14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

YENİ BAŞKANINI SEÇECEK MECLİS GENEL KURULU “Agâh Erozanı unutma!" ..ve hafiften gelen bir ses haykırdı: kâyetim yok" diye cevap vermekte ve sözünü şöyle bağlamaktadır: ." — Ama, Meclisimizde, benim yaptığım vazifeyi en azbenim kadar yapabilecek çok arkadaşım vardır. Karar; yüce Meclisindir Konuşma, Başkanın, duvarları koyu renk tahta kaplama, zevkle döşenmiş odasında geçiyordu. Boz- beyli sakin, kibar ve her zamanki gibi o ağırbaşlıydı. Ne bir heyecan belirtisi gösteriyor, ne de kendisine rakip olarak isimleri ortaya atılanlar hakkında men- fi birşey söylüyordu. Tersine, onları övüyordu Tabii bunlar, söylenmesi o Bozbeyli için gerekli olduğundan dolayı söylenmiş sözlerdir. Yoksa Mec- liste bugün, Başkanlık kürsüsüne en faydalı adam Bozbeyli'nin kendisidir. Bozbeyli, karşısına başka aday çıkarılacağına dair haberleri gazetelerden okuduğunu, bazı arka- daşlarının gelip kendisine bundan sözettiklerini, fa- kat kendisinin onlara soru dahi sormadığını bildirdi: "— Kulise girmiyorum, girmek istemiyorum. Tar- tışmalara katılmam doğru olmaz" dedi. Ama bu hafta kulisler kaynamaktadır ve kaza- nın ateşleri, kendilerini Demirel'e yakın gösteren "Yeminliler" grupudur. Bunlar AP Genel Başkanını, aynı zamanda, Bozbeyli'nin kendisi için "AP'de bir AKİS alternatif olduğunu söyleyerel de tahrik etmekte- dirler. Tabii geçen dönemde AP'nin Mecliste uğradığı her hezimetin günahı Meclis Başkanının omuzlarına yıkılmaktadır ve bunların başında Seçim Kanunu gö- rüşmeleri gelmektedir Buna karşılık, Bozbeyli'yi destekliyenler: — Meclis Başkanından, takımının santrforu ro- lüne bürünüp gol atması istenemez. Biz, Meclis Baş- kam seçiyoruz. Seçtiğimiz Meclis Başkanından da Meclis Başkanlığı yapmasını bekleriz" demektedirler. Bozbeyli'nin tutumunu beğenen ve destekliyen AP'lilerin de sayısı az değildir. AP içinde (Meclis Başkanlığı, mücadelesi, bu iki görüşün sahipleri ara- sında olacaktır. Hakem görünüp, icabında golü atı- verecek bir Meclis Başkam isteyenler, aday olarak, siyasi turist Hasan Dinçer'i gözlerine kestirmişler- dir. Dinçer, Adalet Bakanlığındaki tutumu ve geç- mişteki politika hayatı ile bu rolü pek iyi ifa edebi- lecek istidatta görünmektedir. Ancak, Hasan Dinçer'- in, kendisine gidip e koymasını e "Ferruh beyden iyisi yoktur" dediği ve teklifi kabul etmediği, AP kulisinde anlarla si Ama Meclis Başkanlığı, görünüşte istenmese bile, yan cebe konul- ması arzulanmıyacak Jokma değildir. Dinçer'in teklifi lisin o günkü havası tayin eder" demekte, Dinçer de 5