8 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

8 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS nat vererek, bilhassa iş çevrelerinin yüreğine su serptiler umruklu gövde gösteris pzioğlu, ii toplantı- ok sayıda üye, yahut sempa- tizanı ile şereflendirmiş olan ikti- dar partisine selâm sarkıtmayı ih- mal etmedi ve toplantıya katılanla- ra minnettarlığını ifade ederek, — Adalet Partililer bile bana, bizim partililerimiz kadar sövme- diler" dedi. Salondaki çoğunluk, İnönü düş- manlığı üzerine bina edilen seçim kampanyalarım hatırlıyarak (o "yaş- şa!"yı obastı. Toplantıyı izleyen CHP'li gençlerin sinirleri manzara karşısında ister (o istemez geriliyor- du. Süreyya Koç konuşurken "De- magoji yapma!" diye seslenen bu gençler, Turhan Feyzioğluna "Tür- kiyeden de bahset, Türkiyenin ger- çeklerini anlat!" diye bağırdılar. Gençlerin sorularına cevap vereceği- ni ifade eden Feyzioğlu, soruların çoğuna cevap vermeden konuşma- sını bitirince, soru sahipleri duru- mu hatırlattılar. Parlak toplantının eriştiği bu en parlak nokta, Emniyet kuvvetleri- nin yardımıyla tescil edildi. Ege taarruzu, geçe, iş adamları- nın nesin en düzenlenen "herke- se açık" ziyafetle sona erdi ve 7'er, İzmirin ilçelerine geziden vazgeçe- rek, apar-topar Ankaraya döndüler. Arabuluculuğun sonu : E: taarruzu öncesinde Ankarada bazı oiyimserler, arabuluculuk için bir teşebbüs daha denemişler- dir. Kendi kendilerine "Galo Plaza Ekibi" adını takan, ama daha ziya- de "Barış Gönüllüleri" diye adlandı- rılan bu iyimserler, formül olarak, Grup Yönetim Kurullarını toptan istifa ettirterek, Kurultay öncesin- de bir yumuşama sağlamayı um- muşlardır. Geçen haftanın ortasın- a, Grup Yönetim Kurulları ortak toplantısında bu Barış Gönüllülerin- den Cemal Yıldırım ile Ekrem Öz- den bunu teklif etmişlerdir. Bu tek- lif karşısında Feyzioğludan da. sert tepki gösteren, İzmirde CHP'li genç- lerin dövülmesinden sonra "Bu mü- nakaşalar buralara kadar gelmeme- liydi" diye pişmanlık gösterisi ya- pan Ferit Melen olmuştur. Bu son teşebbüsten sonra, arabu- luculuk çalışmalarına' epey bir süre katılmış olan Orhan Erkanlı, ümi- dini kestiğini ifade ederek, — Bütün uzlaştırma imkânları tükendi. Hepsini denedik. Artık tek çare, ihraçtır" diye konuşmuştur. Barış Gönüllüleri arabulma için çabalarlarken, ÇEP'ciler, Kurultay öncesi için kararlaştırdıkları prog- rama devam etmişler, İzmir gezi- sinden başka bir de Grupta ma- nevra hazırlamışlardır. . Manevra konusu olarak, münhasıran, "Ulu- sun yayını" seçilmiş ve bu konuda şikâyetleri toplayan bir önerge ha- zırlanarak, imza için dolaştırılmış- --- Bu önergeyi 22 Grup Yönetim Kurulu üyesi ve bir takım senatör ve milletvekili imzalamıştır. İmza CHP Genel Sekreteri, İşte, &'leri kızdıran tablo! 8 Nisan 1967 yağmur altında halkla beraber YURTTA OLUP BİTENLER sayısı 60'ı bulmadığı halde, AP'li ga- zetelere, "79 imzalı bir önergenin ilk Grup toplantısında görüşülece- gi" haber verilmiştir. Feyzioğlu, im- za toplayanlara, "— İmza sayısını çok önemli" demiştir. Ulus konusunda çok, fakat çeşit- li şikâyet mevcut olusundan yarar- lanarak, kendilerinin fazla tarafta- ra sahip oldukları havasını yarat- mak isteyen ÇEP'ciler, meseleyi ak- tüel hale getirmek için Ulus Yönetim Kurulunda da bir çıkış yapmışlar ve yaptıkları konuşmayı dünyevile- rin gazetesine ulaştırmışlardır. Bu manevradan umulan sonuç, Grupta bir mücadele daha açarak, kendile- rine angaje olanların sayısını yük- sek göstermek ve Kurultaya bir gövde gösterisi ile gitmektir. Ama gelişmeler hiç de öyle gö- rünmemektedir. Gruplar, Teşkilâtla çatışma vaziyetinde olmanın, ilk se- imlerde ancak iki başka Grupun Parlâmentoya gelmesiyle ve itibar düşmesiyle sonuçlanacağını anla- mışlardır. Üstelik Teşkilât, gün geçtikçe, isyancılara daha da kız- maktadır. Ecevit, başarılı Peli ne devam ederken, artık, "İhraç! "İhraç!" diye bağıranlar tarafından karşılanmaktadır. Bir zamanlar 76lar arasında o- lan Mustafa Kemal Çilesiz, bu haf- tanın başında, Ecevitin gezilerinin gördüğü ilgiyi anlatırken, — Yahu, biz eskiden araba bu- lur, rica ile "adam toplardık. Şimdi millet, Ecevitin yoluna kendiliğin- den koşuyor. Ortanın Solunu öyle bir benimsemişler ki, İsmet Paşa vazgeçse, bu Teşkilât vazgeçmez ar- tık..." demiştir. Tıpkı bunun gibi, bir başka CHP Meclis Grupu üyesinin de, a- çığa vurulmuş kanaati şudur: " —Arkadaşlarımız Ulustan mem- nun değiller. Hakları var.. Ama, Turhan er memnunlar mı? Bin aha az mem maları lazım. Ulus kim, Feyzioğlu kim? Ulus bir gazete, en sonda.. Partinin “resmi organ'"ı olsa bile.. Ama Feyzioğlunu, Partiyi yıkmak için Don Kişot kesilmiş bu adamı bu Grup hâlâ kendi Başkan Vekili diye tutarsa, bizim Ulustan şikâye- timiz bir mâna ifade eder mi ve en önemlisi bu teşkilât bizi, temsilci- si diye tutar mı? Evvelâ şu belâları biç olmazsa bizim o temsilciliğimiz- den atalım, sonra oturup serinkanlı- lıkla ciddi meselelerimizi konuşa- lım.." artırın. Bu,