24 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

24 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 566 Cilt: XXXII Yıl: 11 Sahibi ve Başyazarı: Metin Toker Yazı İşleri Müdürü: Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu : İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı, Tunca Aksoy (İs- tanbul), Seyfi Özenel Gm — » Haberler Kısmı: Ülman Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil — Sinema: Nijat Özön — Tiyatro: Lütfi Ay, Naciye Fevzi. Resim Ali Parmakerli Erdoğan Çiftler Kapak Kompozisyonu SAN Organizasyon Kapak Baskısı Teknik Ofset Fotoğraf T.HA. Sungar Taylaner Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No: 15/2 Tel: 118992 P.K. 582 İdare Rüzgârlı Sokak NO: 15/1 Tel: 10 61 96 Hürriyet Klişehanesl Birlik Klişe Atölyesi Klişe Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 12.50 lira 6 aylak (25 nüsha) 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 50.00 lira İlan Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 3000 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 22.4.1965 AKİ HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Ankaranm en modem ve ei mm MM matbaası elan Ajans Türk matbaasıyla bir anlaş bulunuyoruz. Bütün Türkiyede derin Mr ilgi yaratan “İsmet 'Paşayla 10 yıl yı" tefrikasına alt cilt kapakları Ajans Türk matbaası tarafından hazırlanacaktır. Şimdi, bizim okuyucularımızdan ricamız cilt kapakları an bize bir an önce yapmalarıdır. AKİS, yazı serisine başladığı zaman bu seriyi ek- siksiz takip etmek maksadıyla abone olmayı arzulayan veya cilt kapağı is- teyen okuyucuları için Ziraat Bankasının Ankara Merkez Müdürlüğünde özel bir hesap açtırmıştır. Bu hesabın numarası 641/5911'dir. Ziraat Bankasının Türkiyedeki her hangi bir şubesine Ankara Merkez Müdürlüğündeki bu he- saba abone veya cilt bedeli yatırıldığı takdirde Banka bize okuyucumuzun adını ve adresini, gönderdiği para miktarıyla birlikte bildirmektedir. Biz de derhal bunun gereğini yapmaktayız. AKİS'in abone bedeli yan sütunlarda yazılıdır. Cilt kapağının fiyatı 7,5 liradır. Dergiye tercihan abone olmanızı ve cilt kapağı siparişinizi mümkün olduğu kadar çabuk vermenizi tavsiye ederiz. Bu hafta kapağımızda genç ve zarif bir kadın resmi buluyorsunuz. Lâle Kura bir hariciyeci eşidir. Lâle Kuranın eşi Halük Kura Dışişleri Bakan- lığının Protokol Umum Müdürüdür. Bu sıfatıyla Türkiyenin yabancı misa- firlerini o ağırlamaktadır. Lâle Kura yabancı misafirlerin yanlarında eşleri olduğu zaman kendi eşinin yanında ona yarduncı olmaktadır. Kuralar gecen lerde Burgibaları ağırlamışlardır. Lâle Kurayla ilgili yazıda - bu renkli yazı Jale Candan tarafından hazırlanmıştır - Ankara sosyetesinin kendisinden çok bahsedilen bir mensubunun meselelerini, özelliklerini, hayatını ve iç âle- mini bulacaksınız - AKİS önümüzdeki sayısını Türkiyenin bir büyük meselesine, memleketi- mizde şu anda devam eden Petrol Savaşına ayırmıştır. Türkiyedeki Petrol dâvasının bütün it içyüzünü gerçek şekliyle ve her türlü demagojiden uzak olar rak ilk defa gözler önüne serecek olan AKİS'in o sayısını mutlaka okuyunuz. Saygılarımızla içindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 DünyadaOlupBitenler 23 Haftanın İçinden 5 Sosyal Hayat 25 M.P. 12 Tiyatro 30 İsmet Paşayla 10 Yıl 15 Sinema 33 3