September 23, 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

September 23, 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt: XXXIX Sayı : 692 23 Eylül 1967 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Kör inat! Bu hafta, bir adam Türkiyede "Yı- lın Adamı", hattâ "Yılın Berbe- ri" oldu. Bu, Bayan Nazmiye Demi- relin kuvaförü, taze bir genç olan, kalfa Nuh Akgündür. Nuh nün, resmi bir heyete dahil Gönlerek Romanyaya götürülmesi Türkiyede derin bir tepki yaptı. Ciddi basın böylesine ciddiyetsiz bir davranışın karşısında vaziyet aldı. Halkın ağı- sında konu alayların, her cinsten şa- kaların, türlü - çeşitli söylentilerin kaynağını teşkil etti. Sadece bir kaç AP borazanıyla Demirelin “sorumlu odur" dediği Dışişleri Bakanı İhsan Sabri Çağlayangil meseleyi savun- maya kalkıştılar ve büsbütün gü- lünç hale getirdiler. Hele, basit bir "Cici berber" olan Nuh Akgünün Ro- ma nyada "Vatan vazifesidir. Git- Bayanın buna "Ben Türk kadınını temsil ediyorum. Türk milleti büyük millettir" ilâvesini yapması kahka- haları tutulmaz hale getirdi. Bu hafta Salı günü öğrenilmiş- tir ki "Cici berber" Nuh Akgün, ge- ne resmi heyetin bir üyesi olarak, Nazmiye Demirel ile onun akıl ho- cası Bayan Ekonomun saçlarını ta- ramak üzere ve Türk kamuoyuyla alay edercesine Rusyaya da götü- rülmüştür! Fütursuzluk en serinkanlı kim- seleri bile yerinden oynatmış ye bu konuda Meclise verilen soru öner- gelerini AP Grupuna verilen bir soru önergesi takip etmiştir. Fakat hissedilen, bundan yedi yıl evvelki aynı tarz davranışların, kamuoyunda fena tesir eden tutum- larda ısrarın ne netice verdiğinin unutulmuş olduğudur. Gittikçe dar bir Etrafın içine giren AP Genel Başkanı, kendi hazin âkibetini eliyle hazırlayan DP Genel Baş- kanı gibi kötü tesirlerin gittik- çe daha fazla esiri olmaktadır. "Ci- ci berber" hiç bir şey yapılamasa, Nazmiye Hanımın berberi Nuh Akgün "Yılın berberi” Moskova seyahatinin arefesinde alin e iti ve böylece, bi- raz Zayiat da verilmiş bulunsa şiş ile kebap tamamile yanmadan du- rum kurtarılabilirdi. Buna dahi lüzum görülmemesi Demirkıratın da, talihsiz selefi gibi gemi azıya aldığını göstermektedir ki bu, pek tehlikeli bir işarettir ve AP Grupu DP Grupu gibi davranır- ca son pişmanlık gene fayda ver- meyecektir. 23 Eylül 1967