24 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

24 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER lerindeki metni iyi kıraat edememele- ri ve bir CKMP'li Bakanın derhal mü- dahale ederek. "Verin bana Beyfendi! Ben o yazıyı iyi tanır, daha rahat o- kurum" demesi sahnesidir. Ama bu, sırf usül yerini bulsun diye söylenmiş bir lâf değildir. Zira bugün, CKMP kontenjanından W- Koalisyon Hükü- metinde bulunan Bakanlar, kısa bir süre öncesine kadar Bölükbaşı ile birlikte (o çalışmışlardır ve irikıyım liderin çetrefil yazısını okumaya alış- kındırlar. Ancak Kabinede akortsuz ses ler de yok değildir. Meselâ bir rivayete göre. Bayındırlık Bakanı Orhan A P anlatacaklar ve Demirelin, "Hüküme- tin muhafazakârlığı niteliğine kundak soktuğunu" bir bildiri ile acıklıyacak- lardır. Bilbiride, Demirel ile TRT'nin bu yolda işbirliği halinde bulundukla- nın da belirtileceği ifade edilmekte- dir. M.P. Bölükbaşılı Koalisyon Destanı Geçen haftanın, sonlarında Cumar- , otesi günü Başbakan Suat Hayri Ürgüplü ile Turizm ve Tanıtma Ba- onun Başbakanlığa gelmesini bekliye- memiş, makam otomobiline o atladığı gibi soluğu Turizm ve Tanıtma Ba- kanlığının ikinci katında, Dormanm odasında oalmıştı- Herhalde oÜrgüp- lünün söyliyecekleri çok aceleydi veya ağzını açınca boşanmamak için temiz havaya, sakinleşmiye ihtiyaç hisset- mişti.. Bu esrarengiz sohbet (o bittiğinde Ürgüplünün de, Dormanın da yüzlerin- den düşen bin parçaydı. Binayı önce Ürgüplü terketti. (o Başbakan, sinirli adımlarla, kendisini çalışır haldee bek- Suat Hayri Ürgüplü Kabinesi çalışıyor Dertli dolap hemen her toplantıda uzun uzun metin kıraat etmeye başlayınca, Başbakan yardımcısı ve AP Genel Başkanı Sü- leyman Demirel kendisini bir kenara çekmiş ve "Biz seni Ispartadan millet- vekili yapacağız. Hem de sen listede ikinci isimsin. Birinci Saadettin Bil- giç, onun arkasından da sen... Biliyor- sun, ben İzmirden gireceğim" demiş- tir. İşte o gündenberi Kabine toplan- tılarında Alpin sesi kesilmiştir. Söy- lentiye göre, MP'liler bu olayı genel seçimlerde bütün detaylarıyla seçmene 10 kanı Zekâi Dorman, Turizm ve Ta- nıtma Bakanlığının oMitihatpaşa cad- desindeki gökdeleninde tam 60 dakika başbaşa fısıldaştılar İçeride, "Olmaz ki Paşam...", "Ama beyfendi, bu TRT de.." yollu diyalogların kaç kere tek- rarlandığı veya Dormanın elini cebine daldırarak kaç kere Bölükbaşının ya- zılı direktiflerini oOgözden o geçirdiği meçhul kaldı. Ama bilinen, Ürgüplü- nün herhalde MP li Bakana pek de neşe verici şeylerden bahsetmediğiydi. Ürgüplü. Dormanla (o görüşmek için lemekte, olan makam arabasına yollan di. Siyah otomobil birkaç yüz metre ötedeki kavşakta henüz kaybolmuşta ki, bu defa Bakanlığın kapısında bem beyaz bir çehre ile Zekâi Dorman be- lirdi. Dorman, Ürgüplünün tersine, bi- yorgun ve halsiz görünüyordu. Ürkek adımlarla arabasına yürüdü ve ciğerlerinde kalan son e fısıltı halinde şoförüne boşalttı «— Meclisel..» O sırada kavruk MP nin minik Grupu toplantı halindeydi. Dorman, AKİS, 24 NİSAN 1965