29 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

29 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TULİDEN HABERLER Opera, sanatçıları "Leblebici Horhor"un provalarında Biraz da özüm için Aydan sadece dinledi, meyhanedeki- ler de onu seyrettiler, yüzünde, gö lerinde derin bir hüznün gölgesini gör- düler. Sabahı şerifler.. pit Tiyatrosu İstanbula gitti, "Vanya Dâyı"yı, "Gilgames" ope- rasını. "Çeşme Başı" balesini oynaya- caklar. Sanatçıların kimi şehirde Pe- ra Palas otelinde, kimi de Floryâda kâlıyor. o Ayten Kaçmaz ile Cüneyt Gökçer de ilk defa aynı odada kalı- yorlar. Bu durum birçok kişinin ağzı- nı açık bırakıyor. Meğer onların ev- lendiğini bilmiyorlarmış. Oysa Cüneyt Gökçerle Ayten Kaçmaz evleneli ne- redeyse yıl olacak!.. Baş olmak önemlidir! A aslan Türkeş. CKMP'deki baş- kanlık savaşını açtı. Partinin Bul- var Palasta verdiği yemekti* kendisini bir görmeliydiniz! Çalımlı bir başkan pozuyla ortalarda dolaşıyor, başta et Oğuz, Hasan Dinçer, Enver Kök, Ahmet Tahtakılıç, bir çok par- tili de onu dikkatle izliyordu. CKMP'- İllerin yemeğine tarafsız Başbakan Ürgüplü ile Dışişleri Bakanı Hasan İşık ve eşleri de geldiler. Gecenin en canlı konusunu, Gromikonun gelişi teş- kiletti. Konu açılmışken, bir haber daha termekte fayda var: 28 Sovyet Dışişleri Bakanı ve sevimli eşi, Ankarada "Çeşme Başı" balesini de seyrettiler. | Temsilden sonra da balecileri candan kutladılar. Gromiko resim çekilirken elindeki kadehi bı- raktı Baleyi içkili seyrettiğimi zan- netmesinler" dedi. Gecenin yıldızları Meriç Sümen, Karagöz ve Hacıvattı-.. Münasiptir! 1 diplomatlarımızdan Behçet Tüzemen evlenmek için izin iste- miş, fakat izin verilmemiş, diyorlar. Yakışıklı Umum Müdür kiminle ev- lenmek istemiş, niçin verilmemiş, di- ye soruyorlar. Bu izin, Bakanlık aile- sinden hürriyeti seçen gül gibi bir genç kadınla evlenmesi için istenmiş ve verilmemişse, doğrusu isabet ol- muş, vermeyenleri tebrik etmek la- zım. Dışişleri ailesinin şu transfer ge- leneği bozulsun artık. Objektifler ve insanlar GE. harta iki rotograı m İ açıl- Biri Fikret Otyam "İnsan Mahzen, öteki Mustafa Türkyıl nuusın "Objektif 65"i. İki sergide de insanlar konuşuyordu: Emi Me yıkılmış gecekondular, y çok Bakan, milletvekili ve senatör, . Bu sergiyi Demirelin de seyret- mesini odiliyorlardı, İmar ve iskân Bakanı Recai İskenderoğlu bazı fo- toğrafları yaşlı gözlerle seyretti, Ba- kanlık odasının duvarına asmak ü- zere iki de fotoğraf aldı. o Acaba, kendisinden sonra gelecek Bakanların gözlerine çivilensin diye mi? Kumar ve bütçe ge Kulübündeki Las Vegas gece- sine (o Sovyet Büyük Elçiliğindeki kabul resminden büyük bir grup gel- di. Aralarında Birleşmiş Milletler de- legemiz Orhan Eralp ve Nato elçi- miz Muharrem Nuri Birgi de vardı. Bir aralık Orhan Eralp de şansını denedi. Eralp, Birleşmiş Milletler otu- rumlarından fırsat bulup da Las Ve- gas'a gitmeye henüz vakit bulamamış- tu. Eh, bundan sonra gitmesine de lüzum yok herhalde. Golf Kulübünde o gece gerçekten bir Las Vegas havası vardı. Birçok a- merikalı, ağızlarında çikletler, açık yakalı gömleklerle makinelerin başın- da oyun oynuyorlardı. Orhan Apay- dın, New-York'da bile bu kadar a- merikalıyı bir arada göremediğini söy- lüyordu. Muharrem Nuri Birginin esp- rileri ise büsbütün başka konudaydı. Las Vegas gecesinin geliri ne ka- dar, henüz belli değil. Ama Golf Ku- lübünün güzel bir mutfağa kavuşaca- ğı söyleniyor. Ne yaparsınız, bazı iş- lerimiz ancak kumar geliriyle yürü- Golfcular da mutfaklarını Bakanlığı kurduğunu hatırlatıyorlar! AKİS. 29 MAYIS 1965