3 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

3 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS YURTTA OLUP BİTENLER berler AP'li Bakanı yalanlıyor, as- keri birlikler olmasa, halkın açlık- tan ve perişanlıktan o kırılacağını bildiriyordu. Deprem bölgesinde bir inceleme gezisi yapan Senato Başkan Vekili, CHP Kars senatörü Sırrı Atalay, Doğudan gelen taraf- sız ve gerçek haberleri döğrulayıcı nitelikte bir demeç verince kıya- met koptu. Hükümet derhal bölge- deki yöneticilere talimat vererek, Atalayın demecini tekzip ettirdi. Fakat Atalay, iddiasında belgelerle ısrar edince, mızrağın çuvalda sak- lanamıyacağını anlayan Hükümet, susmak zorunda kaldı. Bu arada, Meclis Başkan Vekili AP'li Nurettin Okun aynı konuda verdiği bir demeç ise kargaları bile güldürdü. Ah, şu teyp meselesi!,. Bazı söylentilere göre, Doğu bölge- sinde yapılacak yeni köy ve ka- sabaların inşası için birçok yerli ve yabancı firma ortalıkta dört dön. mektedir. Bunlar, ellerindeki pro- jeleri Hükümete yakın kişilere izah ederek, inşaatlara talip olmaktadır- lar. Bu arada amerikan Bristol fir. masının bir teklifinden bahsedil mektedir. Firmanın, maliyeti 10-15 bin lira olan ve yüz yıl dayanabile- cek evler yapmayı teklif ettiği söy- lenmektedir. Yerli ve yabancı bir- çok firmaya evet diyemedikleri gi- bi, buna da evet diyemiyecekleri b çin bazı çevrelerin ziyadesiyle üz- gün olduğu söylenmektedir. Ordunun teklifi Me ka- bul edilirse, inşaat önümüzdeki gün- lerde başlayabilecektir. Barada gö- rev alacak üç tabur asker, çoktan deprem bölgesine hareket etmiştir. Emir gelir gelmez, askerler, bölge halkıyla da işbirliği yaparak, ya ay- nı bölgede, ya da uygun görülecek başka yerlerde evleri yapmaya baş- layacaktır. Bu işin soğuklar başlayıncaya kadar bitirilmesi gerekmektedir. Hükümetin en büyük sıkıntısı, baş- ta Ordu olmak üzere, bütün kuru- luşların ve buralardaki uzmanların bu fikirde şiddetle ısrar etmeleri- dir. Doğudan dönen İmar - İskân Bakanı Menteşeoğlu, böyle bir ka- rarla karşılaşınca şaşırdı. KR ve İlmi Heyetin görüşünü öğre mek istediyse de, teyp meselesi hah ledilemediği için, bir sonuç alama- dı, Bunun üzerine Bakan, aynı he- yeti Pazar günü bir daba toplantıya çağırdı! o Son durumun gözden geçirildiği toplantıda, muvakkat is- kân plânlarının uygulanmasına he men başlanılması kararlaştırıldı. Yapılacak binalar ahşap olacak tır. Oturanların soğuktan koruna bilmesi için, binaların bir kısmının toprağa gömülmesi düşünülmekte- dir. İnşaatı sivil ve askeri makam» lar beraber yürüteceklerdir. Muhte- im baharla birlikte de kesin is- kân çalışmaları başlayacaktır. Bu nun nasil ve nerede olacağı hakkın- da henüz bir karar yoktur. Muvak- kat iskân konusunda düşünülen ve alinan tedbirlerin ne dereceye kadar isabetli olduğu ise önümüzdeki ay- lar içinde belli olacaktır. Eğer Hükümet, şu meşhur teyp meselesini halledebilirse, durum bu hafta içinde kesinlik kazanacaktır. Demirelin topladığı, deprem ile ilgili Komisyon Havanda su dövenler 3 Eylül 1966