30 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

30 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Tüli'den haberler Yeni yılda yeni elçiler m bir tayin listesi çıktı. elçiler arasındaki değişik- likler Erleri yıla kaldı. Elçilik bek- leyen kimseler de biraz bozulmuşa benziyorlar. İhsan Sabri Çağlayan- gil, ülkeler arasında mekik doku- maktan, Berber Nuha ait sorulan Başbakan adına cevaplandırmaktan bu tâyin işlerine vakit bulamıyor. Genel Sekreter Zeki Kuneralpin bir başka elçiliğe gitmesini, Bakanlığa daha aktif bir genel sekreterin gel- mesini bekleyenler ise biraz daha bekliyecekler gibi. "Peki, genel sek- reter kim olacakmış?" denilirse, u- fukta iki aday görünüyor: Brüksel Elçimiz Faruk Berkol ve Atina El- çimiz Turan Tuluy. Faruk Berkol un genel sekreterliği, Munis Faik O- zansoyun Başbakanlık Müsteşarlığı- na paralel olarak düşünülüyor. Tu- ran Tuluyun ise, çok değerli olma- sına, birkaç dili ana dilinden daha iyi konuşmasına, Türkiyeyi dışarda çok iyi temsil etmesine rağmen Ge- nel Sekreterliği zamanında oldukça pasif kalan Zeki Kuneralpin koltu- ğuna çok yakışacağı söyleniyor. Tu- ran Tuluydan boşalacak Atina Elçi- ligine de şimdiki Londra Büyük El- çimiz Halük Bayülken gelecek, di- yorlar. Oysa Bayülken, Londradan Birleşmiş Milletlere gitmeyi tasar- lıyordu. Fakat merkezdekilere göre, Londra Elçimiz henüz çok genç ve MATBAACILIK — 1967 Turizm Yılı münasebetiyle Turizm ve Ta- nıtma Bakanlığı ile Ajans - Türk tarafından hazırlanan renkli "Tür- kiye Albümü" büyük ilgi toplamıştır. 116 renkli fotoğraftan meyda- na gelin ve modern Türkiyeyi bütün özellikleriyle ortaya koyan bu eser, özel surette yaptırılan orijinal bir cilt ve XVII. yüzyıl Uşak Ha- lısına alt kabartma tekniğiyle basılan bir mahfaza içerisinde takdim olunmuştur. Ajans - Türk Matbaasının, üç hafta gibi kısa. bir süre içinde ve bütün imkânlarım renkli "Türkiye Albümü", rak kabul edilmektedir. 30 Eylül 1967 seferber ederek ortaya koyduğu bu türk matbaacılığının yeni bir başarısı ola- Birleşmiş (Milletlere daha çok vakti varmış! gitmek için Yeni berber hikâyeleri "Türkiyedeki Oo "berber edebiyatı"nı çok yakından izleyenler arasın- da alman gazeteciler de var. Hatır- lanacağı gibi, Başbakan Demirel ile eşi Batı Almanyaya gittikleri za- man, Almanyanın büyük dergilerin- den Stern'de Bn. Demirel ile bir Ö j yayınlanmıştı. Bu röpor- tajda Bn. Demirel, dikişlerini dikti- ğinden, her işini kendisi gördüğün- den bahsediyordu. Aradan çok geç- meden, Nazmiye Demirelin Roman- yaya bir berberle gitmesi, röporta- jı yapanların ağzını açık bırakmış; Ağzı açık kalan yalnız onlar değil, AP'li vatandaşlar da bu işe çok şaş- milletvekili ve senatörleri rın da cevabı hazır: "Efendim" di- yorlar, "Nazmiyânım Parise, Lon- draya, Washington'a gitseydi mese- le yoktu, herhangi bir berberde sa- çını taratabilirdi. Ama komünist bir memlekette Başbakanımız, eşi- ni komünist bir berberde taratabi- lir mi hiç?" Bükreşten öfkelerle.. Bükreş Elçimiz Kâmran Gürün, öfkeli bir diplomat olmaktan kurtulamıyacak. Dışişlerinin hârika Operatör Doktor MUZAFFER ARGUN Kadın Hastalıkları Mütehassısı el : 12 79 43 (AKİS: 386)