23 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

23 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SPOR yısıyla amatör olamıyacaklarını ile- ri süren gazeteler, bu gerçeği en kü- çük ayrıntılarına kadar ortaya ser- mek için Akdeniz Oyunlarının ka- panışını beklediler. Tunusa hareketten birkaç gün önce, bu yayınlan, basının kendisini sabote etmesine bağlayan Futbol Federasyonu Başkam Orhan Şeref Apakın, yurda döner dönmez ilk işi, amatör futbolcuların transferim aç- mak olacaktır. Çünkü artık bugün Sân bir Fuadı, bir Faruğu, bir Sel- çuğu veya Mümini amatör olarak yutturmak zamanı geçmiştir. Apak, bu takımı bile Tunusa götürene ka- dar ne eziyetler çektiğini çevresin- dekilere söylemekten kaçınmamış- tır. Tatlı bir konuşma Orhan Şeref Apakın, 12'ye karşı 13 oyla futbolda Akdeniz Oyunları- na katılmamızı kararlaştıran Milli Olimpiyat Kurulunu inandırması kolay olmamıştır. Bunun ardından da, gazetelerin yayını üzerine Apak, endini savunmak için, herzaman olduğu gibi, kaçamaklı cevaplarla vakit geçirmiş ve Amatör Milli Ta- kımın Tunusa gitmesini sağlamış- tır. Apaka göre, içlerinde 100 bin lira alanın da bulunduğu bu futbol- cular, amatördüler. Gazeteciler ken disini sevmediklerir için, çalışma. ları sabote etmek amacıyla, böyle bir iddia ortaya atmışlardır. Özel- likle Tunusa hareketten önce yap- tığı basın toplantısında Orhan Şe- ref Apak, bazı gerçeklerin ortaya çıkmasından çekindiği için, gazete- çilere saldırma yolunu seçmiştir. Futbolcuların profesyonel oldukla- rını gerektiği oyerde kabul etmek agoranda kalan ve "Elimizde bu fut- bolcuların amatör lisansları bulun- duğu için bu futbolcuları amatör kabul ediyoruz" demekten o çekin- meyen Futbol Federasyonu Başkanı için, yurda döndükten sonra yapıla cak tek şey, susmaktır. Ancak A- pakın, kolay susacak bir kimse ol- madığı bilinmektedir. Apak, haklı görüneceği tek bir taraf olmaması- na rağmen, lunusa gitmeden önce bu konuyla ilgili olarak basın top- lantısı yapmamış mıdır? Bu basın toplantısında spor yazarlarıyla A- arasında geçen bu konuşma şudur: o Orhan bey, yani siz bu fut- Orhan Şeref Apak Lâfa sınır yok! bolcuların amatör olduklarına, fut- boldan seçiyelerini. sağlamadıklarına inanıyor MUSUNUZ ' —Elbette, bu futbolcular ama- tör. lisanslıdır! — Peki, bu ayal Ni sözleşme imzalayan yok m AKİS Var, fakat sözleşmeleri ka- bul edilmediği için lisansları veril- medi.' " — Kabul edilmeyen sözleşmeler nasıl yürürlükte olabilir? Örneğin, bu futbolculardan nn SÖZ- leşmeleri son buldu, geçen Tem- muz va ikinci sözleşmeleri im- zaladılar — Olabilir. Merkez Danışma Kurulu bu hakkı bize vermiş, bunun hesabım Merkez Danışma Kuruluna sorun!" — Böyle bir yetki dünyada başka bir ulusta var mıdır?" " — Sanmıyorum! Ama biz, her- kese uymak zorunda değiliz." Orhan Şeref Apak, görüldüğü gi- bi, bu futbolcuların profesyonel ol- madıklarım kesinlikle osöyleyeme- miş, çoğunun Federasyonda sözleş- mesinin bulunduğunu, ancak pro- fesyonelliğinin Federasyon tarafın- dan kabul edilmediğini kabul etmiş, "Merkez Danışma Kurulundan geç- miş bir yetkiyle bu futbolcuları a- matör olarak durduruyoruz. Biz yö- netmeliğin dışına çıkmıyoruz" de- miştir. Apakın sözlerinden, "Mer- kez Danışma Kurulu bu konuda çoktan uyumuş, bize yetki vermiş, siz ortalığı niçin bulandırıyorsu- nuz?" demek istediği açıkça ortaya çıkmaktadır. ŞAFAK MANİFATURA MAĞAZASI MEHMET ve TURGUT GÜLLÜOĞLU Pamuklu, yünlü ve ipekli çeşitleriyle enarinizdedir. Atatürk Bulvarı No: 88/A, Yenişehir — Ankara (AKİS: 371) 23 Eylül 1967