22 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

22 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER “Havuz başının gülleri.." Geçtiğimiz Pazar, Golf Klübünün havuz başı çok kalabalıktı. Tatil için bir yerlere gitmeyenler burada serinliyorlardı. Yaz için Türkiyeye gelen Suudi Arabistan sefiresi E- mel Özmen de bunlar arasındaydı ve başkentli arkadaşlarına, Arap yarımadasının sıcaklarını o anlatı- yordu. Dışişlerinden İlter Türkmen ise, New York'un Arap yarımada- sından daha bunaltıcı olduğunu id- dia ediyordu. Fakat bu konuda en yetkili konuşmayı Birleşmiş ei lerdeki temsilcilerimizden o Yü! Söylemez yapabilir. Bu genç diple- mat, şu günlerde. New York'tan "Afrikaya bir konferansa gitti, ora- dan da İstanbula dönecek. Bakalım hangi ülkeyi daha sıcak bulacak... Ah şu giyinmek!.. İstanbulun genç kuşak kadınları, Anadolu Klübünün açılışı, Moda Klübünün Perşembesi, filancanın gümüş yıldönümü, falancanın ba- kır yıldönümü partilerinden, şıkır ya eşe giyip berber Demir- de aynı biçimde saç taratmaktan ni e Geçtiğimiz hafta Demet Erginsoyun verdiği kıyafet partisinde değişik kişiliklere bürün- mekten ME çok hoşlandılar. Kimi Yücel v em Kurttepeli a öğrenci “kılığına girdi, kimi Yılmi Çetiner gibi garson kılığına. Kimi bir Miki Maus oldu, kimi Fatoş Kip- man gibi balerin... Kıyafetler deği- şip şıklık yarışından vazgeçilince partiler daha eğlenceli geçiyor. De- met Erginsoyun partisi de çok neşe- liydi, herkes birbirine bakıyor ve kahkahalarla gülüyordu. Yalnız, Ra- hip ve Rahibe çifti çok ciddiydi. Hayâl kırıklığı Başbakan Demirel ve eşi İstanbul- dan döneli çok oldu, ama İstan- bul sosyetesinin ve (özellikle eski DP'lilerin hayal kırıklığı hâlâ sona ermedi. Kemal Pekün ile eşinin, ev lilik yıldönümleri şerefine yerdikle- ri kuş sütü eksik ziyafet, Süleyman Demirelin İstanbulda bulunduğu günlere rastladığı için, "Belki Demi- rel de gelecek" diye bir balon uçu- rulmuş. Bu balon sönünce, bazı mi- safirler fena halde bozulmuşlar. Fa- kat, aslında, ümitlenmeleri boşuna. Çünkü bir rkaç ay önce Kemal Pe- künün evinde Samet Ağaoğlu ile Süleyman Demirelin karşılaşmasın- 24 dan sonra İstanbul ÂP Başkanınca Genel Başkanı yeniden evine çağır- ması zaten beklenemezdi. Demirel, Bn Çavuşoğlu yahut arkasından fe- na halde atıp tutan Celâl Yardım- cıyla da Samet Ağaoğlu gibi konu- şursa eski Demokratların daha çok bozulacağını hesabeden Kemal Pe- kün, AP Genel Başkanını ziyafetine çağırmamakla DP'li lostlarına bü- yük bir iyilik yapmış. Barometre değişti Burhan Oo Belgenin o hastalığından sonra Leman Karaosmanoğlu- nun barometresi yeniden değişti. Belgenin sağlık odurumuyla, başta Başb akanlık” Müsteşarı Munis Faik Ozansoy olmak üzere, birçok kimse AKİS yapıcak ilgileniyor, fakat bu kada- araosmanoğluna kâfi gelmiyor. O, eski İktidarın en kuv- vetli kalemi sayılan, bu yüzden de mahkemelere giden, Kayserilerde yatan kardeşi için daha büyük ilgi- ler bekliyor. ii en çok da kocası Yakup i Karaosm anoğ- luna içerliyor. Uzun yıllar CHP'nin sözcülüğünü yaptıktan sonra girip gerekçelerle partiden istifa eden "Yaban" yazarı, hatırlanacağı gibi, bu İSAM ii olarak Ana- dolu nın başına getirilmişti. Fakat apınbimmdeinin. adolu Ajansının Bonn temsilciliğine tayini için yeteri kadar ilgi göstermemiş olacak ki Bn. Karaosmanoğlu çile- den çıkmış durumda. 22 Temmuz 1967