23 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

23 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Aynı gün Kayseriden Sivasa ge- len içişleri Bakanı Faruk Sükan ise, İçişleri teşkilâtının ilgisizliği ve ted- birsizliği yüzünden 38 ölü vermiş o- lan Sivaslılar (tarafından törensiz karşılandı. Hükümet Meydanı, bin- lerce kişinin-"Yuh!", "İstifa, istifa!" sesleriyle çınlıyordu. Pazartesiyi Salıya bağlıyan gece toplanan Bakanlar Kurulunun gün- demindeki tek madde, Sivas - Kay- seri olayları idi. Olay yerine giden Bakanlar, diğer ilgililer ve maçın hakemleri toplantıda bilgi verdiler. tadan 24 saate yakın bir zaman geçmiş olmasına rağmen, suçluların bulunması için alınacak tedbirler ve Sivasta halen gergin olan havayı dağıtmak için neler yapılacağı hak- kında bir açıklama yapılmış değil- dir. Sadece, İkinci Lig maçlarının bir in için tehiri yeterli görül- müştü > erik bazı gazeteler, olayın tahrikçisi olarak, Sivasspor idareci- lerinden Elem Uslu adında bir şah- sın nezaret altına alındığını bildir- diler. Bunun, yeni olaylara sebep teşkil etmiyeceği söylenemez. Zira, olayların gerçek sorumluları, bu de- fa da, yangına körükle gitmek gibi bir açmaza düşmektedirler; AP İktidarının sorumsuz yetkili- leri, bu olayın altından kolayca kal- kamıyacak ve durup dururken ölen- lerin ve yaralananların vebalini o- muzlarında taşıyacaklardır. Dış geziler Nuhun maceraları (Kapaktaki berber) Yorgunluk ye sıkıntıdan ter için- de kalmış olan gazeteciler, artık umutlarını kesmek üzereydiler, Sa - atlerdir aradıkları "kuş"u ellerinden kaçırdıklarına hayıflanıyorlardı. Bunlardan bazıları ise, "Nuhtan u- mut kesilir de Allahtan kesilmez" di- ye düşünüyor, bütün umutsuzlukla- rına rağmen yeni teşebbüslerde bu- lunuyorlardı. Sormadıkları, rica et- medikleri kimse kalmamıştı. Bilen- ler de, bilmeyenler de inatla susu- yorlardı. Ne varki, biraz sonra durum de- gişti. Az önce piste inen uçaktan çı- kan üç kişi, telâşlı adımlarla kala- balık istikametine, sonra yön de- giştirerek alanın dışına doğru iler- lemeğe başlamıştı. Bunlardan biri si, elinde bir çanta taşıyor ve çev- reyi dikkatle kontrol ediyordu. Bu sırada, gaipten gelir gibi, yeri ve sahibi belli olmayan bir sesin, "— İşte Nuh! Berber Nuh bura- daa!." diye bağırdığı duyuldu. 23 Eylül 1967 AKİS'in Okuyucularına hazırladığı büyük yenilik! AKİS'in yepyeni bir şekilde ve tamamile değişik tertipte, canlı bir hava içinde çı- kacağı 12 EKİM'den sonraki 5 hafta için- de AKİS'e yıllık abone olanlara AKİS YAYINLARI kitaplarından arzu ettikleri bir tanesi hediye edilecektir. Bu kitaplar şunlardır: * o İsmet Paşayla 10 Yıl (1954-1957) 1. Cilt * o İsmet Paşayla 10 Yıl (1957-1960) TI. Cilt * o İsmet Paşayla, 10 Yıl (1960 -1961) III. Cilt * Rus geldi aşka - Busun aşkı başka Bu suretle AKİS aboneleri hem der- gileri için daha az para ödemiş ola- caklar, hem de kıymetli bir kitap kazanacaklardır. Bunun için 12 EKİM'de çıkacak yeni AKİS'te ilâve verilecek bir kartı doldu- rup bize göndermek kâfidir. 12 EKİM'deki yepyeni bekleyiniz