22 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

22 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

SOSYAL HAYAT , lıyamamışlardır. Üstelik bu, onların ekonomik hayatına bir güç de kat- madığı için, âdeta bir lüks olarak kalmıştır. Şu halde, yetişkinin ço- cukla beraber ele alınması ve öğren- diği şeylerle ekonomik ve sosyal ha- yatına birşeyler katabilecek şekilde eğitilmesi şarttır. Üniversiteli oKadınlar Derneği ara Şubesi, bir yandan savaşın fikir yapısını hazırlamağa çalışır- ken, bir yandan da deneme çalışma- larına başlamış ve ilk adımı da at- mış bulunmaktadır. 22 Dekorasyon Herşeyden önce, rahatlık Hazır elbise, nasıl, giyimi zenginin tekelinden kurtardıysa, bugün ileri toplumlarda ön-plâna çıkan bir kaygu da, şık ve güzel mobilyeyi, iyi döşenmiş evi zenginin tekelinden kurtarmak ve her ütçede aileye, güzel bir dekor içinde en iyi ve pra- tik şekilde yaşamayı sağlayıp, onun mutluluğuna yardımcı olmaktır. Dekorun ruh üzerindeki rolü kabul edildikten sonra bu kaygu daha da (Basın A: 20248) — 273 AKİS önem kazanmıştır. Örneğin, bugün artık, aileleriyle beraber oturmak istemiyen yeni evlileri iyi düzenlen- miş tek bir oda içinde barındıra- bilmek, pek çok çiftin ana sorunla- rını çözmekte, onlara, kendilerine güvenerek evlenmek, mutlu olmak fırsatını vermektedir. İyi düzenlen- miş bir ev, ayrıca evin kadınının ve akşam evine yorgun dönen erkeğin hayatım kolaylaştırmakta, bu yön- den de birçok sorunun doğmasını önlemektedir. Mona Kinn ve Fran- çois Rapin isminde iki genç deko- ratör, genç evlileri tek odaya sığ- dırmak için hazırladıkları dekoras- yon plânları ile Pariste büyük üne ulaşırken, birçok dekoratör de mi- marlar ve mühendislerle işbirliği yaparak, işe, daha ev yapılırken el koymuş ve ihsanları, bir ev tutar- ken, zarif ve ucuz bazı ufak-tefek eşya ekliyerek yeni eşya yapma kül- fetinden kurtarmak konusunda bü- yük başarı kazanmışlardır. örneğin, tek odanın bir köşesin- de, aynı zamanda kanape olan bir yatak, iki şirin koltuk, bir kitaplık; bir başka köşesinde minik bir mut- fak vardır. Mutfak ile oturma köşe- sinin arasında uzanan cilâlı tahta yerine göre yemek veya yazı mas- sası olmaktadır ama, stor perdeler, mutfak köşesini tamamiyle gözler- den gizliyebilmektedir. Ayrıca, isten- diği takdirde, duvardaki dolaplar ve hatta yatak, aynı tip stor perde ile kapanmakta, yalnızca kanape ve kitaplık köşesi açıkta kalmaktadır. Modem ışıklandırma, içaçıcı ferah renkler, mimari bazı trükler, odayı olduğundan daha da geniş Ki mektedir. Esasen, ev ye a n daireleri yapılırken mimarlarla iş- birliği halinde olan odekoratörler, yemek pişirilen e köşede pratik ir masa ve oturma yeri hazırlıya- rak, aileyi yemek odası külfetinden kurtarmaktadırlar. Bugün birçok Aparan dairesinde bağımsız bir yemek odası ayırmak da büyük şe- hirlerde âdeta lüks ölmneini, | Buna karşılık, ailede her birey, kendi zevklerini ve meraklarını geliştire- bilecek şekilde, kendine bir çalış- ma köşesi yapabilmekte; evin kadı- eşyalarını yerleştirmek oüzere la gelmedik yerde bir dolap, gizli bir göz, fazlalıkları gözden uzak tu- tacak bir yer bulabilmektedir. Modern dekorasyon, evin her santiminden yararlanmakta, güzel- liğin yanında, rahat yaşamaya ön- plânda yer vermektedir. 22 Temmuz 1967