22 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

22 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Apaydın hızlı bir milletvekili, kür- süde sert konuşmalar yapmakla meş- hurdur. Ama yine de hızını alamamış demek... İçindeki taşlar atmakla bit- miyor, böbreğinde birikiyor. Belçikayı tanıyalım... İmar ve İskân Bakanlığında Belçi- kayı tanıtan bir sergi açıldı. Sergi- yi büyük bir kalabalık izledi- Seyirci- ler arasında Kasım Gülek, Prof. Köp- rülü. Plânlama Müsteşarı Memduh Aytür de vardı. Seyirciler daha sonra Elçilikteki kokteylde buluştular. Kok- teylin en heyecanlı misafiri, Dışişleri akanının eşi Ümit Işıktı. Bayan Işık, Hasan Işıkı karşılamak için sabırsız- lanıyordu. Zira Hasan Işık bir ara Pariste, oğlu Yusuf Işıkı da görmüştü. Bayan Işık oğluna ait haberleri bir an önce alabilmek için doğruca hava a- lanına gitti. Ama kocasıyla konuşmağa vakit bulabildiği kesinlikle söylenemez. Bekârlık sultanlık, derken... Vahit ve Zehra Hanefoğlunun Bey- rut'tan Kahireye gitmesi bekleni- yordu, yolları Moskovaya çevrilince- şaşıranlar oldu. Dışişlerinin şaşırtma- caları çok ama, yine de bazı tayinler sürpriz olarak karşılanıyor. Cahit Haytanın Lizbondan Moskovaya ak- tarılacağını duyanlar, bu söylenti ni- çin gerçekleşmedi diye merak ediyor- lar. "Herhalde bekârlığı engel oldu" diyorlar. Bekâr bir diplomatın Mosko- da çalışması o kadar kolay değil- miş!. Bir de "bekârlık sultanlık" de- riz. Oysa, diplomatlar için sakıncası da varmış meğer!. Şadi Kavur, Vecdi Türel, Hâmit Batu bu konuda ne dü- şünüyorlar acaba? Ziya Tepedelen, Faruk Berkol da bekâr diplomatla- rımızdandırlar ama. onların evlenme- si bir kanun meselesidir. Onlar, be- kârlıktan ancak, yabancı kadınlarla evlenmeye izin çıkınca vazgeçecekler. Daha neler!.. Altındağda oynanan Hülleci piyesin- deki sarıklılar bazı çevreleri kız- dırmış. Diyanet İşlerinden biri, Dev- let Tiyatroları Genel Müdürlüğüne bir telefon çakmış, sarıkları kaldırmala- rını söylemiş. Cüneyt Gökçer bu zata gereken cevabı vermiş ama, bu işle- rin sonu nereye varacak bakalım. Da- ha neler görecek, neler işiteceğiz!.. Kısa günün kârı Sakatlar Derneği üyeleri Golf Kulü- bünde bir çay verdiler. O gün Fa- izenin defilesi vardı ama, I 6 0 kadar kadın, modaya yüz çevirip, Kulübe gel- diler, çay içtiler, oyun oynadılar, sana AKİS, 22 MAYİS 19653 Ayşe Dümer Gelen, gideni aratmadı denediler. Herkesin Oo yardımseverliği başka, değil mi? Dernekçiler hayatla- rından memnun, kısa günün kârı yüz- lerini güldürdü, Derneğe 400 lira gelir Kulin Sol elin 2, parmağı Ayşe boşalınca TULİDEN HABERLER sağladılar. Şimdi de, sakatları norma- e çevirmek için yeni gelir imkanları arıyorlar. İki Ayşeler İstanbullun moda lokali Tefoda ev- ların karaya geldi, gecelerini Süreyyada ge- çiriyor. Gençlerle çıktığı zaman Sü- reyyanın müşterileri, de nihayet gü- zel danseden birini görüyorlar. Gerçi anlayanlar birinci Âyşeyi ikinciye ter- cih ediyorlar -Dümer az ve ahenkli kımıdıyormuş, Kulin ahenkli de olsa cok kımıldıyormuş ve şimdi moda az kımıldamakmış ama Süreyyada gü- zel dans öylesine az görülüyor ki-.. Genç dul Ayşe Kulin bu dansları yaşıtlarıyla çıktığında yapıyor. a bazen de kendisini "acaba milletve- kili kalıp oOÂCumhurbaşkanı mı olsam, yoksa bir yere Büyük Elci mi gitsem" diye kesen minyatür Oo politikacılarla görülüyor ki öyle akşamlar zavallının sıkıntıdan patladığı yüzünden akıyor. Peki ama, ya İstanbul ne oldu, dersiniz? hatıraları Kızılayda görev taksimi Geçen yıllara göre göre çak daha ba- şarılı geçen ve üyelerin katılma o- ranı her yıldan çok daha yüksek olan Kızılay Genel Merkezinin önceki haf- tanın başlarında son bulan kongresin- de müzakerelerin ağırlık merkezini Kı- zılay kanaliyle Kıbrısa yapılan yardım- lar teşkil etti. Kongre üyeleri, 30 kişilik Genel Mer kez Kurulunda kura ile çıkan 5 kişi ile. istifa suretiyle ayrılan 2 üyenin yerine yeni üyeleri seçtiler. Kızılay Genel Merkez Kuruluna yeni girenler arasın- da Orgeneral Refik Tulganın zarif e- şi Jale Tolga da vardır. Kongreyi müteakip toplanan Genel Merkez Kurulu üyeleri, başta Genel Başkan Dr. Fikret Pamir, Genel Baş- kan yardımcıları Adnan Öztrak, Meh- met Nomer, Genel Sekreter Babur Ar- dahan ve diğer Yönetim Kurulu üyele- rini ayni görevlere yeniden seçtiler. Yönetim Kurulu Teftiş oüyeliğine Yavuz Kadioglu, Muhasebe üyeliğine Nermin Arpacıoğlu, Vezne üyeliğine de Dr. Mustafa Bilhan seçildi. 29