23 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

23 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

5 Hakemler Korkunç bir iddia Ankara Otelindeki o-bundan iki hafta önce yapılan- basın top- lantısında, Bolu senatör ve millet- vekilleri, Devlet Bakanı Kâmil O- caka, Futbol Federasyonu Başkanı Orhan Şeref Apaka veryansın edi- yorlardı. Sözü biri bırakıyor, öbürü Boluspor - İzmirspor kar- P lirtiliyor; bu suçsuzluğun Federas- yon tarafından kabul edilmesine rağmen Bolu Stadının iki ay sürey- le kapatılmasına akıl erdirilmediği söyleniyordu Boluspor Başkanının da bulun duğu bu basın toplantısında her söz alan, "Benim sporla ilgim fazla de- ğil, ama bu olay karşısında susa- mazdım" diyerek konuşmaya başla- dı. Herşey bir yana, Bolu millet- vekilleriyle (o senatörlerinin susma- maları gerektiği bir gerçekti. Bo- lunun Türkiye Ligindeki tek bor silcisi cezalandırıldığına göre, spor la siyasetin birbirine karıştırıldığı bir toplumda Bolusporu savunacak, yatırım yapmağa çalışacak kişiler elbette ki, Bolunun milletvekilleriy- le senatörleri olacaktı. Toplantıda bulunan spor yazarları, bu konuş- maları dikkatle dinlediler, fakat Çok az not aldılar. Çünkü sporla ilgileri bulunmadığını daha söze başlarken belirten konuşmacılar hep aynı şe- yi tekrarlamışlardı. Toplantının ki, toplantıyı sonuna gelinmişti düzenleyenlerden bi- ri, beklenmedik bir çıkış yaptı. "Be- nim için ne derlerse desinler" diye söze başlayan parlâmento üyesi, sözlerine şöyle devam etti: ' "— Arkadaşlar, bu memlekette hakemler para almağa devam ettik- leri takdirde olayların önü alınamı- yacaktır! Olayları o hazırlayan, ha- kemlerdir." Bu sözler karşısında irkilen spor yazarları, hemen kaleme sarılmış- lar, not almağa başlamışlardı. Spor yazarları, konuşanın kim olduğunu birbirlerine sorarlarken, konuşmacı kendini takdim etti: " — Yazın arkadaşlar! Ben hiç- bir e çekinmem. Adım, Rahmi Arıkan Rahmi Arıkanın sözleri, toplan- 23 Eylül 1967 O tiyi düzenleyenler arasında da şaş- kınlık yaratmıştı. Çünkü, Boluspo- run savunmasını yapmağa Çalışan bir senatör, şimşekleri onların üze- rine çekiyor, hakemlerin maç sat- tıklarını açıkça söylüyordu. R Hakemler niçin susarlar? Toplantının sonunda, öbür Bolu milletvekili ve senatörleri, bu söz- lümü çıkarmalarını istediler. Ama bir gazeteci için bu sözler gerçek- ten ilginçti. Bir parlâmento üyesi, hakemler hakkındaki düşüncesini, kimseden çekinmediğini belirtmişti Başta Devlet Bakanı Kâmil Ocak ve Futbol Federasyonu Başkam Orhan Şeref Apak olmak üzere, hiçbir yet- kili de çıkıp, hakemleri savunacak tek söz söylememişti. Bir senatör, çekinmeden, hakemlerin parayla maç sattıklarını iddia ediyordu ve sporumuzun en ileri gelen . kişileri buna cevap vermiyor, susuyorlardı! Sanki onlar da hakemler hakkında aynı görüşe sahiptiler. Bu arada, Orhan Şeref Apaka, Tunusa gitme- den önce düzenlediği basın toplan- tısında bu konu hatırlatılmış, Apak kaçamaklı cevap vermişti. Devlet Bakanı Kâmil Ocak da, Futbol Federasyonu Başkanı Or- han Şeref Apak da hakemleri yal- nız bırakabilirlerdi. Fakat hakem- ler niçin susuyorlardı? Hele konuş- mak için türlü bahaneler yaratan, her yerde hakemlerin biricik koru- yucusu olduğunu söylemekten çe- kinmeyen Türkiye Futbol Hakemleri Birliği Genel Başkanı Sakarya mil- letvekili Muslihittin Gürer neredey- di? Bir yönetici, bir hakemin, bir karşılaşmadaki hatasını ileri sürse, Muslihittin Gürer susmak bilmezdi. Hakemlere nasıl dil uzatılabilirdi bu yönetici kim oluyordu? Oysa bu defa bir AP'li senatör çıkmış, ha- kemlerin parayla maç sattıklarını iddia etmiş ve Muslihittin Gürer, ce - vap vermek cesaretini göstereme- mişti. Bu durum, Muslihittin Gü- rere son yıllarda çok candan bağ- larla bağlanan bazı Ankaralı ha- kemlerin bile dikkatinden kaçma- dı. Muslihittin Gürer belki, ikazlar- dan sonra, bu konuda konuşmak ce- Muslihittin Gürer Ne ses, ne soluk.. . saretini kendinde bulacak, onunla birlikte Devlet Bakanı Ocak ve Öbür spor yetkilileri de hakemleri savun- mak isteyeceklerdir. Ancak, bu vapların artık bir değer Ni ğı da bilinmelidir. Futbol Akdeniz nları Büyük ilgi gören Akdeniz Oyunları, haftanın başındaki Pazar günü Tunusta kapandı. Tunusa gönderdi- gimiz sporcular, yurda 9 altın ma- dalya ile dönüyorlar. ların hepsi de güreşçiler tarafından kazanıldı. Aslında, kafile Tunusa yolcu edi- lirken, güreşçilerin ve birkaç bok- sörün dışında, sporcularımızdan altın Oomadalya (o beklenilmiyordu. Greko - romende 4, serbestte de 5 altın madalya kazanan güreşçile- rimiz, Akdeniz Oyunlarında adımı- zı duyurdular. Bunun yanında, dört boksörümüz gümüş madalya kazan- dı; futbol, basketbol ve voleybol ta- kımlarımız ise yarı final oynadılar. Akdeniz Oyunları geride kaldı. da uzun süre tartışılacağı da bilin- mektedir. Akdeniz Oyunları öncesi kadrodaki futbolcuların biri hariç, hepsinin futboldan küçümsenmeye - cek bir kazanç sağladığını ve dola- 23