8 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

8 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

sine Millet Meclisi üyelerinden kim- seyi almıyacağını bildirdi. O anda kabine değişikliği sadece Seyfi Öztürk Kırattan inip.. Refet Sezgin Bulduğu değil, umduğu,. bir söylentiden ibaretti. Ama AP'li senatörler herhalde başlarına gele- ceği farketmişlerdi. 8 Nisan 1967 Senatörlerin tepkisi Nbekim AP'li senatörlerin akılları- na gelen, başlarına geldi. Reviz- yon sırasında 2 senatör, Bakanlık- tan uzaklaştırıldı ve yeni 7 Bakan, milletvekillerinden o seçildi. Böyle- ce, 22 kişilik Bakanlar Kurulunda senatör sayısı 2'ye inmiş oluyordu. Senatörler büyük bir kızgınlığa ka- pıldılar. AP Senato Grupundaki ger- ginliğin ilk aşikâr tezahürü, Pazar günü Sunayın Amerikaya uğurlanı- il sırasında hava alanında görüldü. Uğurlama töreni sırasında AP'li se- matörlerden Rahmi Arakan, Mustafa a Vedat Ali "Bekleyen derviş, muradına ermiş.. Deliveli ve "Senatörler Kabinesinin Başbakanı", bir köşede, somurtu yüzlerle toplanmışlardı. Havayı bi- len ve bir gönül alma jesti yapmak isteyen Demirel bu grupa yaklaştı ve Rahmi Arıkana , "— Yorgun görünüyorsun, hasta mısın?" diye sordu. Arıkan buna, sert bir ifade ile, "— Herhalde bir Başbakanın, Se- natonun haysiyetini koruması gere- kirdi" diye cevap verdi. Cevap karşısında Demirelin de suratı asıldı, sinirli bir eda ile, — Görüşürüz." edi YURTTA OLUP BİTENLER Arıkan ise, — Konuşmaya artık lüzum kal- madı. Sah günü gelir, Grupta ko- nuşursunuz" karşılığım verdi. Bununla, AP Senato Grup Yöne- tim Kurulunun karara bağladığı ve Salı günü yapılacak olan olağanüs- tü Grup toplantısı kastediliyordu. Senato Grup Yönetim Kurulu üyeleri önce, Demirelin davranışını protesto için istifaya karar vermiş- ler ve hattâ Sunayla Amerikaya gi- den Başkanvekili Cahit Okurer, bir toplu hareket olursa, peşinen imza- ladığı istifanamesini, kendi adına Özkan kullanmaları için arkadaşlarına tes- lim etmişti. Sonra senatörler, "Bizi Demirel seçmedi ki. Grup seçti" dü- şüncesiyle istifadan o vazgeçmişler, Grup önünde Başbakanın da katı- lacağı ve meselenin konuşulacağı bir toplantının sonunu beklemeyi uygun görmüşlerdi. Demirelin kabine revizyonu ile gerçekleştirmek istediği başarılı po- litik hamle, daha ilk anda ihtilât ya- ratmağa başlamıştı. Cuma revizyonu Oysa bu revizyonun hayırlı ve u- ğurlu olması için nelere dikkat 7