14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

007, JAPON USULÜ AŞKI TADIYOR Her yiğidin yoğurt yiyişi ayrıdır detmiş ve kapağı Avrupa'ya atmıştı. Meksika'da bir film çevirecekti ve onda partneri, muhtemelen Bri- bulunmayacaktı. Eski prodüktörü ile 5 James Bond filmi için mutabık kalmıştı ve sözünü yerine getir- mişti. "Dr. No"da, "Rusya'dan sevgilerle"de, “Alın armak ta, "Yıldırım Harekâtı'nda ve son oİaEal "İnsan ancak iki kere yaşar"da 007'nin maceralarım rem Artık kendi hayatını yaşamak istiyordu. James Bond ölmüştü Sean Connery'nin 007'den kaçmasını küçümse- memek lâzımdır. Altıncı film diye teklif edilen "Ma- jestenin hizmetinde" için alacağı ücret 2,55 milyon dolar olacaktı. Ayrıca, kârın yüzde 15'i kendisine ve- rilecekti. "Majestenin hizmetinde" de öteki James Bond'ların hâsılatını yaptığı takdirde İskoçyalı ak- törün eline geçecek para 6 milyon dolan bulacaktı. Zaten gizli ajan, çehresinin ve siluetinin sahibine şimdiye kadar 12 milyon dolar kazandırmıştır. Ama 37 yaşına gelmiş Sean Connery, James Bond'dan sıkıldığını osöylemektedir ve hep James Bond kalmak kendisi için tahammülü güç bir esa- rettir. Perdenin 007'si, Shakespeare oynamak iste- mektedir. James Bond filmlerinin hiç bir sanat yönü olmadığını onların yaratıcısı saklamamakta ve bun- ların sadece birer para makinesi sayılması gerekti- gi, görüşünü söylemektedir. o 007, Sean Connery'nin şahsiyetinin dışında, onun üstünde bir şahsiyete sa- hip olmuştur ve birinci ikinciyi ezecek güce sahiptir. AKİS James Bond, kendisini Kya getiren adamı, lan Fleming'i de böyle ezmiş Belki de İskoçyalı aktör, gene İskoçyalı olan ya- zarın akıbetinden kurtulmak için 6 milyon doları red- detmiş ve hürriyeti, herhalde senaryo icabı kolları- nın arasına alacağı Brigitte'in dişi sıcaklığında ara- mayı tercih etmiştir. Doğum yeri: Jamayka! James Bond 1952 yılında, Jamaykada, Goldeneye adı- nı taşıyan malikânede dünyaya ge Malikânenin sahibi, lan Fleming idi; (Fleming İkinci Dünya Harbi sırasında. Majestenin (Bahriye Bakanlığının casusluk servisinde 2 numaralı adam olarak hizmet görmüş bir gazeteciydi. 1952'nin o ocak ayında, sabahleyin, her zamanki gibi denize girmiş, yüzünde maskesi, sırtında oksijen tüpü, ayaklarında paletleri saatlerce yüzmüş, mercanlara inmişti. Son- ra eve dönmüş, kahvaltısını etmişti. 44 yaşındaydı ve on hafta sonra evlenecekti. Yerli hizmetçisi Viyolet'- in masayı temizlemesini takiben perdeleri, oda serin olsun diye kapadı ve çalışmaya koyuldu. Yazacağı kitaba dâir elinde hazır ne bir not, ne bir müsvedde vardı ama, kahramanının ismi kafa- sında hazırdı "Batı Hindistan'ın kuşları" adında ga- yet ilmi bir eser okumuştu. Eserin yazan James 35