3 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

3 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

SOSYAL HAYAT ailesine lâyık olmadığını bilmekte, fakat iradesini bir türlü kullanama- maktadır, şlerin krizi aynı döneme rast- ine bu, çoğunlukla, ailede büyük bir sarsıntıya yol açmakta, normal hayat yaşıyan bir çift birdenbire etrafta aşk ve ilgi aramaya, birik- miş kanayhi- birbirlerine anlatarak mazeret aramaya koyulmaktadır. lar. Pek çok çiftin, re an- laşamadıklarını anlamak için kır. kıncı yaşı geçmeyi beklemeleri ger- çekten çok ilginçtir. AKİS muhabi- ve bu çalışmalardan geç dönmekte- dir ve daima da yorgundur. Kadın ise durumu şöyle anlat- maktadır: Evlendikleri ilk günden itibaren, kocasının kendisini ihmal ettiğine inanmıştır. İşlerine canı si- kılmakta, eve suratlı dönmekte ve dışardaki sıkıntıları hep evin içine taşımaktadır. Oysa ki kendisinin, bir kadın olarak, devamlı ilgiye ih- tiyacı vardır, Önceleri buna çok ü- zülmüş ve bir çare aramıştır. Evet, eşi bütün dış mücadeleyi kendileri için, çocukları için yapmaktadır. ver, Birbirimizi sayarız. Çocuklar müşterek eserimizdir. Çocuk eğiti- mi, en çok al en bir ma olmakla beraber, genel olarak konudaki bütün” meseleleri li mişizdir. Yalnız şunu söylemek is- terim ki, bu konuda ve başka ko- nularda daima beraber düşünmek, her zaman, sanıldığı kolay olmamıştır, Meselâ ben, kızımın ba, zı es Fiy bir uzmana danış» mak zorunda kalmışımdır, Eşimle bu Yel” müşterek harekete var mışızdır, Vitrinlerde doğum kontrolü hapları | Cankurtaran simidi > ri, bu durumda olan bir karı-koca ile ayrı ayrı konuşma fırsatını bul- du, Erkeğe göre, bütün kabahat ka- rısındadır. Yirmi ye er E rkek, eşinin kendisine “canım va “sevgilim” diyerek hitabettiğini hatırlamamaktadır. Onu hep ismiy- le çağırmıştır. Aslında eşinin sev. emindir ama, ! gisinden dınların kendisine yaptığı kompli- manları o, karısından da beklemek- tedir, a ki karısı, bütün gi dernek işleriyle uğraşmaktadır. E- Hayat zorlaşmıştır. Şu halde, bula- cağı meşgale iyi bir meşgale olma- lıdır. Bu kararla kadın, ihmalkârlığını, kendini dernek işle- rine vererek telâfiye çalışmıştır. Fakat ne yazık ki, zamanla, kadının bu faaliyeti kocasına, ih- mal gibi gözükmüştür, Mutlu bir erkek “— Tanrıya şükür, ben evlilikte mutlu bir erkeğim” diye konuşma- başladı ve sonra devam etti; “—E severim, O beni Karımı aldatmayı hiçbir zaman düşünmedim. Bu gibi maceraların hafife alınması fikrine okarşıyım. Hayatta beraber yapacak o kadar işimiz var ki... Böyle birşey zaten her ikimiz için de bir zaman kaybı olur. Sadakat, evliliğin en sağlam temelidir. Bu, hissedilir. Bunsuz o Eşim yardım- cımdır. Beraber çalışmak, beraber gezmek, beraber üzülüp (beraber ri beraber mutlu olmak demektir. Bence, evlilikte anlaşmak 3 Eylül 1966 23