24 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

24 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

SOSYAL HAYAT Hariciyeciler Yaldız ve altı (Kapaktaki temsilci) Bun ç yıl önce İngilterede, Buckingkam Sarayında bir hâdise cereyan etti. Sarayın muhteşem salon- larında Kraliçenin bir daveti (o vardı- Her taraf ışıktan pırıl pırıl yanıyordu- Herkes şıktı, güzeldi, gösterişliydi. Bu hava içinde, davetin ortalarında, bir lord yeni tanıştığı bir genç kadına sor- du: "— Madam, ski için kışları İsviçli- ye mi gidiyorsunuz ?" Genç kadın boylu, ince, kumral, ma- vimsi yeşil gözlü, uzun kirpikliydi., ve baktı. Elinde olmaksızın lorda ters bir baktı, fakat nerede olduğunu ve niçin orada bulunduğunu o çabuk hatırladı- Onun içini dilinin ucuna gelen elinin AKİS, 24 NİSAN 1965 körü" tertibi lâfı yuttu, mümkün oldu- ğu kadar tatlı bir gülümsemeyi yüzü- ne yayarak: "— Hayır, maylord, ski için kışları İsviçreye gitmiyorum" dedi. Aynı kadın, Lâle Kura, -Dışişleri Bakanlığı (o Protokol Dairesi oOUmum Müdürü Halük Kuranın 29 yaşındaki eşi- bu haftanın içinde bir gün. Küçüke- satta eşi ve çocuklarıyla oturduğu ba- basının evinin mütevazi döşenmiş bir odasında -Ankarada evler (opahalıdır ve Ankarada hariciyeciler çok az para alırlar-, karşısındaki AKİS muhabirine baktı, gülümsedi, sonra-sözlerine şöyle devam etti: "— Londraya gideli çok olmamıştı O zaman bir küçük çocuğum, bir de be- beğim vardı. Bir sabah, alışveriş için erken sokağa çıktım- Bebeği arabasına da, bir süper marketin önünde bırakı- rak, kızım elimde, dükkâna odaldım- Lale Kura ve eşi Haluk Kura bir davette Dışı sizi yakar içi bizi Çıktığım zaman bir elimde çocuk, diğer elimde, kolumu büken, çok ağır ve te- neke kutularla dolu bir erzak paketi vardı. Üstelik, arabadaki bebek de ağlı- yordu- Üçünü eve nasıl getirdiğimi unu - tamam. Eve dönünce yemek pişirmem, çocukları beslemem, ortalığı otemizle- Ama asıl önemlisi, siyona gidecektik. Bunun için de giyine ceğim elbiseyi ütüleyecek, gerekli rötuş- ları yapacaktım. Ne ise...Sonunda her- şey yoluna girdi- O sırada tek lüksümüz tık. O geldi, ben de nihayet beyaz eldi- venlerimi giyinerek Kraliçenin Sarayı- a doğru, eşimle yola çıktım. "Beyaz eldivenli ağır işçiler" Lale Kura bir sigara ikram etti. son- ra, aynı zeki gülümseyişiyle sözü- 25