Özel Kadıköy Tiyatro- su, ikinci temsili olan "Konserve Asker" oyununa başladı. Bu münase- betle yapılan basın gecesine gazeteci- lerden ziyade Kadıköy sosyetesi akın etmişti. Genç fabrikatörlerden Maz- har Süleymangil ile güzel eşi İnci Sü- leymangil. o Anadolu Ajansının o genç muhabiri Ünal Menderes ve cici. pek tatlı esi Yayla Menderes ile beraber- di. Bu arada hemen her toplantıya ka- rısı ve kızıyla gelmekle ün yapmış o- AKİS, 11 ARALIK 1964 lan mimar Bedri Uçar bu defa bir er- kek arkadaşıyla yalnız gelmişti. Bari- ton Mete Uğur, spor kıyafetiyle göze çarpıyordu. Gani Süleymangil ile eşi Birsen Süleymangil bir diplomat ve eşi kadar titiz giyimliydiler. Geçtiğimiz hafta cuma sabahı üç ara- balık bir kafile, Mamak yolu üzerin de ilerliyordu. Arabaların yanlarında, Kızılayın forsu olan küçük beyaz bay- raklar sallanıyordu. OEn arkadaki gri kamyonetin içi, 700'e yakın küçük kalbi sevindirecek eşya ile doluydu. Nihayet kafile Karaağaç okulunun ö- nünde durdu. Arabalardan inenler, bek leşen küçük yavruları sevdikten sonra içeri girdiler. Eşyalar okulun en büyük odasına yığıldı ve gelen heyetten Reşat Önan eşyaları yaşlara, cinslere göre tasnif etmeğe başladı. Eşyalar içinde küçük iç çamaşırlarından paltolara kadar her şey vardı. Biraz sonra bahçede sıralanmış öğrencilerin yanına gidildi ve heyet baş kanı, Kızılay Genel Sekreteri Babın Ardahan bir konuşma yaptı. Sonra ço- cuklar birer şiir okudular. Daha sonra da kafile mensuplarından Kızılay Ge- nel Merkezi Gençlik Müdürü Dr. Meh- met Kengerli, Hayrettin Vardar, yük sek mimar Güner Acar, Ankara Bele- diye Meclisi üyesi bir hanım ve bir ya- zar hanım, çocuklarla ayrı ayrı ko- nuştuktan sonra okuldan ayrıldılar. Bir süre önce, yılbaşını da burada ge- çirmek üzere, Ankaraya gelen Fü- sun Manyas, ani bir kararla İstanbula öndü. e Her yıl çok yeni ve çok güzel filmler gösteren Fransız Kültür Derneği bu yıl da faaliyetine başladı. Gösteri- len ilk iki film hakikaten çok güzeldi. Fakat -nedense- bir haftadır Rendir festivali dolayısıyla gösterilen filmle- re pek rağbet edilmiyor. Filmlerin or- tasında salonu terkedenlerin sayısı da epeyce fazla. Şimdi Sine - Klüpün mü- davimleri, güzel filmler gelsin diye ay başım bekliyorlar. Giresun milletvekili Naim Tiran, Yu- goslav hükümetinin davetlisi ola- rak yirmi günlük bir Avrupa gezisine çıktı. e Türkiye Büyük Millet Meclisinin bu hafta salı günkü oturumunda özel- likle Doğum Kontrolü konusu tartı- şıldığı için dinleyici sıraları (oldukça doluydu. Buna mukabil bütün oturum TÜLİDEN HABERLER müddetince milletvekili sayısı 47'yi geç medi! Bir ara milletvekillerinin izin ve raporları oya konuldu. Bu iştirak nisbe tini görünce insan, "bu izinlere ne lü- zum var?" diye düşünmekten kendini alamıyor.