23 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

23 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

SOSYAL Moda Saç derdi Kadınların önemli dertlerinden bi- ri de, saçtır. Bir geziye, özellik- le dış geziye çıkarken, deniz mev- simi, hastalık halinde, doğum ya- parken, imtihanlara hazırlanırken ve buna benzer hallerde kadınlar, saçlarını ne yapacaklarını bilmez- ler. Hattâ, saçları bozulmasın diye, istedikleri zaman yıkanamazlar bi- le. a, elbette ki her derdin bir çaresi vardır. Gerçi bir kadının, hele protokolde yer işgal eden bir kadının, dağınık ve yapılmamış saç- la dolaşması yakışık almaz ama, bunun çaresi de, herhalde, berberi çanta gibi yanda taşımak değildir. Prensip olarak kabul edilmelidir ki, her kadın, her an şık, zarif, güzel olmakla görevlidir. Toplum, bir ka- dında herşeyi affeder de, sallapati dolaşmayı, bakımsızlığı asla affet- mez. Özellikle baş, şıklığın en önem- li bir faktörüdür. Gazete ve dergi- lerin "Kadın" sütunlarında şu söz- lere sık sık rastlanır: "İstersen bas- ma ile dolaş, fakat saçların yapılı olsun", "Otuz yaşından sonra kadı- nın en büyük düşmanı, bakımsız saçtır", "Saçların yapılmamışsa, ne yaparsan, yap, güzel olamazsın", "Dost basa, düşman ayağa bakar", "Kocana bigudili gözükme, ama bi- gudi takmayı da ihmal etme"... gibi. Çağımızın büyük keşiflerinden biri de, bu bakımdan, takma saçlar ve "postiş" denilen ek saçlardır. Kadınların, dış gezilerde, kendile- rine ve taşıdıkları göreve lâyık bir şekilde dolaşabilmeleri, hattâ denize girebilmeleri, hastahaneye yatabil- meleri veya doğuma hazırlanabil- meleri için yapabilecekleri en ko- lay şey, yanlarında bir veya birkaç tane takma saç bulundurmaktır. Bunların "peruka" denilen tipleri, uzun zaman taşındığı takdirde başı terletmekle beraber, en kolay kul- lanılanlarıdır. Peruka, başa olduğu gibi geçirilir ve banyodan çıkan ka- dın, bir saniyede, en itinalı bir ber- berden çıkmış gibi olur. Perukalar çeşitlidir. İpek gibi gerçek saçlardan yapılmış peruka- lar vardır. Ama, hiç boya istemiyen, tabii saçlardan yapılmış bu peruka- lar çok pahalıdır. Örneğin en güzel, en pahalı siyah perukalar, geyşala- rın ihraç ettikleri saçlardan yapıl- maktadır. Özellikle boyanmamış sarı veya kumral saçı, taşıyacak o- 23 Eylül 1967 HAYAT lanın saçına uydurmak ve taşıya- cak olanın-saçını aynı renge boyayıp tutturmak oldukça pahalıya mâl ol- maktadır. Onun için, saçlara ek aa rak tepeden takılan, kâhkül W kuyruk yerine, yahut tabii saç e linde kullanılan ek saçlar, postişler de ucuz değildir. Postişler, kullan- ma bakımından daha kolaydır. Ba- şın tümünü içine çok daha sıhhidir ve başa hiçbir ra- hatsızlık vermez. Takması da zor olmamakla beraber, takanın az ve- ya çok becerikliliğine bağlıdır. Ör- neğin, tepeden uzun olarak takılan bir postiş, iyi takılırsa, çok tabii du- almadığı için, rur ve takma olduğu hiç belli olmaz. Özellikle deniz mevsiminde, saçları- nı ıslatmaktan vazgeçmiyen kadın- ların can kurtaranıdır. Poktişler, kısa, uzun topuz, kâh- kül olarak, gece ve gündüz kulla- Klabilir Hele, gece birkaç bigudi takılırsa, hiç bozulmaz, saç gibi fir- çalanır, pırıl pırıl durur. Şık bir ka- dın, birkaç takma saç veya postişle beraber geziye çıkarsa, berbere fi- lân ihtiyaç duymaz. Saç. gizleyen şapkalar Gezide, denizde veya hastalık ha- linde şık olmanın ve daima mun- tazam görünmenin bir başka çare- si de, saçları gizleyen şık şapkalar edinmektir. Parisli büyük terzilerin defilelerinde, o elbiselere uygun şe- kilde hazırlanan çiçekli düz, renkli (Basın A: 20248) — 367 19