22 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

22 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS -- HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Sayı: 683 22 Temmuz 1967 YURTTA OLUP BİTENLER İsmetİnönü, Başbakanlığın merdivenlerinde gazetecilerle Davete icabet Kıbrıs Karar ânı mı geldi? Haftanın başında Pazartesi ak- şamüzeri, CHP Genel Başkanı İsmet İnönü âni bir davet aldı: Baş- bakan Demirel, kendisiyle görüş- mek istiyordu. İnönü, saat 18.30'da Başbakanlığa gitti ve Çağlayangilin de katıldığı bir gö- rüşme yaptı. Görüşme iki saat sür- dü. Gazeteciler geç saatlerde aldık- ları bu görüşme haberi karşısında heyecanlandılar ve (Başbakanlığın önünü doldurdu Başkentte böyle haberler çabuk yayılır. İnönü daha görüşmeden çıkmadan, Ankaranın siyasi kulis- 4 Başbakanla, .. lerinde bir yorum ve tahmin yarışı- dır başlamıştı. İnönünün yaptığı açıklama, "gö- rüşme Kıbrısla ilgili" diyenleri haklı çıkardı. İnönü, görüşme hakkındaki so- rulara ilk önce şu cevabı verdi: "— Sayın Başbakan davet bu- yurdular. Dışişleri Bakanı da hazır bulundular. Birleşmiş Milletler mü- zakerelerini tafsilâtı ile söylediler, aydınlattılar. Çok istifade ettim." Bir gazeteci, görüşmelerde Kıb- rıs meselesinin söz konusu edilip e- dilmediğini sordu. Muhalefet lideri- nin bu soruya cevabı daha da açık oldu — Kıbrıs başta olmak üzere, dış politikamızın bugünkü safhası- nı Hariciye Vekilimiz, mesul kişi o- lark, izah ettiler. Meselelerin mahi- yeti gazetelerde açık olarak söyle- niyordu. oYunanistandan ve diğer yerlerden gelen haberlerin hepsini biliyoruz. Kıbrıs konusu büyük bir meselemizdir ve her buhran, onu da bir ucundan söz konusu etmekte- dir. Türlü çözüm şekilleri var. An- cak, Türk Hükümetinin muvafakati olmayan bir hâl tarzı yürüyemez..." İnönünün, bu açıklamasında bahsettiği "türlü çözüm yolları" ve "Türk Hükümetinin muvafakati", anlaşıldığına göre, meselenin ve gö- rüşmenin esasını teşkil etmiştir. Başbakan ve Dışişleri o Bakanının 22 Temmuz 1967