30 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

30 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

la doluvermişti. Heyecanlı bir ka- dın topluluğu özellikle göze çarpı- yordu. Parti Meclisi o sabah başladı ve Cumartesi öğleye kadar, yemek ta- tilleri dışında, hemen hemen ara- lıksız devam etti. Kartal halkının ilgisi hiç azalmadı. Gri elbisesi içinde, her zamandan şık, dinlenmiş ve neşeli görünen tarihi lider ve o- nun genç, dinamik Genel Sekreteri, toplantıya her girip çıkışlarında ar- tan bir hararetle alkışlandılar. Ortanın Solu direksiyonu Toplantının üçüncü günü -Cuma- ertesi gün bildiriyi hazırlamak üzere saat 17.30'da dağılan Parti Meclisi üyeleri, rıhtımdaki pırıl pı- rıl gazinolarda kahvelerini yudum- larlarken, içlerinde birdenbire, yıl- lardır arananın bulunmasının ra- hatlığını (o duyuvermişlerdi. o Hele Parti Meclisi toplantısına katılan TBMM Grup Yönetim Kurulları başkan ve üyelerinin aynı görüşleri paylaşmaları, Parti Meclisinin ha- vasına büyük bir neşe getirmişti. Genel Merkezin Parti Meclisine sunduğu rapor, üyeler tarafından pek az tenkit edilmiş, hemen her- kesin takdirini kazanmıştı. Rapor- da, ekonomik ve sosyal sorunlara çok önem verilmişti. Örneğin, "E|- malı Olayı" üzerinde titizlikle du- rulmuştu. Bilindiği gibi, Antalya- lum Elmalı ilçesine bağlı köylerde toprak ağaları, köylülerin işledikle- ri toprakları, hükümet kuvvetleri- ne dayanarak, dayak ve tehditle köylülerin elinden olmağa kalkmış- lardı. Bu zorbalık olayıyla ilgili ra- por ve olayı bizzat yerinde izleyip köylülerle görüşen Genel Sekrete- rin bu konuda Parti Meclisine ver- diği bilgi, Parti Meclisini ziyadesiy- le heyecanlandırmıştı. Gerçi Parti Meclisi, her zaman olduğu gibi, ge- ne toprak reformu, kooperatifçilik, banka kredileri ve meksika buğda- yı Sonora - 64 gibi çeşitli tarımsal, sosyal ve ekonomik konuları en in- ce teferruatına kadar inceleyen bir bilimsel seminer şeklini almıştı ama bu, gene her zaman olduğu gi- bi, sonuçsuz akademik tartışmalar havasına bürünmemiş, örneğin Prof Besim o Üstünelin ve çeşitli konu- larda ihtisası bulunan öteki konuş macıların verdikleri ( bilgilerle bü- yük bir açıklığa kavuşmuştu. Or- tanın Solu direksiyonu, -daha son- ra bildiride de belirtilmiş olduğu gibi-, memleket sorunlarına en be- lirgin bir şekilde yön vermesini bil- mişti. Doğunun kalkınması, yüzka- rası oOKayseri - Sivas maçı olayı, köylünün ıstırabı, banka kredileri eşitsizliği, toprak ' kavgaları, iç ve 30 Eylül 1967 48 Sayfa Renkli ofset kapak ve renkli ofset sayfalar En cazip fotoğraflar En ilgi çekici yazı serileri Şaşırtıcı imzalar Bunlar 12 EKİM'de yepyeni bir tarzda çıkacak AKiSin özellik- lerinden bazılarıdır. Bunların yanında AKİS bütün tiryakilerini daha fazla tatmin edeceği gibi o tiryakilerinin yanına yeni onbinler ekliye- cektir. Bundan 13 yıl önce AKIS, Tür- kiye dergiciliğinde bir çığır açmıştı. Bugün kendi kendi- sini yenileyen AKİS 12 EKİM de bir yeni çığır daha açacak- tır. Bu AKİS'in de fiyatı 125 kuruş olacaktır.