14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

İÇ OLAYLAR mesele unutulur, uyutulur, kapanır gider." Havanda su dövmek A slında, AP içinde, Dilligil'i kur- tarmak için hiçbir çaba gösteril - mediği ileri sürülem Ilikle Turhan Dilligil'in, DP'nin parti için- deki kolu durumunda olması, Eski Takımla olan ilişkilerin büsbütün bozulmaması gibi ni baş- ta Genel Ba Yardımcısı İsmail Hakkı Tekinel, Kemal Bağcıoğlu ve Talât Asal, bütün hukuki yolları de- nemişler, hattâ bir aralık Siyasi Partiler Kanununun Anayasaya ay- kırılığı üzerinde bile durmuşlardır e konuda şi endisiyle konuşan A KİS muhal e, Anayasa Profesörü Bülent Nuri sen, gürültülü bir kahkaha le sonra şöyle dedi: — Yahu, 1 partilere hayat veren kanun, Siyasi Partiler Kanu- nudur. Eğer bu kanun Anayasaya aykırı ise, partiler neye istinaden kurulmuş olurlar, neye istinaden faaliyet gösterirler? Hem, kanunun kab itibaren 60 gün içinde itiraz etme hakları vardı. O zaman neden Anayasa Mahkemesine müra- caat etmemişler? Dilligil istifa Sml takdirde. Haysiyet Divanı kendisini 30 gün içinde yargılayarak rez edecek, bunu yapmazsa, kapatılması tale biyle AP, Anayasa Mahkemesine verilecektir. Tabii, ikinci şık söz konusu değildir. Şimdi ilgiyle beklenen, AP Müş- terek Haysiyet Divanının, Yassıada röportajlarını, AP'nin DP'nin de- vamı olduğu yolundaki iddiaları yargılayarak, DP damgalı bir zihni- yeti AP bünyesinden ihraç için ya- pacağı oturumdur. GÜNERİ CİVAOĞLU LAİKLİK Kürtçüleri Doğada ararken... Pigünlerde Çankaya'da, "Sayın Cumhurbaşkanına sunulmak ü- zere" verilmiş bir rapor bulunmak- tadır. Rapor “İzmir Merkez vaizi iken İstanbul Müftülüğüne atanıp, Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı olarak nemli Yaşar Tuna- gür" ha Ama ilgi çekici tarafı, İçinde baza önemli açıkla- malarla bazı önemli şahısların isim- lerinin bulunmasıdır. 10 YAŞAR TUNAGÜR İyi saatte olsunlar ne derler? Bu önemli şahıslardan bir tane- si, Başbakanın kardeşi Hacı Ali De- mirci'dir. Bir diğeri, Enerji ve Ta bii Kaynaklar Bakanı Refet Sez- gin'dir. Nihayet, bizzat Bayan Naz- miye Demirel'in adı raporda geç- mektedir. Raporda anlatılan hususlar doğ- ruysa, bu Yaşar Tunagür gerçek- ten garip bir kimsedir. Ara sıra, ma- kam el Ankara çevresin- de gezmeğe çıkmakta, ücra bir ye re gelindiğinde şoförü (başından -400 metre uzaklaştırmakta, son- ra da saatlerce, otomobilin içinde yalnız basma oturmaktadır. Şoför a- rabaya yaklaşmak istediğinde fena halde hiddetlenmekte ve daha u- zaklara gitmesini istemektedir! Tunagür belki, o anlarda, iyi sa- atte olsiliirla temas kurmaktadır. Bu, tabii, kendisinin bileceği bir meseledir. Ancak er Diyanet İş- leri Başkan Yardımcısının daha da ilginç 09 yp SELDE amak- tadır. mda adı veklienler 14 kişidir. Barlara bir kısmı nurcu- luk ve kürtçülükten o sanık veya mahküm kimselerdir. Bunlar Ya- şar Tunagür tarafından Diyanet İş- lerinde önemli mevkilere (o getiril- mişlerdir ve korunmaktadırlar. A- ralarında, halen cezaevlerinde bu- lunanlar da vardır. Fakat kadroları açık bırakılmakta, sebep soranla ra da: "— Şahıslarına hürmeten yerle- rini boş tutuyoruz" denilmektedir Rapordan anlaşılan, bizzat Ya- r Tunagür'ün şahsına da derin bir hürmetin beslendiğidir. o Raporun ilk sayfasında Tunagür'ün gerek A. RIZA HAKSES Gölgedeki başkan müftülük ve gerekse Başkan Yar- dımcılığı görevlerinin "Diyanet İş- rı olduğu belirtilmektedir. Bir id- dia da, orta öğrenim yapmış bu sa- yın zatın 1500 lira maaşla İstanbul Müftüsü olarak görevli bulunduğu halde, bir de, 35 lira günlük yolluk ve 600 lira makam ödeneği karşılı- ğında Başkan Ali Rıza Hakses'in yardımcılığını edip, onu ikinci plâ- na attığıdır. Hacı Ali Demirel ile Bayan Naz- AKİS