10 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Ürgüplü Kabinesinin Turizm ve Tanıtıma Bakanı Zekâi Dorman röpor- tajcılara ,askerlikten sonra politikaya geçişini şöyle anlatmıştır: “— En çok beğendiğim ve takdir ettiğim politikacı, Osman Bölükbaşı- dır, İşte bunun için Osman Beyle ka- der birliği yapmış bulunuyorum...” Beğenilen ve kader birliği yapılan ideal politikacı Bölükbaşı olunca, tabil hiç kimse de, Dormanın sırtının ye. Te geleceğin! düşünmemektedir, Kabinedek! diğer kaabiliyetlerin ba- sında, Ürgüplü Hükümetinin büloülü YA çekten Bakan, 1947 yılında: Ankarada düzenlenen bir ping-pong turnuvasın- da ikinci olmuştur. İskenderoğlu bir defa da Diyarbakırda Lefterle karşı- lıklı futbol oynamıştır. Bir diğer kaabiliyet, Ticaret Bakanı usta avcı Macit Zerendir, Zeren, bir teli, 25 metre mesafeden tabanca kur- şunu ile kesebileceğini söylemektedir, Ama avcılık hikâyelerinin doğruluk derecesi hakkında hemen herkeste bir belirli kanaat mevcut olduğundan, şimdi, Türkiyenin ithalât ve ihracat meselelerinin de avcılık hikâyelerine Sanayi Bakanı Ali Naili Erdem ve ailesi sayılan Ulaştırma Bakanı Mithat San gelmektedir. Mithat Sanın -sağ olsay- dı- ünlü Hafız Burhanı kıskandıra- cak kadar şakrak bir sesi vardır. U- laştırma Bakanı, gençliğinde Mesut Cemilin babasından musiki dersi al- mış ve yıllarca şakımış öir politikacı- dır, Ama Ürgüplü Kabinesinin marifet. lileri sadece bunlar değildir. İmar ve İskân Bakanı Recaj İskenderoğlu iy! bir sporcudur. Dostları İskenderoğlu- nun vücudunun güzelliğini spora bo”ç- lu olduğunu söylemektedirler, Ger- AKİS, 10 NİSAN 1965 Yeni aristolrasiye doğru dönmemesi temenni edilmektedir. Sanayi Bakanı Ali Naili Erdemin kaabiliyeti ise mutfakta tezahür et- mektedir, oErdemin yaptığı salatalar kelimenin tam anlamıyla nefistir!, Kabinede dikkati çeken bir. diğer busus da, “Paradoks Bakanlar'dır. Meselâ hayatında bir defa dah! spor. toto oynamamış olan Şekip İnal, spor işlerini tedvire memur Devlet Bakan- tığına getirilmiştir. Gümrük ve Tekel Bakanı Ahmet oğlu ise “Bakan olana kadar Tekelle bütün ilgim, #i- gara tiryakisi olmamdı” demektedir. 'TULIDEN HABERLER istanbul Smokinli parti İstanbulda, Ankarahın aksine, smo- kinli partiler pek ender olur. Bün- lardan birini geçen hafta Kısmet-Lemi İpekçi çifti verdi. İpekçiler lokal ola» rak “Tevfiğin Diskobteği'ni seçmişler- di. İstanbul sosyetesinin kreması O ge- ce orada toplandı. Bol viski, iyi ha- zırlanmış yemek ve en son danslar gecenin hususiyetini teşkil etti, sahibesi brokar sime, uzun bir tuvalet giymişti ve bunun mavl olma- masına rağmen her zamanki gibi güzel ve zarifti, Davetliler arasında Mehi- re-Hasip Çizmeci çifti, Uludağda a- yağını kırdığı için ayağı alçıda gelen Fehmi Behlil ile eşi Yüksel Behlil, Füsun Manyas, Şehsuvar Menemenei- oğlu, Boncuk-Cihat Abaoğlu, Engin» Ömer İnönü çiftleri ve bu çevrenin diğer mensupları göze çarpıyordu. ükran Dümer güzel kızi Ayşeyi ges tirmemişti. O yüzden son danslar bü sefer Anne Dümerden seyredildi ve Şükran Dümer “anasına bak, kızını al” sözünü yalancı çıkarmadı, İ Gecenin kadını Prof, Reha Poroyun eşi Mine Poroydu, Erkekler için göz- 21