3 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

3 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER Ahmedin yanına gitmiş ve sormuş: — Ula Ahmet, senin buban var mı? , — Var! — Eyi... Ya kardaşın? —- Var! — Peki... Amcan? — Ya anan? met eliyle malüm işareti yapmış ve “Nah var!” demiş Zerene haberi Sİ hikâyedeki eda “ile nakleden Osman Kibar, bizzat hazırlattığı açılış programında bir değişiklik yaparak, Ticaret Bakanı- mada konuşma sırası vermeyi teklif dahi etmemişti. Oysa bu bir formül olabilirdi. Son derece sinirlenen Macit Zeren, açılış . törenini “arka- lardan bir yerden” seyrederken, is- tifa kararını kafasına koymuştu. Bu sırada kendisine ilgi gösteren ve te- selliye çalışan tek Kabine arkadaşı, Maliye Bakanı Ihsan Gürsan olmuş- tu. Açılış töreni sona erip de Cum- hurbaşkanı kurdelâyı kestikten son- ra, Zeren ve Gürsan orada daha faz- Ja kalmadılar. Pavyonları sırasıyla gezerek açan Bakan kufilesine katl madılar ve bir lokantaya giderek u- eştiler. Ertesi gün Çeşmeye götürdü. Pazar gününü Çeşmede geçirdiler, Zeren, Pazartesi günü uçakla Anka- (8. gama Ahmet yine “Var” deyince, Meh- | Macit Zeren anlatıyor “İşte geldik gidiyoruz, şen olasın Halep şehri.” raya döndü. Havaalanında bir tak- siye bindi. eren, hikâyesinin gerisini şöy- le anlattı : — Doğruca Bakanlığa geldim. Arabayı kapıda beklettim, istifayı yazıp “Başbakanlığa gönderdim ; ve aynı arabaya binip eve gittim... Ticaret Bakanlığı boşalınca, Ba- kanlık uman AP'lileri tatlı bir bek- leme heyecanı sardı. Kulislerde i- simler dolaşmaya başladı. Bunla- rın en ilginci ise, “Sırrı Enver Ba- tur”du! Haberlere bakılırsa, özel teşebbüsçü AP İktidarının liderinin gönlünde bur isim yatmakta, fakat tepkilerden endişe etmektedir. Senelerce sadece özel sektörün çıkarlarını korumak için mesai sar- fetmiş olan Baturun Ticaret Bakan- Tığına getirilmesi tepki yaratır mı, yaratmaz mı, bilinmez ana, AP zih- niyetine çok uygun bir fikirdir. Bu arada, Ticaret Bakanlığı için başka isimlerden de bahsedilmek- tedir. İsmet Sezgin de adaylar ara- sında anılmaktadır. Anayasaya gö- © re, Bakanlık sandalyesinin, madan itibaren 1 durulması rum, kulisi oldukça hararetlendirdi. Revizyon için mi? Zerenin istifası tam, “Kabinede re- vizyon” haberlerinin yeri göğü tuttuğu bir siraya tesadüf etti ve bu vüzden “acaba Başbakan, Zere- AKİS ni istifa ettirmek için mi bu hare “iğ yaptı?” sorusu zihinlere takıl . Bu arada başka ihtimaller de or kiye atıldı. Meselâ bunlardan bi- vizyondan Sağlam hissederek, İzmirdeki olayı vesile sayıp; kendi kendine ;çekilip git miş olmasıdır. o Özellikle AP'li yo rumcular bu ihtimal üzerinde dur- dular. Zeren ise bu konuda AKİS” “- Gazete haberlerine hiç 'bir zaman itibar etmedim. ' Etseydi ii haberler altı avdır devam edi. , daha önce vesile mi bulamaz. dım?” dedi. Zeren, bu haberlerin Kabinenin huzur içinde çalışmasına tesir etti- ğini, gazeteler yaziyor diye Kabine de değiştirme teamülü doğarsa bu nun çok zararlı olacağım da ifade e ve: *— Bu haberlerden baş kabahat: li, izetelerdir” dedi. Gazeteci bunun üzerine: * Beyfendi, ben bizzat Bakan- ların“ağzından, hem de kaç defa, değişiklik o yapılacağını duydum. Başbakan da kendi parti toplantila- rında bu konuda vaadde bulundu” > Cihat Bilgehan Patlıcanın efendisi.. 3 Eylül 1986