25 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

25 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

O 2. YAL. Rİ A Y.A TT. Moda Sonbahar geldi ? parisin, son günlerde teşhir edilen - meşhur sonbahar konfeksiyon mo- delleri bütün kadınlara yeni birşeyler dikinmek arzusu vermiştir, Çünkü, bü- yük hat değişiklikleri olmamakla be- rabef, espri bakımından bu moda ta- mamiyle değişik, yeni bir modadır ve insanlarda muhakkak surette yenilen- mek arzusu uyandırmaktadır, Boy- lar gine kısadır. Satemden yapılmış ge- ce elbiseleri hariç, diğer elbiseler vü- cüda oldukça yakındır Prenses biçi- mi çoktur. Mantolar da daha çok vü- cudş yakın ve redingot, biçimidir, A- ma bu değişmeyen esaslara reğmen, hava tamamiyle yenidir Bunu üç ö- Zellik içinde toplamak mümündür: I — Bomba fikirler, sok kıyafet- ler: Bomba fikrin ortaya attığı en değişik kıyafetler “matematik elbise- lervdir. Matematik elbiseler özellik- le yünlü jJerselerden yapılmaktadır. Renk renk geometrik parçalar yanya- na konulmuş, pens yerine bu ek di- kişler getirilerek, dikişi ustalık iste- yen, renkli, çok değişik parçalı bicim- ler elde edilmiştir. Meselâ kırmızı bir torba elbisenin beden kısmına mor jerseden parçalar sokulmuş veya ma- vi bir jerseye yeşil, kırmızı, sarı par- çalar »«klenmiştir, Bazen de siyah, a- çık renklerle beraber kullanılmakta- dır. Bu parçalı oelbissler daha çok gençkizlar için olup, boyları çok kisa- dir Gine bomba fikrin ortaya attığı bir moda, yün örgüden yapılmış, men- dil kadar küçük, düşük belli, diz ka- pağı üstündeki eteklerdir. Gençkız- lar için feza adamlarının kıyafetler! - ni hatırlatan kısacık rob mantolar önden fermuarla kapanmakta ve ba- şı saran yapışık kar başlıkları ile be- raber giyilmektedir. Ama bomba fi- kir bu, daha çok gençkiz kiyafetlerin- den ibaret değildir. Bomba fikrin en tipik modeli çok dekolte, saten gele elbiseleri ve bunların cok büyük kü- peleridir. Meselâ vücuda çok yapışık yeşil saten bir prenses elbise arkadan bele kadar'tamamiyle açık olup, önden bir sutiyen şeklindedir ve bir sutiyen gibi makine dikişleri vardır Bu elbi- se ile takım olan küpelere gelince, bunlar gitgide büvüven üç renkli toptan ibarettir ve uzun bir Zincirle. kulaktan omuza kadar uzanmaktadır Gine 50k bir kiyafet, uzun tüylü kürkten yapılmış vağmurluktur, Beli kemerl& sıkılan bu kürk yağmurlu ğun suni deriden olduğu muhakkak- ür ama, ıslanınca sahici kürk man- zarası almaktadır. Bir başka şok kı kısacık mantolar altına giyi- çizgili pantalonlardır. Bumar dra gibi klâsik kumaşlardan yapılmıştır. 2 — Uslu mantolar: “Şok kıyafet- lerle büyük bir tezat teşkil eden kiya fetler uslu sonbahar (mantolarıdır. Bunlar 27-çok klâsik (biçimde olup klâsik kumaşlardan yapılmıştır. Çoğu HERKES OKUYOR 25 Eylül 196