25 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

25 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP B LER olarak 1961'de faydalanmıştır, 1969'te bunu mübalâğa edip efsaneyi hortlak haline » getirince ve merhamet artığı kindar ihtiyarlar ipleri ele geçirince millet “na oluyor“ diye doğrulmuştur. CHP'ye, İsmst Paşaya komünistlik isnadı ise elbette ki uzun bir tartışma ya, mantiğa vurulmaya dayanabilecek isnat değildir. BE; AP bunu 1 ile 10 Ekim arâsında tezgâha © koyabilseydi belki bir şok tesiriyle parsa O toplardı. Nitekim böyle bir tesir doğmuş, fakat geçmiştir. Şimdi, ortanın solunu ko- rülinisitlik sayanlara, düşünme zaman bulmuş kütleler ancak gillmektedirler. Aksine, Başkent sokaklarında yalı- nâyak işçilerin koşarak gösteri yapma- larını önlemenin tek çaresinin ortanın solunda bir politika olduğu ve AP bir iktidar alsa har şeyin en azından 196Ve döneceği 16 Ekime kadar her gün biraz daha iyi görülebilecektir. Finişe «erken kalkan AP'nin kendi “mâkus talihini yenebilmesi va tek- rar Ağustos sonu havasına memleketi döndürmesi Xolay olmayacaktır Zira AP'de barın bitmiş haldedir, Aİ ga Oy veren, fabrika ahyor (Kapektali Kampanyu ) gülerman Demirel birdenbire sustu, Gürcükapısı meydanını dolduran 3000 ile 4000 kişi arasındaki topluluğu bir süre süzdü. Mütereddit bir hali var- dı, Nihayet tereddüdünü yenmiş olacak ki: “— Aziz erzurumlula"! Şu söyle- yeteğimi yarın istismar edecekler Çi- kacaktır, fakaaaat...” diye başlıyarak şöyle dedi: *- Türkiye dışarıya işçi gönder- mekten çıkar, hattâ dışarı memleketler den işçi çağıran bir sanayi devleti o- lur! o Deviremiyeceğimiz d Palanâökenler dehi.. mento fabrikasına kavuşacaktır. Erzu- tum Kendi mahsullerini işleyen fabri- kalara kavuşacaktır.” Kürsünün arkasındaki duvarda turanlardan : biri bu parlak sözleri Öztürk Serengil şivesiyle “yeşşe” diye bağırarak karşıladı, nel Başkanı, o bahsettiği bu ülra-modern Türkiyenin nasıl yaratı- lacağını ise az önce bildirmişti, Rüya- da dahi görülse inanılması güç bu cennetin yaratılması için ''AP'nin tek başına iktidara getirilmesi" kâf! Demirel -herhalde diğer düşmen Ülke- lerin öğrenmemesi icin- ayrıntılarım söyleyemediği bu mahrem buluşu çok SN olarak açıkladıktan sonra: - Biz tek başımıza iktidara gele- mezsak, seçim beyeannamemizde ifade ettiklerimizi yerine getiremiyeceğiz. Biz iktidarı sadece size hizmet icin is- AKİS tivoruz. Sizden rica ediyoruz, bizi ikti- dara getiriniz” dedi. “Büyük deha” konuşmasına devam etti, O konuştukça dağlar devrildi, fabrika bacaları yükseli oyükseliverdi halk refaha kavuştu, güller açtı, bül- büller şakıdı... Bütün bu pembe hayal)- lerin gerçekleşmesi ne kadar da bas't- ti! Demire — Elele verirsek, Cenabıhak yar- dım ederse...” diyor, kürsünün önüns toplanmış 10-15 kişi yavaş yavaş sağa sola sallanarak cevap veriyordu: sa Amilina!” Damirel: «.- Cenabıhakkın yardımı ile mut- laka başaracağız, arkadaşlar” diye devam ediyor Ve aynı cevabı alıyordu “«- Amlitinn!” Bu 10-15 heyecanlı kişinin dışında kalan ve meydanı dolduran 3000-4000 erzurumlu ise durumu sessizlikle izli yordu, Olay, gsride biraktığımız son günü geçti. 19 Eylül Pazar resmen başlıyan seçim propagandası - nı AP Gensi Başkanı Süleyman De- mirel, Erzurumda yapılan bir meydan mitingi ile açmıştı “ haftanır gun! İn takip edenler A P kurmayları, 1965 seçimlerine bu şekilde ve Erzurumda yapılacak bir mitingle girilmesine bir süre önce ka rar verdiler, AP Genel Başkanının Se Süleyman Demirel Erzurumda Kof çıktı 25 Eylül 1965