30 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

30 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

5 Futbol Kayseri - Sivas muharebesi Genç gazeteci, telefonda, "— Kayserideki maçta Kayseri- spor ile, Sivassporun Oo taraftarları biribirlerine girmişler, 50'ye yakın ölü varmış.. Haberiniz var mı?" diye sorduğu zaman, Spor - İşlerini yü- rütmekle görevli Devlet (oOBakam Kâmil Ocak şaşırdı. Habere inana- mamıştı. Ama, kara haber çok tez duyuldu. Devlet Bakanı Ocak, ola- yın gerçek Olduğunu anlamıştı. Kısa bir süre sonra kendisini ara- yan gazeteciye, Olay, anlattığınız kadar bü- yük “değ ğilmiş. Şimdi öğrendim. 50 kişi değil, 35 kişi ölmüş" dedi ve ar- dınc an ekledi: — Hem, bunlar, kavgadan filân dolayı değil, sıkışıp havasız kaldık- ları için ölmüşler Dünya spor tarihine geçecek O- laylardan biri duyulduğu anda şa- şıran sadece Devlet Bakam Kâmil Ocak olmadı; osporumuzun bütün sorumluları da ne diyeceklerini bilemiyorlardı. Kendisi İkinci Tür- kiye Liginin kahramanı olarak ka- bul ettiren, her gittiği yerde, "Tür- kiyenin iç turizmini ben kalkandır- dun" diye övünen Orhan Şeref A- pak ise haberi Tunusta iken öğren- miş ve önce inanmamıştı. Ama, bü- yük bir heyecan içinde yurda dön- düğü de, kafiledeki gazetecilerin dikkatinden kaçmamıştı. Dilenci torbası gibi.. İkinci Türkiye Liginin kuruluşun- dan itibaren Ankara, istanbul ve İzmirin dışındaki her ilde bir olay bekleniyordu. Futbol Federasyonu Başkanı, İkinci Türkiye Ligini ku- rarken, Türkiyede gerçek lig hava- sının yayılması, Anadolu Futbolu- nun sesini duyurması yönlerinden şüphesiz ki iyi bir adım atmıştı. Ama bu adımın fazlalığı ve zaman- sızlığı, çok geçmeden anlaşıldı. Her deplâsmana çıkan takım, puandan önce, futbolcusunun ve yöneticisi - nin canını düşünüyordu. Birçok defa futbolcular, kızgın taraftarla- rın elinden güçlükle kurtarılmışlar ve polis, saatlerce, konuk sporcula- rı korumak zorunda kalmıştı. Ön- ceki yıllarda, böylesine üzücü olay- ların sayısı bir hayli fazlaydı. Bir- iki korkutucu tedbir ve maç öncesi dizilecek 5-10 polisle olayların ön- leneceğini düşünenler, bugün ger- çeği anlamış bulunmaktadırlar. A- ma, vakit çoktan geçmiş. 600 kişinin Pp 30 Eylül 1967 O R yaralandığı hesaba katılmazsa, Kay- seri Stadında 42 kişi futbolun kur- banı olmuştur. Yaz aylarında, kendisini, dolaştı- ğı illerin milletvekillerine, senatör- lerine beğendirmek için gösteri ya- pan, arkasında yönetmeliklerle ku- rulmuş bir Federasyon bulunduğu- nu unutup, bir - iki deve, birkaç ko- yun kurban kesen her ilin takımını İkinci Türkiye Ligine alan Futbol Federasyonu Başkam Orhan Şeref Apak, tenkitler karşısında ortalığı yine tozpembe göstermeğe kalkmış- tı. Federasyonun Haziran ayı için- de yaptığı toplantıda, İkinci Ligde- Türkiye Val ki takım sayısının gün geçtikçe, programsız şekilde artırılması, Fe- derasyon Başkanının tek başına ka- rar vermesi hususları yerilmiş ve bu yüzden büyük tartışmalar çık- mıştı. Grimm Şeref Apakın ise bu ten- kitlere kulak asmağa niyeti yoktu. Zira artık, arkası kuvvetliydi: AP ileri gelenlerinin güvendikleri bir adam olmuştu! Meydanı geniş bulanlar Hepsinden önemlisi, Orhan Şeref Apak, kurban edilen develerle, koyunlarla kendini dev aynasında görmeğe, her gittiği yerde, Türki- yenin en büyük değerlerinden biri. olarak tanıtmağa (başlamıştı. Bir- gün, "İnönü bile, Malatyada benin' gibi karşılanmamıştır" diyerek, N i mm (Basın A: 20248) — 380) 21