24 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

24 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

M.P.'nin Bölükbaşısı Donkişot biraz önce Başbakanla konuştuklarımiş, heybetli Genel Başkanına nasıl arze- deceğini düşünerek, aynı ürkek adım- larla toplantının yapıldığı odaya doğ- ürüdü ve Bölükbaşı mangasının içtimaına dahil oldu. P Grupunun o günkü toplantısı da tıpkı Ürgüplü Dorman halvetinde olduğu gibi kalım bir sis perdesi al- tında kaldı. Dışarıya ne oDormânın anlattıkları ve ne de o Bölükbaşının kükreyişleriyle ilgili tek haber sızdı. Son olarak Dormanın ardından kapa- nan kapılar tekrar açıldığında, başta Bolükbaşı olmak üzere, bütün MP li- mi içindeydi. MP korteji ağır adım- larla ilerlerken, Osman Bölükbaşı ga- zetecilere kırgın bir sesle şöyle dedi: " Herkesle. münasebetimizi göz- den geçireceğiz.. Böylece, MP Grupuna hakim ma- tem havasının nedeni irikiyım lider tarafından açıklanmış oluyordu- Ür- güplü Dormana ne söylemişse o söyle- AKİS, 24 NİSAN 1965 Bölükbaşı da yeni gelin misali ağlayıp hem gitmeyi düşünerek resti çekmişti: "Herkesle. münasebeti- mizi gözden geçireceğiz... Gerçi koalisyona dahil bir siyasi partinin tek münasebetinin, üyesi bu- lunduğu Oo hükümetle ve diğer or- taklarla omünasebetten ibaret olma- ması gerekir ama bu, genel bir kural- dır. Nevi şahsına münhasır bir kuru- luş olan MP ve özellikle onun Genel Başkanı Osman Bölükbaşı için bunun düşünülmesi imkânsızdır. Gerçekten "king size lider" bir süredenberi her fırsatta partisinin CHP ile münasebet lerini kesmiş olduğunu (tekrarlamak tadır- Bölükbaşmın o karşısındaki bir başka yeldeğirmeni de TRT dır ve MP ile TRT arasında hiçbir zaman nor- mal bir münasebet (o kurulamamıştır İrikiyım liderin Basın ve Gençlik gibi yan kuvvetlerle de normal bir müna- sebeti olduğunu iddia etmek ( güçtür. Yani Bölükbaşı bunlara karşı (o tâbir YURTTA OLUP BİTENLER yerindeyse - ei ei iğ deri dir. Böylece, irikıyım li nase- betli olduğu kuruluş olarak, geri ye Ürgünlü Hükümeti ile bu Hükü- ette ortaklar kalmaktadır. MP'de bu hafta işte bu münasebetler gözden geçirildi ve münasebetten ziyade mü- nasebetsizlik kararı . MP önce CHP ile küs olduğunu söyledi. Sonra, Ürgüplüyü de "bir huzurluzluk sebebi" ilân etti. Yılan hikâyesi.. Ürgüplünün Bölükbaşıya acısı gibi ağır gelen çatık kaşlı Dormanın başbaşa neler konuş- tuklarının sırrına odasında yapılan bir toplantıya kadar uzanmak gerekmektedir. O gün Ürgüplü Hükümetinin ün- lü Dörtlü Komitesi - bu Komite baş- ta, kilit noktalarda bulunan yüksek kademedeki memurlar arasında yapı- lacak değişiklikleri tesbit etmek üze- re, ortaklardan her birini temsilen birer Bakanın katılmasıyla kurulmuş, zamanla TRT işi dabu Komiteye ha- -ale edilmiştir . toplantısına MP li İçişleri Bakanı İsmail Hakkı Akdo- gan, tıpkı lideri, vesika müptelâsı Os- man Bölükbaşı gibi bir yığın dosya ile geldi. Akdoğan kararlı (o görünü- yordu. Nitekim daha toplantının ba- şında pat diye ortaya iki teklif attı: Zekai Dorman Sanşo Pansa