24 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

24 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

larak Genel Müdürün derhal İşten uzaklaştırılmasını istedi. Ama Komis- yonun diğer üyeleri hiç, de Akdoğan gibi düşünmüyorlardı. e Bölükbaşının Komitedeki (o sözcüsüne, (o programın yanlış bilgi vermek yönünden hatalı olduğunun kabul edildiği, fakat bunun TRT Genel Müdürünün işten uzak- laştırılmasını Oo gerektirecek okadar önemli olmadığı, ancak bir sözlü soru konusu olarak Meclise getirilebileceği söylenildi. Ama Akdoğan o dayattıkça dayatıyordu. MP li Bakan, tıpkı lide- rini hatırlatan bir tirada girişti, bol bol vatan, millet, cumhuriyet, demok- rasi. Anayasa lâfları ettikten tabanca gibi patladı: sonra " — Biz kendimizi Anayasayı çiğnetmeyiz..." çiğnetiriz de Oysa ortada ne kendisinin, ne de Anayasanın çiğnenmesi için bir sebep vardı. Üstelik Komitenin diğer üç üyesi, birkaç saatten beri, Anayasanın çiğnenmesine yol açabilecek bir kanu- nun kabul edilmemesi için çaba göste- Kulağa Küpe.. Boş ver!, İsmet İnönüye sordular: Millet Partisi, Cumhurbaş- kanı ve Başbakanın davetlerinin haricinde C.H.P. yi tanımıyor- muş? İsmet İnönü sordu: - Millet Partisi dene? riyorlardı. Akdoğan ısrar etti, diğer üç Bakan da dillerinin döndüğü kadar meseleyi izaha çalıştılar. Dakikalar ilerliyor, fakat İçişleri Bakanı bir türlü Nuh diyor Peygam- ber demiyordu. Nihayet Akdoğan öf keyle yerinden fırladı dosyalarını top. larken, ertesi gün Bölükbaşının ağzın- dan savrulacak olan tehdidin ilk sin- yalini verdi: "— O halde, münasebetlerimizi tekrar gözden geçiririz!" Genel Müdür Öztrak ve Radyoevi AKİS, 24 NİSAN 1965 Yeldeğirmenleri YURTTA OLUP BİTENLER Bilgehan, İnal ve Altınsoy bu sert çıkış karşısında Akdoğanın (o gönlünü almaya, yeni yeni alternatifler ileri sürerek, bu kaprisli ortağı tatmin et- meye çalıştılar, fakat başaramadılar. MP temsilcisine son teklif, TRT Genel Müdürünün (değiştirilmesi ile ilgili maddenin ruhuna uygun bir ra- por hazırlaması ve bu raporda Adnan Öztrakın işten (o uzaklaştırılmasını gerektirecek delilleri (o belirtmesi şek- linde oldu. Akdoğanın bu teklife cevabı sert ve kesindi: "— Raporlar ancak bir meseleyi uyutmak içindir!" Artık konuşacak birşey kalma- mıştı, toplantı dağıldı. Zeval işaretleri Bu trajik toplantının MP cenahın- daki olumlu etkisi, oAkdoğanın Bölükbaşıya olup bitenleri bir bir an- latmasmdan ve Bölükbaşının da Dor- mana "Tasarıyı sen hazırlattın, Ana- yasaya uygunluğunu da ispat et!" ül-