29 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

29 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 571 Cilt: XXXII Yıl: 12 Sahibi ve Başyazarı: Metin Toker Tel: 106196 Yazı İşleri Müdürü : Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu: İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel. E- gemen Bostancı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan. Tüli Sezgin, Hüseyin oOKorkmazgil — Tiyatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Musiki: Hikmet Şimşek esim Ali Parmakerli Kapak Kompozisyonu SAN Organizasyon Kapak Baskısı Rüzgârlı Matbaa Fotoğraf T.H.A. Erdoğan Çiftler Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No: 15/2 Tel:118992 P.K.582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Klişe Hürriyet Klişehanesi Birlik Klişe Atölyesi Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 12.50 lira 6 aylık (25 nüsha) 25.00 lira Il senelik (52 nüsha) 50.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 3 000lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih: 27.5.1965 HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, B ugün Türkiyede bir mesele tartışma konusu olmakta devam etmektedir: Sermaye!.. Aşırı sol ile aşırı sağ arasında cereyan eden bu tartışmada yağdırmaktadır. Basındaki seviyesiz tartışmalar birbirinin anasına sövme- lere, hırsızlık ithamlarına kadar varmaktadır. Ama bütün bu gürü altında yatan fikir, sermayedarın namusluluğu veya istismarcılığı ana fik- ridir AKİS, yaşadığımız demokratik düzen içinde her fırsatta bu iki aşırı ucun hatalı yolda olduklarını belirtmeğe çalışmış ve sosyal adaletin, eme- gin ve sermayenin -ama her an hesabı verilebilen sermayenin- bu memle- ketin ekonomik hayatında inkârı mümkün olmayan bir yeri bulunduğunu savunmuştur Bu haftaki AKİS'te, hesabı her zaman verilebilen sermayenin tipik bir örneğini sunmaktayız. en hafta içinde bir basın toplantısı yaparak, umu esap vermiştir. Baranın hareketini bir örnek olarak kabul etmek yerinde olacaktır. Sermaye düvnnnı oldukları söylenenlerle savaşmanın tek yolu, sermayenin hesabını açıklıkla verebil- mektir. ran bunu yapmakla, kendisi gibi pek çok sermaye sahibine yeşil ışık yakmıştır. Onu başka armatörlerin, zengin iş adamlarının memnuniyet verici olacaktır. Baranın AKİS'in r alan "Özel Teşebbüs" başlıklı oyazıda Baranın, hayat hikayesiyle birlikte, başarısının sun da verilmektedir. Ayrıca bizzat Baranın ağzından, sermayesinin hesabı da yayınlanmaktadır.Yazıyı ilgiyle okuyacağınızı tahmin ediyorum Son, haftalarda AKİS'in yine okunmadan edilemeyen bir dergi kimliği kazanmasında büyük rolü olan "İsmet Paşayla 10 yıl' adlı tefrikamız gün geçtikçe daha ilginç hale gelmektedir. Metin Toker, 1955 yazında İsmet Pa- şayı ve o günlerin siyasi olaylarım akıcı bir üslüp içinde vermeğe devam etmektedir. Bu sayıda Nâzım Hikmetin hapishaneden Semiha Berksoya yazdığı mektuplara devam ediyoruz. Şairin hapishaneden yazdığı bu mektuplar, onun içinde bulunduğu ruh halini pek güzel aksettirmektedir AKİS önümüzdeki haftalarda sizler için yepyeni sürprizler (o hazırla- maktadır. Saygılarımızla içindekiler Yurta Olup Bitenler 4 Tiyatro 25 Haftanın o içinden 5 Tüliden Haberler 27 Özel Teşebbüs 6 Sosyal Hayat 30 İsmet Paşayla 10 Yıl 15 o Sanatçı ve Dünyası 32 Dünyada Olup Bitenler. 23 Musiki 34 3