3 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

3 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt : XXXVı ALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP “Vermeyince mâbut, neylesin Mahmut?” Millet Aldatan aldanıyor Bundan âltı wi önce, Türkiye ayak- landığında; Celâl Bayara ve Men- derese tavsiye etmişlerdi. Demişler- di ki: “Kabinede bir değişiklik va- .pın. Bir takim kimselere karşı her- kesin allerjisi var. Onları Hükümet- ten uzaklaştırın.” Dâhi devlet adamı o zaman bu- vurm : “Ortada böyle bir ısrar varken bu işi yapmak bizim presti- jimizi kırar ve zorlanmak suretiyle tasarruflarda bulunduğumuz zeha- Demirel Kabinesi toplu halde bını “verir. “Evvelâ, sertçe bu ısrarı kıralım. Sonra, düşünürüz..” , Sonra, ihtilâl oldu! Bugün, Demirel, başka sebep- lerden bu çeşit bir zorlâmanın tesi- ri altındadır. Çok Bakanından, baş- ta kendi partisi, hiç kimse mem- nun değildir. Herkes, bu Kabinenin yerine bir kuvvetli kabine kurulma sını arzulamaktadır. Demirel ise or- taya çikip -vahut, kapalı kapılar ar- kasında- “Ne varmış bu Kabinede? Ne varmış, benim Bakanlarımda? Hepsi aslan gibi..” dememekte, diye- memekte, bir değişiklik yapacağını açıkta imâ, kapalı Kapılar arkasın- Sayı: 637 3 Eylül 1966 BiTENLER da vaad etmektedir: Ama, vâdenin her gelişinde, bir kulpunu bulup bu- nu yapmamaktadır. Deprem oldu, sırası değil! Faysal geldi, sırası de. gil Başta AP, şimdi herkes bu sıra- nın ne zaman geleceğinin merakı içindedir. Demirele göre sıva, . üzerindeki tazyik kalkınca gelecektir. Demire- le göre, sandıktan cıkmış bir Baş- bakan zorlama kabul eder mi? Ba. sın yazacak, sandıktan çıkmış bir Başbakan buna eyvallah diyecek! Nerde bu bolluk?, Her halde Demirelin beklediği Basının, kamuoyunun, Muhalefetin 4 3 Eylül 1966